Lansko leto je avtomobilistično sceno zaznamoval en sam avtomobil. Tesla Cybertruck. Prišel, videl, zmagal, lahko brez zadržka zapišem. 200.000 naročil v nekaj urah. 20 milijonov dolarjev na račun Elona Muska. Impresivno.

Še pred vzponom Tesle sem večkrat slišal o čudežnem dečku, ki je ‘začel’ svojo pot z nekakšnim elektronskim imenikom podjetnikov, nadaljeval z digitalnim bančništvom ter kariero zapeljal na pota mobilnosti. Tako na Zemlji, kot v vesolju. Spozna se na mnoga področja in samodejna vožnja avtomobila mu je čisto samoumevna. O njej razlaga tako kot večina nas sproščeno kramlja o rumenih tračih slovenskih estradnikov. Ali pa o kakšnih vaških spletkah.

Konec leta 2019 je mnogim zastal dih, ko je na oder zapeljala prihodnost ameriško priljubljenega poltovornjaka, Tesla Cybertruck. Publika je mislila, da gre za šalo. Nihče si zgleda ni mogel zamisliti, da bi podjetje kot je Tesla, predstavilo pick upa z obliko osnovnošolskega dizajnerja. A ob vsem tem me je najbolj fasciniralo to, da je javnost Muska na odru spremljala kot mesijo. Česa tako radikalnega si nihče ni zamišljal, nikoli.

Bodimo realni. Pick upa pač ne kupi vsak. Sta dve vrsti kupcev. Tisti, ki z njim želijo nastopati (mogoče si ga celo želijo) ter tisti, ki ga potrebujejo (kot delovni stroj). Tesli je čez noč uspelo povoziti več desetletij uveljavljene znamke na področju izdelave poltovornih vozil. Očitno ni treba imeti veliko ‘kunšta’ za izdelavo vozila. Sicer pa govorimo o osebi, ki je izdelala rakete, katere se vrnejo iz vesolja ter pristanejo na vodi.


Želim pojasniti, da je Tesla dodala pick upu tisto, kar še nihče ni dodal. Osvetljen keson, zložljiva zadnja stranica, ki se lahko podaljša in služi kot nakladalna rampa, zložljiv rolo kesona ter obilica prostora. Da o zmogljivostih ne izgubljam besed. Upam, da se ostalim proizvajalcem močno kolca. In še nekaj. Ali je oblika vozila res pomembna, če služi svojemu namenu?