Od nekdaj je veljalo, da so draga vozila hitra. Konjenica naznanja zmogljivost, edina pomembna številka, poleg pospeška, pa je dosežena končna hitrost. A svet in dojemanje le tega se spreminja. Brez krajšega uvoda sogovornika iztirimo, če mu omenimo, da mora za varčen priključni hibrid odšteti 90 tisočakov.

Za laika so stvari trenutno v avtomobilskem svetu nekako postavljene na glavo. Dejstvo, da plačaš več, zato, da je nečesa potem manj je večkrat nedojemljivo. A stvar postane zanimiva, če napraviš hiter izračun. Priključni hibrid BMW serija 5 je res da avtomobil premium razreda, a logika velja za vse različice avtomobilov, ki ponujajo pestrost pogonskih sklopov.

Bencinski motor je zadnja leta postal dominanten. Udobje v vožnji je boljše, porabe in izpusti pa višji napram dizlu. Dizel je na slabem prizvoku, ampak naj bi bil najčistejši, a hkrati že sistemsko zelo zapleten. Učinkovitejša rešitev bencinskega motorja je zato dodatek elektromotorja in baterije. Sistem deluje samostojno z dometom med 30 in 50 kilometrov ali pa pomaga bencinskemu. Še več. Shranjuje lahko energijo, ki jo pri navadnih avtomobilih ”mečemo” stran.

Skratka, kar nekaj plusov. Kaj pa minusi?

Recimo, da je to višja nabavna ceno, katero pravzaprav lahko zbalansiramo. Razložim kasneje. Mogoče je pikolovcem napoti višja masa vozila, vendar je ta  precej nižja kot pri avtomobilih na zgolj električni pogon z veliko baterijo. Polnjenje. Zaenkrat priključni hibridi še ne ponujajo opcije hitrega polnjenja, saj so primarno smatrani za dnevne relacije, kjer lahko napolnimo vozilo čez noč na domačem vtikaču.


O BMW seriji 5 sem že veliko pisal tukaj, tukaj in tukaj. Priključno hibridna varianta ni prav nič drugačna. Pravzaprav nihče ne bo ‘porajtal’, da je medvedom prijazna. No, izda jo le loputa pred voznikovimi vrati. Ampak, udobje, ergonomija, kvaliteta, tehnične razvade, … , vse to ostaja, kljub varčnemu poreklu.

In kaj naj bi ta varčnost pomenila. Kot sem omenil nekaj odstavkov višje, so pomembni izračuni. Razdalja od doma do službe. Ali jo lahko prevozim z enim polnjenjem baterije? Ali lahko polnim v službi? Ali dnevno opravljam razdalje daljše od 100 kilometrov? Če so odgovori DA, DA in NE, potem res ne vem, zakaj že nimate priključnega hibrida. V primeru serije 5 to pomeni, da bi se večino časa vozili na poceni ”nočno tarifo štroma”. V povprečju znaša domet 40 kilometrov.

Res pa je, da priključno hibridni sistem ne podpira lenobe. Če na primer baterijo ne polnite, je to potem tako, kot bi vozili klasičen bencinski motor in poraba takšnega je znana – okoli 8 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Občasno polnjenje pa lahko precej zniža porabo goriva, stestirano na 4-5 litrov na 100 prevoženih kilometrov.

Še računica. Zakaj torej plačati več?

Zato, ker bodo kmalu avtomobili z višjim izpustom dodatno obdavčeni, nižja poraba napram klasičnemu bencinerju, boljše udobje kot pri dizlu, dolgoročnost sistema, …

Seveda je pri avtomobilu za 90 tisočakov noro govoriti o varčnosti, ampak takšen priključni hibrid je tudi BMW serija 2 za 30 tisočakov. Z njo sem šel v Frankfurt in bilo je fantastično. 90 tisočakov pa v primeru podjetja s subvencijo pomeni precej nižjo številko ob nakupu. Predvsem pa takšen tip avtomobila predstavi vaše podjetje v drugačni, trajnostni luči.

Specifikacije – BMW 530e xDrive M Sport

Vrsta motorja: Turbobencinski + elektro
Prostornina motorja: 1.998 ccm
Moč pogonskega sklopa: 185 kW (252 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 420 Nm pri 1.350 vrt./min)
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 235 km/h
Pospešek: 6,2 s
Poraba na testu: 5,8 l/100 km
Posoda za gorivo: 37 l
Kapaciteta baterije: 9,2 kWh
Doseg baterije: 30-50 km
Mere vozila: 4.936 mm x 1.868 mm x 1.483 mm
Medosna razdalja: 2.975 mm
Masa vozila: 1.935 kg
Prostornina prtljažnika: 410 l
Cena osnovnega modela: 63.716 €
Cena testnega modela: 94.635 €