Dopust ali ne, iz svoje kože žal ne morem. En dopoldan sem namenil obisku avtomobilskega muzeja v ruski prestolnici, ki se lahko pohvali z bogato zbirko ”jeklenih premičnin”.

Na medmrežju sem izbrskal informacije o muzeju avtomobilov v štirih hangerjih. Dovolj, da se je v meni vzbudilo vznemirjenje. Napolnjena baterija, SD kartica in že sem na podzemni. Dva prestopa, dober kilometer hoje po ulici in znašel sem se pred hangerji. Z govorico telesa kupim karto za 400 rubljev (5,5 €), z varnostnikom pa se s prikimavanjem dogovorim za možnost fotografiranja.

Skromna zunanjost, bogata notranjost!

Odkrito rečeno nisem imel pojma, kaj bi lahko Rusi parkirali v svoj muzej. Lada, Volga, Moskvič…emm..in to je to. Vendar sem se motil. Še kako zelo motil.

Auto-Retro muzej v notranjosti skriva avtomobilsko zakladnico. Potep skozi zgodovino ter razvoj avtomobilizma. Od prvega serijskega avtomobila, Ford model T, prvega ruskega električnega avtomobila, diamatnega Moskviča do ruskega superšportnika Marussia. Zbirko, ki obsega več kot 300 vozil iz celega sveta,  sestavljajo tudi legendarni oziroma že klasični primerki avtomobilske ere. Alfa Romeo 75 America, Lancia Fulvia HF, Jaguar E-Type, Volkswagen T1, Citroen DS, Volvo P1800, Rolls Royce Phantom…

Spominska kartica se je hitro polnila, baterija fotoaparata je pojenjala, jaz pa šele v tretjem hangerju. Zadnji, četrti, je bil rezerviran za druga prevozna sredstva. Avtobusi, tovornjaki, vojaška vozila, traktorji, čolni in celo hovercraft. Med sprehodom po muzeju je moč videti še cel kup maket avtomobilov in motorjev v vitrinah. Patruljne avtomobile ruske policije ter limuzine Stalina in Putina.

Več utrinkov iz moskovskega muzeja reto avtomobilov  v spodnji galeriji.


Moskva: Rja in blišč