Od Lade do Porscheja, od Volge do Ferrarija!

Rusi so mahnjeni na avtomobile in hitrost, kar ste mogoče že zasledili na socialnem omrežju YouTube v stilu kaskaderskih vložkov. Nedavno je krožil video o preplastitvi več kot 10-kilometrov dolge in 6 pasov široke moskovske ulice v parih urah. Fascinantno, čeprav se v času zime ne obremenjujejo z zaledenelimi pločniki ter zasneženimi cestami. Enostavno samo gazijo novo zapadli sneg.

Ta ruski razkorak se kaže tudi pri avtomobilih. Na moskovskih ulicah najprej mimo tebe pripelje kup rje za njim pa aktualni model iz Bologne z individualno barvo in platišči. Opazovanje avtomobilov v centru mesta je kot avtomobilski salon v gibanju. Bentleyji, Ferrariji, Maseratiji, Lamborghiniji, McLarni so na cestah dnevni stalneži. A ker so Rusi (še posebej Rusinje) slabi vozniki, se raje spogledujejo s terenskimi vozili, s katerimi se udobno peljejo po ne najboljših cestah in lagodno zapeljejo čez kakšen pločnik.

avti-moskva-10


Mercedes razred G je v Moskvi tako pogost kot Golf v Mariboru. Po videnem tudi sklepam, da Land Rover proda polovico Range Roverjev v Rusijo, Toyota jim sledi z Land Cruiserjem. Nemci si manejo roke, saj gredo modeli X5, X6, ML, GL, Q7, Cayenne in Macan za med. Še bolj pa prevzame dejstvo, da je večina teh vozil opremljena z najboljšim oziroma najmočnejšim motorjem ter najvišjo stopnjo opreme.

En model trije obrazi!

Daciiaaaa!! Ne, čakaj. Nissan Terrano?

Par minut in nekaj ulic kasneje.


Daciiaaaaaa!! Kaj? Renault Duster? Skupina RenaultNissan našo Dacio Duster v Rusiji prodaja kot Renault Duster oziroma v nekaterih predelih kot Nissan Terrano. Tako zgleda primer globalizacije modela v praksi. 🙂

avti-moskva-17a-2

Na drugi, ta rjavi strani, pa najdemo veliko avtomobilov iz časa socializma. Dolgočasne in ne najbolj očem prijazne Lade, Volge in Moskviče. Nekateri še držijo prvotno obliko, druge drži skupaj le kakšna matica.

Poleg novodobnih terencev je najbolj zaželena oblika vozila limuzina. Te so najbolj priljubljene med taksisti, tako imenovane nizko cenovne limuzine v stilu Peugeot 301, Hyundai Elantra, Kia Rio Sedan. Zaradi povpraševanja je nekaj znamk ponudilo limuzinske izvedbe znanih evropskih hečbekov. Volkswagen ima limuzinskega Pola, Citroen pa limuzinskega C4. Dokaz, da so Rusi res nori na limuzine so predelani Hummer H2, Cadillac Escalade, Chrysler 300C, v ekstremno dolge limuzine.

Najbolj prodajana limuzinska modela na ruskem tržišču pa sta Toyota Camry ter Nissan Maxima.

Par ruskih!

  • na bencinskih črpalkah točijo 92- in 95-oktanski bencin, črpalko z dizlom je potrebno iskati,
  • cene goriv se gibajo med 35 in 50 centi za liter,
  • nov avtomobil iz salona odpeljejo brez tablic (podkupnina) in ga par dni kasneje prijavijo v register na policiji, kjer prevzamejo registrske tablice – ne vem zakaj, ampak nov avtomobil brez tablic je na cesti videti hudo (galerija),
  • stacionarni radarji v Moskvi imajo 20 km/h tolerance.

Moskva: Muzej retro avtomobilov