Kako je Nissanov nenehno razvijajoči se električni avtomobil Leaf vodil svetovni prehod na trajnostno mobilnost.

Nissan slavi deseto obletnico povsem električno gnanega modela LEAF, ki je bil prvi množičen električni avtomobil na svetu. Pionirski Nissan LEAF je na ceste zapeljal decembra 2010. Sprva so ga prodajali na Japonskem, v Evropi in Ameriki, zdaj pa nastopa na 59 trgih. Kupci po svetu so doslej kupili že več kot pol milijona primerkov električnega avtomobila LEAF.

Skromen po zunanjih merah a velik po inovativnosti je Nissan LEAF postavil temelje za sodobne električne avtomobile. Z na novo opredeljenimi pojmi, kaj avtomobil sploh je, LEAF svojim kupcem, mestom in vladam pomaga ustvarjati bolj trajnostno prihodnost. To počne tako, da sega onstran mobilnosti in raziskuje nove poti za vključevanje električnih
vozil v vsakdanje življenje.

Tehnologija akumulatorja modela LEAF pomaga napajati domove in dejavnosti, širše gledano pa je inovativnost Nissanovih električnih vozil v osrčju storitev upravljanja z energijo po načelu »iz vozila v omrežje« (vehicle-to-grid). Avtomobili LEAF lahko tudi pomagajo ob naravnih nesrečah. To je bila res posebna pot, z mnogimi mejniki. V nadaljevanju je nekaj ključnih.


2010: Zgodovinska prelomnica s prvim množičnim povsem električno gnanim avtomobilom na svetu

Nissanova vizija je bila, da se na urbanizacijo in industrijski razvoj odzove z izdelavo avtomobila, ki ne izpušča ogljikovega dioksida, a kljub temu nudi nadvse prijetno vožnjo.

LEAF prve generacije se je ponašal z odločnimi pospeški in vodljivostjo ter je imel uglajene zmogljivosti. Edinstvene funkcije so voznikom omogočale, da so preko svojih telefonov preverjali napolnjenost baterije ali na daljavo nastavljali delovanje klimatske naprave. Prvemu modelu je energijo zagotavljala litij-ionska baterija z zmogljivostjo 24 kilovatnih ur, ki je povsem napolnjena zadostovala za 200 kilometrov vožnje.

Nissan je za promocijo električnih vozil in razvoj infrastrukture sodeloval z vladami, mestnimi upravami in podjetji za distribucijo električne energije. Ko je LEAF prišel na trg, je Japonska premogla približno 200 hitrih polnilnih mest po standardu CHAdeMO2. Danes je po svetu že več kot 30.000 takšnih polnilnih mest.

Nissan je poskrbel za zgodovinsko prelomnico in svet je to opazil – LEAF je bil prvi električni avtomobil, ki je prejel vrsto prestižnih priznanj, med katerimi izstopajo: »Evropski avto leta 2011«, »Svetovni avto leta 2011« in Japonski avto leta 2011-2012«.

2012: Glasnik preobrata: avtomobil lahko napaja vaš dom

Dve leti po uvedbi modela LEAF je Nissan postal prvo podjetje na svetu, ki je razkrilo sistem, s katerim je kupcem omogočena izmenjava električne energije med njihovimi hišami in avtomobili. S sistemom »od vozila v hišo« (V2H – Vehicle-to-Home) so lastniki LEAFa lahko električno energijo shranjevali v baterijo avtomobila in z njo potem po potrebi napajali hišo.

Baterijo avtomobila so lahko polnili, ko sta bila povpraševanje in cena energije majhna, porabljali pa ob konicah. Obenem je LEAF pomenil pomoč ob naravnih nesrečah, ki so prekinile normalno dobavo elektrike. Služil je kot premični napajalnik v sili, ki je lahko energijo pripeljal tja, kjer je
bila potrebna. Na havajskem otoku Maui je LEAF prevzel pomembno vlogo v projektu pametnega električnega omrežja.

2012: S prvo posodobitvijo doseg zraste na 228 kilometrov

Z izboljšavami električnega pogonskega sklopa je LEAF pridobil večjo moč, doseg pa se je povečal na 228 kilometrov. To je voznikom zagotovilo bolj sproščeno načrtovanje lokacije in časa polnjenja baterije.

Povečan doseg ni prinesel povečanja sestavnih delov. V resnici je bil novi električni pogonski sklop manjši. Njegov obseg je bil manjši za 30 odstotkov,
masa pa za 10 odstotkov. Zmanjšana poraba energije je omogočila tudi novosti za razvajanje, kot so ogrevani sedeži in volan.

V letu 2014 je prodaja modela LEAF presegla 100.000 primerkov.

2015: Druga posodobitev doda več izboljšav in še dodatno poveča doseg

Razvoj baterij je bil vedno hitrejši. LEAF je dobil baterijo z zmogljivostjo 30 kWh in s tem 280 kilometrov dosega, vse to brez žrtvovanja notranje prostornosti ali časa polnjenja. Četudi z večjo kapaciteto je bilo novo baterijo možno napolniti do 80 odstotkov enako hitro kot njegovega predhodnika.

Posodobitev je prinesla tudi nove varnostne tehnologije, ki so vključevale pameten sistem zaviranja v sili (Intelligent Emergency Braking), ki kamero na prednjem delu avtomobila uporablja za zaznavo vozil in pešcev. LEAF je slavil peto obletnico tik preden je prodaja dosegla 200.000 primerkov.

2017: Prebojni trenutek, ko LEAF druge generacije doseg poveča na 400 km, dobi »e-Pedal« in tehnologijo ProPILOT

Napočil je čas za novo poglavje zgodovine. LEAF druge generacije je prinesel tehnologije brez primere, ki so povečale užitek v vožnji, prikladnost in učinkovitost. Med njimi je bil »e-Pedal« za vožnjo z eno samo stopalko in napreden sistem za pomoč pri vožnji ProPILOT.

Nov električni pogon je imel za 38 odstotkov večjo moč (110 kW) in za 26
odstotkov večji navor (320 Nm), ki sta poskrbela za razveseljivo izkušnjo vožnje. Nova litij-ionska baterija ni bila prav nič večja od predhodne, a je imela za 67 odstotkov večjo energijsko gostoto kot model iz leta 2010 in je zagotavljala doseg 400 km.

V letu 2017 je bil LEAF glavna zvezda prve Nissanove storitve vozil za skupno rabo na Japonskem, ki so jo poimenovali »e-share mobi«. Ta je vsakomur omogočala, da preskusi in izkusi najnovejši Nissanov električni avtomobil in njegove tehnologije za pomoč pri vožnji. Do začetka naslednjega leta je bilo na cestah po svetu že 300.000 primerkov modela LEAF.

2018: Onstran mobilnosti, ko Nissan Energy ponudi nove načine za uporabo modela LEAF

Z inovacijami programa Nissan Energy je LEAF za svoje lastnike postal še bolj uporaben. S pametnim shranjevanjem in polnjenjem je avtomobil energijo lahko bolj učinkovito delil z domom ali dejavnostjo. V galeriji Nissanovega glavnega sedeža v Jokohami so razkrili prikaz delovanja in zamisli sistema Nissan Energy, ki so ga poimenovali »The Nissan Energy Home«.

Nissan je razvil sisteme za ponovno uporabo in recikliranje starih baterij. Nissanovo hčerinsko podjetje 4R Energy je v mestu Namie v okraju Futaba, prefektura Fukušima na severovzhodu Japonske odprlo obrat, ki se je osredotočil na ponovno uporabno litijionskih baterij iz električnih vozil.

Inovacije za pospešitev srčnega utripa: razvoj modela Nissan LEAF NISMO RC

Na podlagi raziskave, ki je temeljila na izvirnem modelu LEAF, in z namenom prikazati, koliko neizkoriščenega potenciala je v električno gnanih avtomobilih, je Nissan ustvaril LEAF NISMO RC (Racing Competition).

Ljubitelji avtomobilskega športa po svetu so bili priče tihi a vznemirljivi izkušnji vožnje brez izpustov, ki so jo ponujale Nissanove tehnologije elektrifikacije. NISMO RC prve generacije so izdelali leta 2011 s povsem enakim elektromotorjem, baterijo in inverterjem, kakršne so vgrajevali v serijski LEAF, a so bili vgrajeni na sredino avtomobila, pogon pa je bil na zadnji kolesi.

NISMO RC druge generacije je prišel v letu 2018. Bil je močno predelan in dobil dva elektromotorja, štirikolesni pogon ter agresivno oblikovano karoserijo. Za litij-ionsko baterijo in inverter so služile tehnologije iz druge generacije Nissana LEAF, elektromotorja pa sta imela 240 kW moči in 640 Nm navora. To je bilo dvakrat toliko kot v modelu iz leta 2011.

2019: Novost je najbolje opremljeni Nissan LEAF e+

Nov električni pogonski sklop je Nissanu LEAF e+ zagotovil močnejši elektromotor in povečan doseg. Baterija z 62 kWh je za 55 odstotkov bolj zmogljiva. Ta sprememba je doseg avtomobila povečala na 458 km, tudi tokrat brez žrtvovanja prostora ali oblike.

Kar je ostalo nespremenjeno, je takojšna razpoložljivost navora, zaradi česar je vožnja Nissana LEAF tako prijetna in zabavna. Do leta 2019 je LEAF kupilo že več kot 400.000 kupcev po vsem svetu.

Nenehno razvijajoči se utiralec poti

Avtomobil je bil izumljen pred več kot stotimi leti. V minulem desetletju je Nissan LEAF vodil začetek prehoda z manj potratnih motorjev z notranjim zgorevanjem proti električnim vozilom brez izpustov.

Ko je Model leta 2010 prišel na trg, marsikdo ni sprejel te vizije, danes pa že vsak proizvajalec avtomobilov temu sledi. Nissan LEAF je pomagal razbiti mite in napačne predstave o električnih avtomobilih.

Neverjetna pot Nissana LEAF kaže, kako naglo kupci sprejmejo električne avtomobile po tem, ko so izkusili vožnjo z njimi. Pionirska kombi limuzina je pomagala spremeniti ne le zasnovo in izdelavo avtomobilov ampak tudi naš način življenja.