Električni zastavonoša bavarske avtomobilske znamke sliši na ime BMW iX. Enostavno ime predstavlja najbolj napredno električno vozilo iz tovarne propelerjev.

BMW iX prinaša popolnoma spremenjen oblikovalski pristop. Električni terenec v peščeni barvi daje videz mogočno oblikovane skale. Najbolj prepoznaven element obliko ostajajo sprednje ledvičke, ki so po novem namenjene senzoriki. Njihova posebnost pa je, da ”samodejno” popravijo prasko. Material se na soncu ogreje, ter zapolni poškodovano območje.

Dimenzijsko se model iX definira nekako takole. Dolg je kot BMW X5, visok kot X6, medtem ko so kolesa tako velika kot pri modelu X7. Poleg ozkih svetil tako spredaj in zadaj, so karoserijska posebnost še vratne kljuke. Te so pomaknjene v sama vrata in delujejo na princip dotika. Stilska pika na i so vrata brez okvirjenih stekel.


Potniška kabina je zasnovana minimalistično. Oblikovalci so želeli ustvariti odprt prostor s počutjem kot v dnevni sobi. To jim je nekako uspelo z velikim ukrivljenim zaslonom, ki podaja informacije stanja vozila pred voznikom ter funkcije vmesnika iDrive na sredini armaturne plošče. Sedala imajo integrirane vzglavnike v katerih se nahaja tudi ozvočenje. Vsekakor pa dominira ogromna steklena streha.

Ne smem mimo šestero-kotnega volanskega obroča, doplačljivih kristalnih stikal na osrednjem lebdečem grebenu in oblikovno skritih funkcij. Med te se šteje kristalna krogla, ki je v bistvu upravljavec sistema iDrive ter lesena dekoracija z integriranimi stikali.

Pogonsko paleto sestavljata različici xDrive40 ter xDrive50. Šibkejša nudi 240 kW (326 KM) moči in 630 Nm navora. Kapaciteta baterije znaša 71,6 kWh, kar ob predpostavljeni WLTP povprečni porabi energije 19,4 kWh na 100 kilometrov pomeni do 425 kilometrov dometa. Pospešek z mesta do stotice traja 6,1 sekunde. Slednji je pri različici xDrive50 1,5 sekunde krajši, čemur pripomore 385 kW (523 KM) moči ter 765 Nm navora. Močnejša verzija ima tudi večjo baterijo s kapaciteto 105,3 kWh, ki omogoča tudi daljši doseg do 630 kilometrov. V kratkem se bo pridružila še zmogljivejša različica modela BMW iX z oznako M60 s 440 kW (600 KM).

Polnjenje do 80-odstotkov na 200 kW hitri polnilnici bo vzelo manj kot 40 minut. V desetih minutah pa boste lahko dodali 120 kilometrov dometa. Domača 11 kW polnilnica pa bo BMW iX od 0 do 100 odstotkov napolnila v enajstih urah.

iX bo omogočal povezljivost 5G. Posledično bo lahko obdelal dvakrat več podatkov iz nameščenih senzorjev kot dosedanja vozila BMW. Prednaročila so z današnjim dnem odprta in sicer bo potrebno za model BMW iX xDrive40 odšteti vsaj 81.800 evrov, medtem ko se zmogljivejša različica BMW iX xDrive50 ceni na 102.350 evrov. Prve primerke lahko na cestah pričakujemo novembra 2021.