Na slovenske ceste je zapeljal tehnološko najbolj napreden, oblikovno nostalgičen in zgolj elektrificiran avtomobil znamke Hyundai, model Ioniq 5.

Ioniq 5 sledi privlačnem konceptu 45 izpred dveh let, končen izdelek mu ostaja oblikovno zelo zvest. V primerjavi s konceptom se malenkost naprej pomaknili A stebriček in zgladili linije, izgleda bolj elegantno ter širše. Vse skupaj pripomore k izboljšani izkušnji vožnje električnega avtomobila, mnoge oblikovne elemente je bilo mogoče izpeljati s posebnimi tehnikami obdelovanja, kjer ima Hyundai veliko prednost, saj so edina znamka z lastno proizvodnjo jekla.

Značilne oblikovne podrobnosti zunanjosti so odrezave linije, poudarjena V oblika sprednjega dela, minimalistična osvetlitev, skrite kljuke vrat in obloge spodnjega dela odbijačev ter pragov. Hyundai je takšen slog oklical za »parametričen dizajn«, saj so vse površine proporcionalne in popolno obdelane. Sedi na unikatnih 20-palčnih platiščih – največja dimenzija na kateremkoli serijskem Hyundaiju. Če se dotaknemo še dimenzij Ioniq 5. Nastal je na »rolkasti« električni platformi E-GMP, v dolžino meri 4,63 metra, medosje meri natanko tri metre.


Hyundai z novim modelom prikazuje vse kar trenutno zmore.

Kupci bodo lahko izbirali med konfiguracijama z enim elektromotorjem in zadnjim pogonom ali dvema motorjema ter štirikolesnim pogonom. Ponujena bosta dva baterijska sklopa, 52,2 kWh in 72,6 kWh. Različica z dvema elektromotorjema bo zmogla 225 kW (306 KM) in 605 Nm navora, dovolj za doseg stotice v 5,2 sekundah. Maksimalna hitrost bo pri vseh omejena na 180 km/h. Odlične vozne lastnosti obljublja tudi večtočkovno vpetje zadaj.

Glavna prednost novega sistema bo baterija z 800-voltno tehnologijo, ki odpira možnost hitrega polnjenja z močjo do 350 kW. Za 100 kilometrov dometa bomo čakali le 5 minut, polnjenje od 10 do 80 odstotkov traja zavidljivih 18 minut. Najbolj učinkovita izpeljanka Ioniq 5 bo omogočala do 480 kilometrov realnega dosega. Zanimivost Ioniq 5 bo sistem vehicle 2 load (V2L), s katerim bo lahko energijo posredoval drugim avtomobilom in napravam, sicer z največjo močjo 3,6 kW.

Potnikom udobje in ambient večjih limuzin!

Dolga medosna razdalja je vplivala na prostornost minimalistično oblikovane kabine, kjer glavno vlogo prevzemata dva 12,25-palčna zaslona na armaturni plošči, pod sredinskimi zračnimi režami pa lahko najdemo še nekaj klasičnih gumbov. Tradicionalna sredinska konzola je stvar preteklosti, prestavno ročico so namestili na volanski drog, pomična centralna konzola je namenjena tudi zadnjim potnikom. Pomik zadnjih sedežev poveča prostornino prtljažnika (ta meri 531 litrov, od podrtju sedežev 1.591 litrov), dokaj položen položaj sprednjih sedežev pa ponuja udobje domačega kavča. Površine notranjosti so odete v trajnostne in reciklirane materiale, kot so plastika PET in naravna vlakna.

Ne manjka niti zbirka sodobnih tehnoloških dobrin, kot je podpora za Android Auto in Apple CarPlay, storitev Bluelink za pridobivanje aktualnih informacij, posodabljanje preko spleta, head-up projektor z navidezno resničnostjo, glasovno upravljanje in odlično Bose ozvočenje. Ogromna je prav tako zbirka naprednih voznih in varnostnih pripomočkov, v sklopu sistema SmartSense.

Kaj pa cene? Osnovna različica (52,2 kWh baterija in pogon zadaj – 125 kW) je na ceniku nastavljena pri 43.500 evrih, v kolikor vam je v oko padla najbolje opremljena različica Impression s 306 vranci, pa boste morali odšteti skoraj 60 tisočakov (59.800 evrov).