Fiat je po več kot letu prodaje električnega 500, naposled pripravil predstavitev celotne ponudbe, saj je pandemija koronavirusa vse skupaj nekoliko zakasnila. V tem času smo se z moderno povsem električno italijansko ikono že dodobra spoznali, zato podrobno razpravljanje ne bo potrebno, raje se bomo posvetili večji novosti na slovenskih cestah.

Ta posebnež je električni 500 3+1, ki predstavlja dobro novico za vse, ki pogrešajo Hyundaija Veloster. Gre za asimetričen avtomobil, z dodatnimi zadaj nihajnimi vrati na sovoznikovi strani in običajnimi vrati za voznika. Tako italijanski malček ponuja lažji dostop do zadnje klopi, brez potrebe po spreminjanju oblike ali velikosti avtomobila. Zaradi dodatnih mehanskih delov je za 30 kilogramov težji od trivratne izvedenke.

Ker se tretja vrata odpirajo v nasprotno smer in zaradi pomanjkanja sredinskega stebrička, lahko zadnji potniki hitro vstopijo v kabino, enostavnejši je tudi transport večjih predmetov. Fiat pravi, da je 500 3+1 namenjen strankam, ki so spremenile svoje navade in potrebe, vendar ne okusa. Trivratni Fiat 500 je precej bolj ohranil svojo obliko v primerjavi s konkurenco, na primer Minijeva preobrazba s 3- na 5-vratno izvedenko je precej bolj vplivala na videz.


Kljub prejemu dodatnih vrat sta njegova vodljivost in domet ostala nespremenjena. Najnovejša generacija električne ikone je izključno električna, z izbiro dveh sklopov. Najbolj popularen in zmogljiv sistem sestavljata 42 kWh litij-ionska baterija ter elektromotor s 87 kW (118 KM), z enim polnjenjem bo dovolj dosega za 320 kilometrov. Klasičen trivratni 500e bo edini ponujen še z manj zmogljivim sistemom, ki bo sicer več kot zadoščal za povprečno mesto rabo. Hranilnik bo sprejel 23,7 kWh energije, kar bo koristil 70-kilovatni (95 KM) elektromotor in ga popeljal 190 kilometrov daleč.

Do stotice lahko močnejši 500e pospeši v 9 sekundah, do 50 km/h pa v presunljivih treh sekundah. Končna hitrost je omejena na 150 km/h, v ekološkem voznem načinu Sherpa pa na 80 km/h. V tem načinu sta omejena moč in odzivnost, izklopi se klimatska naprava ter potratna elektronika. Preostala dva vozna načina sta Normal in Range, slednji okrepi delovanje regenerativnega zaviranja ter tako omogoči vožnjo z enim pedalom. Polnjenje baterije poteka preko hitrega priklopa z največjo močjo 85 kilovatov, ki lahko 80 odstotkov dosega povrne v 35 minutah. Že pet minut polnjenja doprinese 50 kilometrov, dovolj za vsakodnevne opravke.

Zunanje oblikovanje je nadgradnja trenutnega 500, z ostrejšimi linijami, a enakim prikupnim videzom. Nova sta sprednja LED žarometa, zadnje luči in skrite kljuke vrat. Šibke točke predhodnika so izboljšali s povem novo kabino, kjer najdemo široko armaturno ploščo, manjše število tipk in aktualno Uconnect 5 programsko opremo, z 10,25-palčnim osrednjim zaslonom na dotik ter digitalnimi merilniki.

V sodobnost ga popeljejo novi asistenčni sistemi ADAS, kamor spadajo adaptivni tempomat, sistem ohranjanja voznega pasu, detektor utrujenosti voznika, branje prometnih znakov in prilagajanje hitrosti glede na omejitev. Kot eden redkih v svojem razredu tako ponuja drugo stopnjo avtonomne vožnje.

Letošnje leto prinaša tudi nov nivo opreme La Prima by Bocelli. Bistvo bogatega paketa opreme je privlačno okrašen videz in kakovostno JBL ozvočenje, katerega je pomagal uglasit priznani italijanski tenor Andrea Bocelli.

Električni Fiat 500 je poleg praktičnega 3+1 na voljo v standardni trivratni obliki in kot kabriolet z zložljivo platneno streho. Za vstopen model z opremo Action in manjšo baterijo bo veljala cena 31.390 evrov, za večjo kapaciteto baterije bo potrebno odšteti 34.962 evrov. Najugodnejši kabriolet z opremo Icon stane 36.417 evrov, novi 3+1 pa 35.932 evrov. Polno opremljena Cabrio in 3+1 bosta po vaši denarnici udarila s ceno 40 tisočakov.