Markanten akronim – MINI Cooper JCW GP

Svet avtomobilskega športa je prepleten z akronimi.  Pristaši se pogovarjajo v žargonskem jeziku, ki se občasno spremeni v koden zapis.

»GTI je hitrejši kot OPCjka. RS pa itak nadvlada vse. ST je bolj vsakodneven kot RS, sam bi definitivno  vzel STja z RS izpuhom ali pa GTIja z R kitom. « Za novo barsko debato, bo garantirano kriv MINI iz Johnijeve delavnice.

Izdelek je od prvega do zadnjega vijaka brezkompromisen športnik. Oznaka JCW GP pomeni, da je vozilo strup v mali flaški. Johni je ubral resen pristop pri projektiranju novega bojevnika s štoparico. Za osnovo si je sposodil 1,6-litrski motor, ga sfriziral, da po novem razvije 160 kW (218 KM) moči in kar 280 Nm navora. Za maksimalni izkoristek moči je odstranil še zadnja sedeža ter s tem zmanjšal maso MINIja na 1160 kg (1235 kg z voznikom). Vgradil mu je prečne stabilizatorje za večjo togost, nastavljivo podvozje, katerega lahko lastnik poljubno nastavlja glede na želje in potrebe. Delavnica Johnija  je MINIju namenila še 6-batne zavorne čeljusti, nerjaveč izpušni sistem in menjalnik s kratkimi hodi.

Rezultat je voznikova prvinska  izkušnja, pa naj si bo trening pri nizkih hitrostih vožnje ali pri dirkanju na čas. Vozilo je mehanske zasnove, kar omogoča vozniku popoln nadzor nad vožnjo. Volan je direkten, hiter in zelo odziven. Vozilo reagira na vsak ukaz. Seveda  je v ozadju skrita tudi elektronika, vendar je tako prefinjeno zapakirana, da jo bodo še profiji spregledali. MINI Cooper JCW GP je uživaški avtomobil in prav nič ni trendovsko opremljen z raznimi ECO stikali. Nasprotno.


Vozilo ponuja serijsko hordo 218-ih konjev.

Programa SPORT in GP Mode pa konje poženeta v galop. SPORT nadzoruje krmiljenje bypass (obvoda) polnilnega zraka pri turbopolnilniku ter tako proizvaja brbotanje in občasno pokanje izpuha. Stvar je izjemno zanimiva in poudari nabriti karakter MINIja.  GP Mode je dirkalno optimiziran način Dinamičnega nadzora stabilnosti (DSC), ki dovoljuje vozniku stil vožnje z večjim longitudinalnim in lateralnim pospeškom na suhih cestah, čeprav z omejeno stabilnostjo vožnje.  Sistem se vključi z zaviranjem, ko zazna nevarnost izgube kontrole nad vozilom. Ta način se vklopi in izklopi na enak način kot Dinamični nadzor oprijema (DTC).

Spraviti tako veliko konjenico na cestišče brez stranskih učinkov ni enostavno. V nasprotju z zadnjim MINI GPjem, novi nima mehanske zapore diferenciala, zato ob pospeševanju in v ovinkih nervozno utripa trakcijska lučka na velikem sredinskem števcu. Mehaniko je nadomestila elektronika. Sistem GP Mode nadzira pogonski kolesi in med pospeševanjem v ovinku zavira notranje kolo. Sistem rešuje podkrmarjenje.  Ampak najbolje boste odpeljali ovinek, če pred njim spustite stopalko za plin in ujamete idealno linijo. To je prava zabava.  Krmilo je lepo neposredno, kot se od MINIja pričakuje, šeststopenjski menjalnik pa vabi k prestavljanju.

Agregat je mojstrovina.

Pospešek je zvezen vse od starta do rdečega polja, ko je potrebno prestaviti višje in znova uživati v pospešku. Z mesta do 100 km/h potrebuje 6,3 sekunde in neumorno pospešuje vse tja do 242 km/h.  Velike zavore poskrbijo, da  MINI ustavi v parih metrih.  Vsa dejanja pa so popolnoma nadzorljiva s strani voznika.  Občutek vožnje je podoben tistemu v go-kartu.


Mala igrača je odeta v posebno sivo barvo, kombinirano z rdečimi elementi na odbijaču ter vzvratnih ogledalih in polepljena z GP nalepkami. Izstopajo posebna 17-palčna lita platišča povzeta po originalnem GPju, rdeče zavorne čeljusti, karbonski strešni usmerjevalnik zraka in zadnji difuzor. V notranjosti se nadaljuje rdeče-črna športna kombinacija.  Za sedeže je poskrbel Recaro. Športne opore sedeža so usnjene, sedalni del prekriva alkantara, tkanine so prešite z rdečimi šivi.  Armaturna plošča je odeta v usnje, zaključeno z rdečimi šivi. Volanski obroč je športno odebeljen, prestavna bunka pa je sovpadajoče odeta v rdečo barvo.

Kabina je s tehnološkega vidika skromno opremljena. Namenjena je pristnim športnikom, ki jih navigacija, povezljivost, aplikacije in gora informacij ne zanimajo. Ponuja le najnujnejše. Avtomatsko klimatsko napravo, radio, gretje sedežev, pomična stekla, potovalni računalnik in zračne blazine. Za skok na kavico ali na dirkaški vikend drugega tako ali tako ne potrebujete.

Kljub vsemu je MINI Cooper JCW GP maloserijsko vozilo.

Izdelali jih bodo le 2000, na kar vas spominja oznaka na vstopnem pragu in na armaturni plošči. Cena vozila je skoraj 40.000 evrov in v kolikor imate namen investirati denar v enega od skladov, verjemite, da je MINI Cooper JCW GP prava naložba. Čez nekaj let bo vrednost podobna ali celo višja od delnic izbranega sklada, ob tem pa ne boste obdavčeni s strani države.

 

Motor

Turbobencinski,  4-valjni, vrstni, 16-ventilov, 1598 ccm3, 160 kW (218 KM) pri 6000 vrt./min, 260 (280) Nm pri 1750-5700 vrt./min. Elektronsko vbrizgavanje goriva. Poraba goriva (EU) 5,7/9,5/7,1 l/100 km. CO2: 165 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednja kolesa. Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 215/40 R17 (Kumho).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 3 vrata, 2 sedeža, Cx=0,35. Dolžina 3,774 m, širina 1,683 m, višina 1,393 m. Medosna razdalja 2,467 m. Rajdni krog 12,0 m. Najmanjša razdalja od tal 17 cm. Prtljažnik 723 l. Gorivo 50 l. Mase: prazno vozilo 1160 kg, obtežba 280 kg.

 

Največja hitrost (km/h):  242

Pospešek 0-100 km/h (s):  6,3

 

Testno povprečje:  8,5

Osnovni model (MINI Cooper Ray): 14.960 EUR

Testno vozilo (MINI Cooper JCW): 39.402 EUR