M osvobaja. – BMW 325d

Veliko ljudi to črko uporablja kot medmet oboževanja. Mnogi s to črko odpojejo refren aktualnega poletnega songa, spet drugi pa isto črko uporabljajo kot premor med govorjenjem.

Ta črka se v fizični obliki pojavi na raznovrstnih strojih znamke BMW, zato ni čudo, da so jo ljubitelji bavarcev poimenovali kar najhitrejša črka abecede. Črka M.

Za njen razvoj skrbi motošportni oddelek, ki standardne limuzine našpiči v prave cestne pošasti. Njihova zadnja kreacija sliši na ime BMW M4, športna kupe različica serije 3. Tovarniško podjetje Motorsport pa ima poleg povečanja moči še nalogo, da vozilu priskrbi agresiven videz. M-paket.

Premierno smo testirali limuzinsko izvedbo BMW serije 3, opremljeno s paketom M. Vozilo s tem dodatkom dobi agresivnejšo masko in sprednji odbijač, širše stranske pragove in mogočen zadnji odbijač z difuzorjem. Motorsport za doplačilo ne skopari niti z zavorami, ki so večje in učinkovitejše.

Trojki so dodeljene hišne M zavorne čeljusti v modri barvi, 19- palčna platišča – prav tako M – spredaj 225 in zadaj 255. M zniža še podvozje, ki je za povrh še prilagodljivo. Komplet v kombinaciji s pravo barvo pride še kako do izraza. Testni avto je bil odet v modro (Estoril Blau) barvo, ki je pripomogla k opaznemu obračanju glav in višji cenovni poziciji.

Tako kot zunanjost je tudi potniška kabina markirana z oznako M.

Na volanu, prestavni bunki, vstopnih pragovih, sedežih, aluminijastem počivalniku za levo nogo, med števci….vse povsod je polno M oznak, kar pomeni, da z izbiro te opreme dobite zares veliko. Sprednja sedeža sta športna. Nudita odlično bočno oporo, možnost podaljšanja kolenskega dela in veliko mero nastavitev. Sredino sedeža krasijo vezeni detajli, stranska dela sedeža pa sta oblečena v alkantaro. V drugi vrsti imajo potniki dovolj prostora za noge, klop je izdelana z enakimi detajli v kombinaciji z alkantaro. Notranjost popestri črna stropna obloga alkantare.

Trojko poganja 160 kW (218 KM) moči. Vam razkrijem koliko prostornine? Le 2,0-litra. Veste katero gorivo jo žene? Ja, dizelsko. Kombinacija v kombinaciji. Športnost združena z ekonomijo. Pa to gre? Podatki pravijo takole. Pospešek do 100 km/h znaša 6,8 sekunde, najvišja hitrost znaša 245 km/h. Tovarniško obljubljena poraba pa naj bi bila okoli 5 litrov. Praksa? Zavidljivo podobna teoriji.

Vozniška izkušnja za volanom 325d je svojevrstna.

Laik zelo težko dojame, da vozilo poganja dizelski agregat. Motor razganja že v nizkih vrtljajih, ko pri 1500 vrtljajih ponudi 450 Nm navora.

Zvezno pospeševanje se nadaljuje vse do visokih vrtljajev, kjer se nahaja vrhunec moči. Za dobre performace je zaslužen šeststopenjski ročni menjalnik, ki ima odlično nastavljeno razmerje, kratke ter natančne hode.

Voznik ima občutek na volanu, kot pri vožnji pravega športnega vozila. Razmerje teže je popolno razporejeno 50:50 in v zavojih ne pride do odnašanja nosu iz ovinka, kljub težjemu dizelskemu agregatu. Avtomobil sledi voznikovim ukazom, reakcije so hitre in ekzaktne. Meja zdrsa zadka je postavljena zelo visoko. Ko popolnoma izklopimo nadzor stabilnosti in oprijema 325d zaživi. Dopušča poplesavanje zadka in voznikom z izkušnjami omogoča pravo vozniško poslastico.

Vse to pa se dogaja ob sijajno nizki porabi goriva.

Na testu je celotna poraba znašala 6,4 litra na 100 prevoženih kilometrov, kar omogoča avtonomijo skoraj 1000 kilometrov. Če sklepamo po podatkih z normnega kroga pa še toliko več, saj je potrošnja znašala 5,3 litra. M tu M tam. Vse je tako podrejeno športnosti, da človek sploh ne bi pomislil na udobje. Vendar 325d ni razočaral niti na tem področju. Prav tako je izredno enostaven za upravljanje. Kljub vsem elektronskim pomagalom in kupom dodatne opreme, je v osnovi samo vozilo, ki ga uporabljamo za prevoz v službo dan za dnem.

Med testiranjem se nikdar nisem pritožil nad pomanjkanjem moči. Čeprav me je mogoče razočaral karakter štirivaljnega motorja, ki nikdar (po mogočnem zvoku) ne bo nadomestil šestvaljnega agregata. Pa vendar, svetovni razvoj gre naprej in mi  z njim. Sprejemati je potrebno inovacije in novosti tehnologij prihodnosti, jaz jih in zato  je zame to ena najboljših bavarskih trojk doslej.

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1995 ccm, 160 kW (218 KM) pri 4400/min, 450 Nm pri 1500-2500/min. Poraba goriva (EU) 6,2/4,2/4,9 l/100 km. CO2: 129 g/km.

Prenos moči

Pogon na zadnji kolesni par, ESP, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume: spredaj 225/40 R19, zadaj 255/35 R19 (Bridgestone).

Podvozje in karoserija

Limuzina, 4 vrata, 5 sedežev. Dolžina 4,642 m, širina 1,811 m, višina 1,413 m. Medosna razdalja 2,810 m. Prtljažnik (normno) 480 l. Rezervoar: 57 l. Mase: prazno vozilo 1550 kg, dovoljena obtežba 550 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 245

Pospešek 0-100 km/h (s): 6,8

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  6,4

Osnovni model (BMW 316i): 30.200 EUR

Testno vozilo (BMW 325d): 57.618 EUR