Zmerni ekstremist. – Dacia Duster Extreme 1.5 dCi 4×4

Pogostokrat se nam ob besedi ekstremist na žalost pojavijo negativne misli. V časih kakršnih živimo je namreč vse preveč poti v različne skrajnosti, ki so skregane z zdravo logiko in vse prevečkrat je ekstremizem tudi v službi politike, ki izkorišča ljudi zaslepljene z nekakšnimi ideali…

Ampak pri Dacii prav gotovo niso imeli v mislih takega ekstremizma, pač pa zelo verjetno brezkompromisni avtomobil, ki včasih zmore tudi več kot voznik od njega sploh pričakuje…

Seveda gre tokrat le za »ekstremno« ime saj s skrajnostmi nikakor niso pretiravali. Nekakšen zelo zmerni ekstremizem. Dacia Duster je pravzaprav dobila le nekaj opreme in zanimive grafične dodatke, sicer pa je to že dobro znan avtomobil na preverjeni Renaultovi in Nisasanovi tehnologiji.

Gre pravzaprav za posebno serijo, ki ima dodatni prtljažni nosilec z žarometoma, zaščitne obloge pod prednjim in zadnjim odbijačem, črne obrobe zadnjih luči, rdeče puščice, ki označujejo vlečno zanko in odprtine za dvigalko ter bočne zaščitne obloge z oznakami Duster. Posebne nalepke ponosno oznanjajo pustolovsko namembnost avtomobila in spominjajo na avtomobilske dirke, v katerih je sodeloval Duster.


Vzorec se ponovi tudi na sedežnih prevlekah.

Posebna serija Duster Extreme je narejen na  različici Ambiance in je na voljo v dveh barvah karoserije: ledeniško beli in biserno črni. Med drugimi posebnimi dodatki so maska z lakirano črno obrobo, ohišji zunanjih ogledal, 16-palčna platišča in zatemnjena stekla za zaščito pred UV žarki.

V opremi ima tudi na armaturno ploščo dodatno vgrajeno satelitsko navigacijsko napravo Garmin. Ta ima posebno vodoodporno ohišje, naložene ima zemljevide 45 držav Evrope z brezplačnimi posodobitvami za vso življenjsko dobo in še topografsko karto, ki je idealna za vožnjo po odročnih krajih. Še posebej je zanimivo, da navigacijsko napravo uporabljamo lahko tudi kot  nekašen potovalni računalnik, ki ga sicer v avtomobilu ni. In verjetno se strinjate, da v vsem tem kakšnega posebnega ekstremizma ni?

Luči na strehi so privite v posebni prečni nosilec pritrjen na vzdolžna nosilca. Električni priklop je urejen prek vodoodporne spojke, ki jo lahko hitro snamemo, za snemanje nosilca pa je treba nekaj vijačenja. Razmišljam namreč, da bi prtljažnik potreboval tudi za prevoz česa drugega. V tem primeru so luči namreč v napoto. Vključimo jih s posebnim stikalom na levi strani armaturke, delujejo pa le ob prižganih dolgih žarometih. Menda vas nekaj več svetlobe v notranjosti ne bo preveč motilo?


Dacia Duster je torej še bolj zanimiva na pogled.

Precej razširjeni blatniki, velika kolesa in opazno povišano podvozje pa jasno izražajo namen. Avto je namenjen (tudi) terenski vožnji! Tudi Nissanov (preverjeni) štirikolesni pogon je ravno prav zmogljiv, da Duster ne bo obstal na prvi mokri travi. Vrtljivi gumb na dnu sredinske konzole omogoča izbiro treh različnih režimov delovanja. V položaju 2WD je povezava med prednjim in zadnjim kolesnim parom izklopljena tako, da motor praktično poganja le prednji kolesi.

V položaju AVTO se elektromagnetna sklopka sredinskega diferenciala samodejno odloča koliko moči in kdaj potrebuje tudi zadnji kolesni par. Seveda takrat, ko prednjemu kolesnemu paru zdrsne in sistem zazna razliko v hitrosti vrtenja koles. V najbolj ekstremnih primerih v razmerju do 50:50. V položaju 4 WD LOCK je elektromagnetna sklopka prisiljena v neprestano razmerje 50:50. To pomeni, da prednji in zadnji kolesni par enakomerno sodelujeta pri pogonu. In to vse do hitrosti 80 km/h, ko se samodejno izklopi.

Brez terenske mehanike!

Drugih pomagal kot so zapore prednjega ali zadnjega diferenciala ali reduktorja ni, ampak z nekaj pameti se da tudi s takim sistemom priti zelo daleč. Reduktorja niso vgradili najbrž tudi zato, ker več vrtljivih delov pomeni več skrbi. Zato pa je prva prestava izredno kratka in omogoča zelo počasno vožnjo (5 km/h pri 900 vrt). Tudi v drugi prestavi je najmanjša hitrost le 9 km/h.

Pravzaprav so vsa razmerja v (zelo solidnem) šeststopenjskem ročnem menjalniku skrajšana, tako, da namesto prve prestave pri običajnem speljevanju lahko uporabimo kar drugo in celo tretjo prestavo. Potem pa kakšno vmes lahko tudi preskočimo. Šesta je nujnost za vožnjo s končno hitrostjo. Žal pa tudi hrup takrat že naraste na mejo motečega.

Motor je seveda Renaultov in kakšnih presenečenj zato ne bo. Turbodizel je dovolj zmogljiv in verjetno kar idealna kombinacija za tak avtomobil. Le obljubljene majhne porabe goriva ne bo prav lahko doseči. Še posebej pri malce težji nogi na plinu in večjem deležu terenske vožnje. Sicer pa se lahko zadovolji tudi z okoli 6 litri goriva na sto kilometrov.

Vodljivost avtomobila je treba pohvaliti, ESP pa so tokrat dodali kot opcijo (250 eur). Vožnja na precej velikih (balonastih) gumah in visokem podvozju bi lahko bila tudi vprašljiva. Pa ni. Avtomobil se vozi zelo stabilno, vzmetenje je bolj trdo kot ne, vendar udobja je še ravno prav.

Mogoče preseneti tudi prostorna notranjost.

Prostora je dovolj tako za sedenje kot za prtljago. Sedeži so sicer enostavne oblike a presenetljivo dobro služijo namenu. Voznikov je celo nastavljiv po višini. Prav tako volanski obroč in to je dovolj. Ogledala so žal nastavljiva ročno. Levo gre, desno pa je predaleč! Ogledal v senčnikih ni in zadnje šipe odpiramo ročno. Klimatska naprava uboga ročne ukaze, ampak je učinkovita. Od vsega pa sem še najbolj pogrešal merilnik zunanje temperature. Ja, za prav razvajene ni!

Prtljažnik ima dno zapolnjeno z nadomestno gumo prave velikosti, kar pomeni, da zavzame kar precej prostora. Ampak če se odpravljate na daljšo pot ali celo na slabše ceste jo toplo priporočam. Tretjinsko zlaganje sedežnega naslona uporabnost prtljažnika lahko uporabno poveča. Pravzaprav niti ni tako malo prostora kot se mogoče zdi.

Duster je dovolj prostoren avtomobil z zanesljivim in učinkovitim pogonom in še dokaj všečen na pogled. Z izzivalno (ekstremistično!?) opremo še bolj. Ima pa eno napako. Seveda, značko na nosu. Ampak (že) mnoge to ne moti (več).