Klasika. – BMW 520d xDrive

Oktober se preliva v november. Zunaj prijetna toplota, okoli 20 stopinj Celizija. Že skoraj vroče. Preteklo je več tednov, odkar sem nazadnje pral kakšen avto na domačem dvorišču.

Prazniki ter lepo vreme so se izkazali kot idealna kombinacija. Vrtna cev, vedro, gobica, šampon. Izbrati je bilo potrebno še  jeklenega kandidata. Lahka izbira, z leve strani dvorišča, je bila prenovljena bavarska petica.

Sledilo je namakanje pločevine. Jesenske sledi so z vodo izginjale z vozila, kot listje z drevja. Kmalu za tem se povrne sijaj biserno bele barve. V odsevu motornega pokrova opazujem zgrinjanje oblakov. Dež? Ne, ne sme. Nadaljujem z nanašanjem šampona. Kot po navadi začnem na vrhu. Strehi. Od vetrobranskega stekla k zadnjemu steklu. Antena v stilu plavuti morskega psa je še vedno prisotna. Spustim se na stekla. Linija ostaja enaka. Hofmeistrov-kink, zaključek C-stebrička, je iz generacije v generacijo bolj osupljiv.

Preko motornega pokrova se spustim na sprednji del.

Ožje luči, dodana dnevna LED obrv za bolj jezno pojavo. Nekaj sprememb je opaziti na spodnjem delu odbijača, pri režah za dovod zraka. Nekaj več je tudi kroma. Sprehod po boku me pripelje do oznake Luxury. Ja, že znani linijski paketi so doleteli še managersko petico. Malenkost so spremenjene še kljuke vrat – imajo krom letvičico. Zadek prepoznavno BMW-jevski. Zaključek pod kotom 90 stopinj. Novo podobo imajo zadnje luči, ki vsebujejo prav prikupno izboklino za boljši pretok zraka. Luštno. Podrgnem ebleme BMW, xDrive in 520d. Finiširam z odbijačem in opazim poznano kromirano letvico s serije 7. Nič narobe, le malo resneje serija 5 deluje z njo. Sperem šampon, obrišem kapljice ter stopim par korakov vstran.

Pred mano stoji nova serija 5. Kristalno čista. In nemudoma me fascinira oblika, kot bi bila stara že…že 100 let. Limuzina, ki jo je vozil moj praded in jo bodo še moji prapravnuki. Predno se lotim notranjosti se še enkrat ozrem po pločevini, saj se oblikovalcu redko posreči ustvariti takšno brezčasno obliko.

Odprem vrata. Vsa štiri. S pomočjo elektrike se odpre še prtljažnik. Na brzino posesam prostore za noge ter se namestim v sedež. Nastavim višino, naklon,…ne zmanjka stikal. Podaljšam kolenski del, dvignem vzglavnik, napihnem ledveno oporo, prilagodim hrbtni pregib…testna petka je bila dodatno opremljena s komfortnimi sedeži. Vredni so vsakega evra, pa čeprav jih je 2.460. Zraven dobite še spominski paket. Za oba sedeža. Žal tudi izgubite nekaj centimetrov prostora v drugi vrsti, saj so sedeži precej zajetni.

Čiščenje brez glasbe je dolgočasno.

Pritisnem gumb za kontakt. Pozdravi me nov izgled instrumentne plošče. Informacije so napisane v slovenskem jeziku. Pohvalno. Pogled preselim na osrednji zaslon. Slednji je prav tako poslovenjen. V sredinski naslon vstavim USB ključek in z novim, širšim vrtljivim gumbom poiščem želeno skladbo.

Dalje srfam po menijih. Veliko novosti. Med drugim si lahko shranite vaše nastavitve na USB ključek. Lahko pa tudi prilagodite žaromete glede na državo v kateri vozite. Levo ali desno. Ostalo bolj ali manj enako. Priprem vrata in sistem jih zapre. Kako je lepo, ko nekdo srbi, da je vse v najlepšem redu. Z občutkom, brez loputanja me zapre v notranjost. Tišina. Ponovno pritisnem gumb in zbudim štirivaljnega dizla. Prestavim v R in s pomočjo vzvratne kamere zmanevriram z dvorišča na cesto.

Vožnja udobna. Kot v dnevni sobi.

Mogoče za odtenek bolje. Menjalnik prestavlja briljantno. Manjka le sistem avtopilota. Bližam se vijugam, prestavim v SPORT. Serija 5 oživi. Pretegnem vseh 135 kW moči, brez težav držim najboljšo možno linijo. Ni kaj, petka se z lahkoto kosa z divje odpeljanimi ovinki. Navdušenje zmotijo famozne slovenske ceste. Luknja pri luknji. Prestavim v ECOPRO. Vozilo se umiri, omehča. Spustim stopalko za plin in motor preide v prosti tek. Odlično, kar sem pogrešal pri prejšnjemu test BMWja, je sedaj dobilo epilog. Potovalni računalnik prikazuje porabo v povprečju 6,2 litra na 100 prevoženih kilometrov. Solidno, če pomislimo s čim vse se prevažamo naokoli. Na makadamu preizkusim še štirikolesni pogon in odrinem nazaj proti domu.

Med potjo razmišljam kako se lotiti testa. Kaj napisati in kaj skritizirati pri enem najboljših avtomobilov na svetu. In edina stvar, ki me je zmotila je ta, da BMW namenja preveč pozornosti tehnologiji kot pa nostalgiji. Pri tem imam v mislih predvsem agregat, kateremu primanjkujeta še dva valja. Primanjkuje mu občutek moči, ki ga lahko ustvari le klasičen šestvaljni stroj.

 

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1995 ccm, 135 kW (184 KM) pri 4000/min, 380 Nm pri 1900-2750/min. Poraba goriva (EU) 6,2/4,2/4,9 l/100 km. CO2: 129 g/km.

Prenos moči

Štirikolesni pogon, ESP, Osemstopenjski samodejni menjalnik. Gume 245/40 R18 (Dunlop Sport Maxx).

Podvozje in karoserija

Limuzina, 4 vrata, 5 sedežev. Dolžina 4,899 m, širina 1,860 m, višina 1,464 m. Medosna razdalja 2,968 m. Prtljažnik (normno) 520 l. Rezervoar: 70 l. Mase: prazno vozilo 1710 kg, dovoljena obtežba 610 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 225

Pospešek 0-100 km/h (s): 8,1

Poraba goriva (l/100 km)

 

Testno povprečje:  6,2

Osnovni model (BMW 518d): 39.900 EUR

Testno vozilo (BMW 520xd): 68.192 EUR