Kralj je mrtev, živel kralj. – BMW X5 xDrive30d

Statusni simboli nas spremljajo na vsakem koraku, v vsaki ulici, v vsaki državi. Slovenija je nanje še posebej mahnjena. Naj si bodo to oblačila, sončna očala, ure ali samo dežniki. Vendar statusni simbol vseh simbolov predstavlja znamka parkiranega vozila na domačem dvorišču.

V kolikor si lastiš Nemca, te ljudje enostavno rangirajo višje. Če je to Golf si pač zakon, v kolikor je Audi si definitivno uspešen privatnik. Ultimativno vozilo statusnega simboliziranja je BMW X5. Ko omeniš, da voziš X5, je to enostavno to. Nadaljnja razlaga ni potrebna. X5 je ipak X5, pravijo.

Z nami zdaj je že tretja generacija tega športnega statusnega terenca. Nova oblika reperjem definitivno ni več toliko pisana na kožo, saj so Bavarci ‘nasajeni petici’ vpeljali elegantne poteze. Mogočne, a nič kaj nastopaške. Po boku se raztezajo velike steklene površine, linije optično zmanjšajo vozilo. Zadek je visok. Velike luči z LED vzdolžnimi trakci ter razdvojena izpuha, zaključujejo masiven konec vozila.

Testni X5 je dodatno bil nakiten še z zunanjim športnim paketom M. Slednji je zagotovil terencu zajetnejše reže na sprednjem odbijaču, obrobe v barvi vozila, huda 19-palčna aluminijasta platišča in dvomestno število M označb.

Kljub športnemu pridihu, ni X5 nič kaj manj družinski.

Do prtljažnika dostopamo z odpiranjem dvodelnih vrat. Zgornja polovica vrat je elektrificirana, medtem, ko je spodnjo potrebno ročno ‘podreti’. Prtljažni prostor v osnovi sprejme 650 litrov, ki ga lahko še povečamo. Prtljažnik je lepo obdelan in oblikovno zasnovan. Pogrešal sem le nekaj več praktičnosti, kot so recimo samodejno dvižni rolo prtljažnika, ročica za zlaganje sedežev, kaveljčki, shranilo za rolo… vendar, pri večini lastnikov prtljažnik ne bo deležen takšnih zahtev.

Preselimo se naprej.

V potniški del. Ponovno je veliko novega. Svežega. Oblikovno spremenjena in dodelana je armaturna plošča, ki se hvali z enormnim sredinskim zaslonom. Drugačna je tudi instrumentna plošča ter sredinska konzola z osrednjim grebenom. Nova stikala, gumbi, prikazovalniki…celo z ambientno osvetlitvijo se lahko pohvali notranjost petice.

Ergonomija je na vrhuncu. Sedeži so zasnovani na novo, tako s tehnološke kot oblikovne plati. Voznikov prostor je kot delovno mesto v sanjski službi. Brez napake, brez pritožb. Tako kot zunanjost, je tudi notranjost imela pridih M športnega oddelka. M-volanski obroč, M-vstopni pragovi, M-črn strop in še nekaj dodatkov z oznako M, se je bohotilo po kabini. Sedenje v drugi vrsti je podobno tistemu z domače sedežne garniture. Prostora je dovolj za tri odrasle potnike. Za povrh v drugi vrsti razvaja še klimatska naprava.

X5 je poganjal trilitrski dizelski šestvaljnik, ki razvija 190 kW (258 KM) moči in 560 Nm navora, kar je dovolj, da se terenec do stotice premakne v 6,9 sekunde. Motor je idealna in skoraj obvezna izbira za X5. Motor je povezan z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom, ki moč prenaša na vsa štiri kolesa. O pomanjkanju moči ni govora, poraba goriva je ravno pravšnja, šestvaljnik ustvarja prijeten zvok, menjalnik poskrbi za udobje, xDrive pa za varnost. Kombinacija, ki je vredna vplačila.

Vožnja je udobna, lahkotna, čisto enostavna.

Kot voznik, pozabiš, da voziš dvotonskega terenca. Nagibanja karoserije je ob normalni uporabi relativno malo, višje sedenje omogoča boljši pregled nad okolico ter hkrati pomeni večjo varnost potnikov. Za sledjo skrbi še vrsta elektronike. BMW je v tretjo generacijo X5 vgradil ‘aktivni ščit’ (ime povzeto po sliki z stikala v vozilu), katerega stikalo je nameščeno na nekdanjem mestu varnostih utripalk.

V ta varnosti sistem je vgrajeno naletno ustavljanje, senzorji za mrtvi kot, zaznavanje voznih pasov,…Vzporedno s tem sistemom, je testni  X5 imel še vgrajen radarski tempomat. Ta ob pravilni uporabi razbremeni vožnjo in jo skoraj popolnoma avtomatizira. Delovanje radarskega sistema je izredno zanesljivo, le kaj, ko vožnja na trenutke postane dolgočasna.

Še zdaleč, da bi bil avtomobil za 90 tisoč evrov dolgočasen. Ne. ‘Nasajena petica’ samo postavlja nove mejnike v razredu premium terencev in si s tem ponovno kuje svoj simbolni prestol. Torej, kot so nekoč vzklikali Angleži. Kralj je mrtev, živel kralj.

 

Motor

Turbodizelski, šestvalnji, vrstni, 24 ventilov, 2.993 ccm, 190 kW (258 KM) pri 4.000/min, 560 Nm pri 1.500/min. Poraba goriva (EU) 7,0/5,7/6,2 l/100 km. CO2: 162 g/km.

Prenos moči

Štirikolesni pogon xDrive, ESP, Osemstopenjski samodejni menjalnik. Gume 225/45 R18 (Pirelli).

Podvozje in karoserija

Terenec, 5  vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,886 m, širina 1,934, višina 1,762 m. Medosna razdalja 2,933 m. Prtljažnik (normno) 650 l. Rezervoar: 85 l. Mase: prazno vozilo 2.145 kg, dovoljena obtežba 710 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 230

Pospešek 0-100 km/h (s): 6,9

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  8,3

Osnovni model (BMW X5 sDrive25d): 59.900 EUR

Testno vozilo (BMW X5 xDrive30d): 90.366 EUR