Levji poslovnež – Peugeot 508 2.0 BlueHDI 180 Allure Automatic

Peugeot 508, ki je trenutno njihov največji model in je pred leti (2010) hkrati nadomestil tako manjšega 407 kot večjega 607 je prišel na trg z novim videzom in v obeh karoserijskih različicah. Hkrati  kot limuzina s štirimi vrati in kot petvratni karavan (SW).

»Stilska preobrazba« je bila zadnje čase zelo pogosta fraza pri večini avtomobilskih proizvajalcih. Povsem novi modeli so si sledili manj pogosto kot pred leti, v času ekonomske blaginje! Zato se moramo tudi tokrat strinjati, da pridevnik novi ni najbolj ustrezen in pravzaprav pomeni »le« prenovo. Seveda gre tako za nov izgled kot za novo tehnološko opremo, prenovili pa so tudi motorje.

Prenova je najbolj očitno doletela prednji del. Nov je odbijač, nova je maska z vgrajenim »levčkom« in seveda žarometi. V vsakem primeru so dnevne luči v LED tehnologiji, za doplačilo pa so na voljo tudi LED žarometi, ki nadomeščajo običajne halogenske. Xsenona sploh ni več v ponudbi! LED žarometi so večfunkcijski tako, da z različno svetilnostjo služijo kot zasenčeni, dolgi snop, ali kot meglenke.

Prižigajo se selektivno in po potrebi samodejnost (dokaj dobro) deluje tudi za preklop med dolgim in zasenčenim režimom. Kar je vozniku, ko se enkrat na to navadi, zelo dobrodošla pomoč. Seveda je možno delovanje še vedno nadzirati ročno, če kdo tega na mara. Morda bo koga zmotil le izrazito modro obarvan rob svetlobe, ki se pojavi na prehodu s svetlega v temno območje. Očitno vgrajene leče ravno tam v takem selektivnem segmentu razpršijo (oziroma skoncentrirajo) svetlobni snop. Osvetljeni predmeti na tem robu namreč odsevajo izrazito modro, kar je lahko tudi varljivo in moteče.


Posodobljen spredaj in zadaj!

Zadek vozila boste od starejšega modela ločili po novih lučeh, najbrž pa na oko ne boste opazili, da je avtomobil tudi za slabe 4 cm daljši. Seveda le na račun odbijačev. Za nekaj milimetrov je tudi širši. Ja, velikost avtomobila v danem primeru vpliva na prostornost in v tem Peugeotu bo počutje zelo spodobno, brez kakšne posebne utesnjenosti, razen če koga moti (še vedno) zajetna sredinska konzola med prednjima sedežema. Največja novost na njej pa je predalček, sicer minijaturen, a vseeno je. V teh avtomobilih smo se namreč pritoževali, da so povsem pozabili na odlagalne predalčke. Tokrat so se za napako očitno poskušali nekoliko odkupiti.

IMG_0908

Notranjost razvaja!

Za počutje potnikov je seveda odločilna tudi stopnja opreme, ki je bila tokrat tista bogatejša Od ogrevanja do nastavitve dolžine (usnjenih) sedežev, pa seveda tempomata, opozorilnika za mrtve kote, vzvratne kamere, parkirnega pomočnika… Vse do samodejnosti menjalnika, če hočete. Sicer le klasičnega, vendar spodobno delujočega. Kar je morda pred nekaterimi robotiziranimi celo prednost.


Predvsem pa nastavljenega za udobno vožnjo. Seveda je s prenovo Peugeot 508 dobil tudi sodobnejši upravljalni in nadzorni sistem z barvnim prikazovalnikom na dotik. Velik zaslon na dotik omogoča vse glavne in pomembne nastavitve, omogoča pa tudi povezljivost s spletom. Za starejše v glavnem velika uganka in kup moteče »elektronike«, za mlajše pa že skoraj nepogrešljiv dodatek, če hočejo nekako izkoristiti svojo čedalje bolj zmogljivo, pametno »dodatno opremo« v obliki telefonov, tablic itd.

Varnostni in zabavni pripomočki!

Na srečo pa je Peugeot 508 še vedno (ostal) bolj avtomobil kot potujoča elektronska centrala. Kar seveda ne pomeni da nima kopice sodobnih pripomočkov. Zato ne preseneča, da so vozna dinamika in udobje med vožnjo tudi ostali na prvem mestu. Počutje je torej še vedno »limuzinsko«. Podvozje je naravnano na udobje, hkrati pa ni premehko. Le nekoliko večji rajdni krog lahko včasih preseneti, sploh, če manevrirate na ozkih parkiriščih ali v mestnih ožinah. Kar je lahko tudi dokaj pogosta izkušnja. Se pa zato avto odlično znajde na daljših vožnjah, kjer navduši z vodljivostjo in natančnostjo ter dobro smerno stabilnostjo. Hkrati je dobro vodljiv tudi v ovinkih, kar v kombinaciji z zmogljivim motorjem lahko prinaša tudi nekaj užitkov tistim, željnim bolj dinamične vožnje.

Naslednje poglavje je seveda motorna paleta in dvolitrski turbodizel je za tako velik avtomobil gotovo dobra izbira. Odlično se odziva, je dovolj močan in prožen tako, da mu tudi samodejnost menjalnika ne jemlje sape. Seveda je  za nekaj več dinamike treba poseči po »ušesih« na volanu za ročni način pretikanja.

Nizka poraba in ogromen domet!

Oznaka BlueHdi prinaša že euro6 okoljske norme, navduši pa tudi z zmerno porabo goriva, ki se lahko giblje tudi med petimi in sedmimi litri. Če upoštevamo še nadpovprečno veliko posodo za goriva je z dometom precej preko tisoč kilometrov tudi eden redkih avtomobilov, ki omogoča tudi precej daljše intervale med postanki na črpalkah. Kar pa tudi ni zanemarljivo.

Ko potegnemo črto se tudi po prenovi Peugeot 508 (še) vedno lahko kosa s svojimi konkurenti. Čeprav ga nekaterimi morda tudi že prekašajo s sodobnimi elektronskimi aplikacijami, ki s svojim bliskovitim razvojem nezadržno in neustavljivo polnijo avtomobile. In čeprav jih večina voznikov nikoli, ali skoraj nikoli niti ne uporabi… Peugeot bo torej vseeno še znal navdušiti mnoge. Predvsem prave voznike. Ne tiste, ki jih zanimajo le aplikacije…

 

Motor

Turbodizelski, štirvaljni, vrstni, 16 ventilov, 1997 ccm, 133 kW (180 KM) pri 3750/min, 400 Nm pri 2000/min. Poraba goriva (EU) 5,2/4,0/4,4 l/100 km. CO2: 116 g/km.

Prenos moči

Pogon na prednji kolesi. Šeststopenjski samodejni menjalnik (z možnostjo pretikanja ob volanu). Gume 235/45 R18 V (Dunlop, M+S).

Podvozje in karoserija

Limuzina, 4 vrata, 5 sedežev. Dolžina 4,830 m, širina 1,853 m, višina 1,456 m. Medosna razdalja 2,817 m. Prtljažnik (normno) 515/1244 l. Posoda goriva: 72 l. Mase: prazno vozilo 1615 kg, največja dovoljena masa 2165 kg, dovoljena obtežba 550 kg. Priklopnik z zavoro/brez: 1575/750 kg. Največja hitrost (km/h): 230 Pospešek 0-100 km/h (s): 9,2

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  7,3

Osnovni model (508 1,6 VTi): 22.614 EUR

Testno vozilo (508 2.0 BlueHDi 180 Allure Avt.): 37.853 EUR