Ukradli so mi avto! – Dacia Lodgy 1.6dCi Stepway

…so besede, ki jih od lastnika Dacie zagotovo ne boste slišali. Ne da se ne bi pritoževali, če bi se jim to res zgodilo, a se preprosto to ne zgodi. Verjemite mi, obvladam statistiko, tako dobro da mi nekateri celo pravijo ‘gugl’.

V zadnjih 15 letih je bilo pri nas odtujenih pet. Za primerjavo naj povem, da je bilo v istem obdobju odtujenih 2796 folkcvagnov, 2238 renojev, 17 adrijinih kemp prikolic in celo 7 zetorjev. Dačij pa samo 5, pa še teh pet je bilo verjetno tistih službenih, ko zaposleni niso dobili plače in so delodajalcu odpeljali kar jim pripada. Sočustvujem s tistimi, ki so na črni strani statistike, a avta, ki bi bil bolj varen proti kraji ni!

Na to bi lahko gledali kot nekaj slabega, češ da jih nihče noče, a bi bili v zmoti. Načeloma v življenju velja, da dobiš toliko muzike kolikor daš denarja, pri Lodgyju pa kljubujejo temu pregovoru. Že na prvi pogled dobiš dooolg avto, tako dolg da so vanj uspeli stlačit sedem sedežev, ki so za razliko od raznih SUV-jev celo udobni za ljudi, ki imajo tisto stvar, na katero večina ergonomov pozablja – noge. Ob drugemu pogledu bomo opazili tudi ogromno mero opreme, med njimi tudi navigacijo, tempomat in obvolanske komande multimedije, ter seveda klimatsko napravo. Alarma pa tako ali tako ne boste potrebovali!

dacia lodgy 7


Verjetno so potem “šparali” na motorju?

Ne! Dizelski agregat je popolnoma dorasel svoji nalogi, pritisneš plin in avto pospeši, nekako proti pričakovanjem celo poskočno vse tja do najvišje omejitve evropskih avtocest in ne porabi veliko goriva. Zagotovo so “šparali” na menjalniku? Ne! Menjalnik ima dejansko šest prestav, šest in vzvratno se razume, deluje pa povsem solidno.

Se varčevanje pozna na voznih lastnostih? Niti ne, daleč od tega da bi bila vožnja biser, a nekih groznih pričakovanj pri vozilu takšnega tipa avtoprostorca niti ne smemo imeti. Obrneš volan v levo, avto zavije v levo, podobna zgodba je pri obračanju volana v desno. Tudi udoben je do neke mere.

Priznam, poznajo se malenkosti. Nekoliko neroden je položaj za volanom, kakšna čudna plastika, grd pokrov goriva,… Ampak dejansko ne razočara, dela tako kot mora in skrbi za stvari katerim je namenjen, poleg tega pa lahko vanj zložite pol svoje hiše ali 6 vaših sorodnikov.


Aja, točno, testni je bil Stepway in to pomeni, da ima robustnejše odbijače in da izgleda bolje.

 

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1461 ccm, 81 kW (110 KM) pri 4000/min, 240 Nm pri 1750/min. Poraba goriva (EU) 5,3/4,0/4,7 l/100 km. CO2: 124 g/km.  Euro6.

Prenos moči

Pogon na prednji kolesi, izklopljiv ESP do 50 km/h. Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 195/55 R 16 (Michelin).

Podvozje in karoserija

Enoprostorski kombi, 5 vrat, 7 sedežev. Dolžina 4,521 m, širina 1,767 m, višina 1,661 m. Medosna razdalja 2,810 m. Prtljažnik (normno)  do 2617 l. Gorivo 50 l. Mase: prazno vozilo 1300 kg, dovoljena obtežba 590 kg. Prikolica z zavoro/brez zavore 1400/640 kg, obtežba strehe 75 kg. Največja hitrost (km/h) 175 Pospešek 0-100 km/h (s) 11,6

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje  7,3

Osnovna cena 13.140 EUR.

Testni avto (Stepway): 15.260 EUR.