Pomladitev. Brez botoksa. – Mazda CX-5 CD150 AWD Revolution

Brez obotavljanja lahko zapišem, da je trenutno Mazda najbolj uspešno avtomobilistično podjetje z dežele vzhajajočega sonca. Njihova modelna paleta je povsem prenovljena, od roadsterja MX-5 do karavanske Mazda6. V bistvu je njihovo najstarejše vozilo Mazda3 iz leta 2013.

Čeprav se mnogi lastniki pritožujejo nad pospešenimi prenovami modelov, je CX-5 prenovo definitivno potreboval. Zunanjost je s pilingom postala elegantnejša. Novost na športnem terencu so sprednja in zadnja svetila v LED tehniki, pestrejša barvna paleta ter spremenjen dizajn litih platišč.

mazda cx5 cd150 awd fl 7

Več sprememb je prišlo v potniško kabino, kjer je na novo zasnovana armaturna plošča z bolj preglednim ekranom, premišljeno pozicioniranim gumbom za vžig in z večjo ponudbo odlagalnih površin. Star uporabniški vmesnik, ki je vozniku predstavljal eno samo zmedo z gumbi, ekranom na dotik ter multifunkcijski tipkami, je zamenjal enostaven sistem HMI z vrtljivim komandnim gumbom na sredinski konzoli. Klasično ročno zavoro je zamenjalo elektrificirano stikalo, posodobljena pa je tudi grafika instrumentne plošče.


Inženirji so se dotaknili še nastavitev podvozja, ki je zdaj za odtenek mehkejše, a še vedno dovolj uživaško za hitreje odpeljane zavoje. Zreducirali so tudi hrup v potniški kabini in s tem dodatno izboljšali vozno udobje. Pozabljena ni bila niti varnost, saj CX-5 že narekuje smernice k samodejni vožnji. Zaviranje v sili pri nizkih hitrostih, zaznavanje voznega pasu, mrtvi kot, radarski tempomat, senzor za to in ono…Za izdatno varnost je testni primerek imel še štirikolesni pogon, ki zmore občasno tudi preplezati kakšen zahteven teren.

mazda cx5 cd150 awd fl 11

Kljub novostim, je CX-5 ohranil prioritete.

Stvari, ki so vozilo naredile dobro. Velik prtljažnik, praktičen navijalen rolo prtljažnega prostora, enostavno zlaganje sedežev s potegom iz prtljažnika, prostor za potnike v drugi vrsti ter visoko stopnjo ergonomije.


Kot kupec obvezno izberite 150 ‘konjski’ dizelski agregat, ki daje suverene zmogljivosti tudi ob vleki počitniške prikolice in hkrati porabni spodobno količino črnega zlata. Preostale izbire, oprema, dodatki, barva, platišča…so zgolj stvar posameznikovih želja, saj v nobenem primeru ne morete z nakupom CX-5 zgrešiti.

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 2.191 ccm, 110 kW (150 KM) pri 4.500/min, 380 Nm pri 1.800-2.600/min. Poraba goriva (EU) 6,0/4,7/5,2 l/100 km. CO2: 136 g/km.

Prenos moči

Štirikolesni pogon, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 225/55 R19 (Toyo).

Podvozje in karoserija

Terenec, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,555 m, širina 1,840 m, višina 1,670 m. Medosna razdalja 2,700 m. Prtljažnik (normno) 503-1.620 l. Rezervoar: 58 l. Mase: prazno vozilo 1.605 kg, dovoljena obtežba 2.105 kg.

 

Največja hitrost (km/h):197

Pospešek 0-100 km/h (s): 9,4

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  6,0

 

Osnovni model (2.0i 2WD): 22.990 EUR

Testno vozilo (CD150 Revolution AWD): 33.650 EUR