Ljudski voz. – Ford Focus 1.0 EcoBoost Sport

Ford model T je veljal za najbolj številčen model avtomobila na svetu. V enem danem momentu jih je bilo na cesti celo 10 milijonov, do leta 1914 pa je bilo na vsakih 10 vozil 9 Fordov model T.

Tradicija priljubljenosti znamke med ljudstvom ostaja, saj se en primerek Focusa proda vsakih 20 sekund. To je 3 na minuto, 180 na uro, 4.320 na dan in 1.560.800 na leto. V primeru, da ni prestopno.

Številke niti ne presenečajo, saj je Focus solidno družinsko vozilo, ki premore veliko mero uporabnosti in hkrati ponuja odlične vozne lastnosti. Nakup opraviči še dobra gospodarnost in ugodna nabavna cena.

Prislužene lovorike.

Prva generacija Focusa je bila konec stoletja okitena z nazivom evropski avto leta. Leta 2013 je postal najbolje prodajan avtomobil na svetu. Leto poprej je Focus z litrskim motorjem, ki je velik kot površina lista A4, prejel nagrado za najboljši novi motor ter postal internacionalni motor leta. Lovoriko je ta isti motor prejel še leta 2013 in 2014, letos pa je motor zmagal v kategoriji do prostornine enega litra.


ford focus black 8

Litrski biser.

Motornim nagradam se v bistvu ne čudim, saj me je s svojimi atributi prepričal že v številnih Fordovih modelih. Sam sem mnenja, da se karakterno najbolje poda Fiesti in Focusu. V slednjem vozilu ne pride toliko do izraza športna nota, saj je Focus dobrih 300 kilogramov težji od Fieste, vendar še zdaleč, da bi voznik dobil občutek, da vozi podhranjeno vozilo. ‘Litrček’ zvezno vleče od nizkih vrtljajev pa vse tja gor do štiri tisoč in še nekaj vrtljajev na minuto. Ob vsem tem, pa naj bi imel ugodne stroške servisov ter porabo.

S prenovo modela Focus je pogonski del ostal nespremenjen. Spremenila se je zunanjost, delček notranjosti ter tehnika. Torej, spominja na Aston Martina, bohoti se z velikim ekranom ter načeloma bi avto lahko vozil sam. Vendar, je to še vedno ljudsko vozilo, avtomobil namenjen številnim uporabnikom, da se pripeljejo iz točke A do B?


Med testiranjem me novodobne tehnologije niso najbolj prepričale. Predpostavljam, da v preizkusnih centrih vse deluje brezhibno, vendar v realnem prometu je rezultate nemogoče doseči oziroma ponoviti. Sploh v Sloveniji, na naši brezhibni cestni infrastrukturi. Bahh…

ford focus black 12

Nepredvidljiva varnost

Pomoč pri ohranitvi pasu je tako prej nevarna kot varna, preventivni opozorilniki piskajo na vse konce in kraje in ni ga voznika, ki bi pustil tehnologiji vajeti več kot pet minut. Tudi sam sem asistence izklopil na prvem semaforju. Mogoče prihodnjič, ko zadeva doraste. Zaenkrat pa mi je dovolj časa vzel novi osrednji ekran, ki prihaja iz Sonya, poganja pa ga Microsoftov vmesnik SYNC2.

Najprej zmoti grafika, ki ne sovpada s Fordovo filozofijo. Nato preseneti odzivnost s hitrostjo gibanja polža, da ne govorim o velikosti funkcijskih ikon, ki jih je potrebno zadeti s kirurško natančnostjo. Enostavno je lažje med vožnjo uporabiti telefon. Preostale stvari so bolj ali manj identične ‘staro-obraznemu’ modelu. Vozna dinamika, prostornost za 5 oseb, velik prtljažnik in ‘qualiti’ izdelava.

Ljudsko vozilo še obstaja. Samo ne nasedajte, da bi z moderno tehnologijo si kupili še enega šefa. Kaj ni zadosti že tisti v službi?

 

Motor

Turbobencinski, trivaljni, vrstni, 12 ventilov, 999 ccm, 92 kW (125 KM) pri 6000/min, 170 Nm pri 1400/min. Poraba goriva (EU) 6,3/4,2/5,0 l/100 km. CO2: 114 g/km.

Prenos moči

Pogon na prednji kolesi, ESP, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 215/50 R17 V (Michelin).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,358 m, širina 1,823 m, višina 1,484 m. Medosna razdalja 2,631 m. Prtljažnik (normno) 363/1148 l. Gorivo 55 l. Mase: prazno vozilo 1179 kg, dovoljena obtežba 721 kg. Prikolica z zavoro/brez zavore 1200/635 kg, obtežba strehe 75 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 193

Pospešek 0-100 km/h (s): 11,3

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  6,8

Osnovni model (Focus 1.6 Ambiente): 17.090 EUR

Testno vozilo (Focus 1.0 EcoBoost Titanium): 25.840 EUR.