Makadamski renome! – MINI Countryman SD Park Lane

Stojite ob cesti in mimo vas pripelje Subaru. Na kaj najprej pomislite? Svetovno reli prvenstvo (WRC) in neskončne blatne ter zaprašene vozne podlage.

Podobna slika se ustvari pri Lanci Delti ter Fordu Focus, saj je slednje ime dobro povzdignil Colin McRae ter pred nedavnim Ken Block s slavno Gymkhano. Definitivno pa vas ne prevzame adrenalin, ko mimo vas zapelje Polo ali Hyundai i20.

Renome si avtomobil zasluži z borbenostjo, neustavljivostjo in nenazadnje z norim šoferjem. Zanimivost je ta, da ima Lancia največ konstruktorskih naslovov. Čeprav se ji približuje Citroen, še vedno ni tako ‘kul’ kot Lancia. Enostavno Loeb v svojem obdobju relija ni imel primerne konkurence. Ne pravim, da fant ne zna vozit, ampak bi nedvomno bilo bolj zanimivo, če bi bilo več dirkačev podobnih Loebu. Vendar, ali vam gibajoči DS3 na Celovški dvigne pulz?

Zapisal zgodovino.

MINI se svojih 5 minut slave požel na reliju Monte Carlo, kjer je zaradi okretnosti in lahkotnosti porazil izjemno zmogljive pošasti klase B2. Zaradi tega podviga (in še mnogo drugih) se je dirkaški duh v MINIju ohranil vse do danes, ko na reliju moštvo MINI zastopa model Countryman. Ja, malce večji MINI. In načeloma gre zato lažje po terenu. Razlika med reli različico in civilnim pa je….emmm…velika. Predvsem v ceni, ki je šestmestna številka.


mini countryman park lane 15

Navadni smrtniki se bomo morali zadovoljiti z dobrim štirideset tisočakom vrednim Countrymanom. Na prvi pogled avtomobil daje občutek, kot da z njim ne bi prišli dlje kot do vznožja Šmarne gore, na asfaltirano parkirišče v Tacnu. Vendar občutek vara, saj ‘podeželski fant’ zmore čuda stvari, za kar je zaslužen zmogljiv dizelski agregat ter dinamičen štirikolesni pogon.

Ob izklopljeni elektroniki na makadamskem vozišču, voznik za trenutek zaužije WRC svet. Odlično nastavljeno vzmetenje, direkten volanski mehanizem in kanček dirkaškega predznanja so recept za zabavno vijuganje po lokalnih gozdnih poteh. Prekrmarjenje. Nič lažjega. Za prvinsko izkušnjo bi samo zmanjšal premer platišč oziroma nataknil bolj ‘balonaste’ gume.


Družinski dirkalni pustolovec!

Povrhu vsega pa je Countryman zelo civiliziran, udoben in fleksibilen za vsakdanjo uporabo. Športni sedeži skrbijo za dobro oporo med hitreje odpeljanimi zavoji, hkrati pa so izjemo ergonomski in udobni na relacijskih poteh. Sredinski naslon za roko, avtomatska klima, senzor za to in ono, avtomatsko to in tisto…navigacija, Harmann&Kardon ozvočenje, izbira notranje osvetlitve…in ne smem mimo klasičnega velikega števca na sredini armaturne plošče.

Mamice bodo vesele ISOFIX sidrišč za otroške sedeže in velikega kota odpiranja zadnjih vrat. Malce manj bodo navdušene nad prtljažnim prostorom, saj ima visok nakladalni rob in je brez ravnega dna prtljažnika, v kolikor nekaj evrov ne odštejemo za dodatno opremo.

MINI Countryman na svojevrsten način ohranja spiritualnost legendarnega predhodnika. Je moderno vozilo z reli pedigrejem, ki pa niso samo rdeče črte po dolžini vozila – če slučajno kupujete avtomobil glede na zunanji videz.

 

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.995 ccm, 105 kW (140 KM) pri 4.000/min, 305 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 5,3/4,4/4,7 l/100 km. CO2: 124 g/km.

Prenos moči

Pogon na vsa štiri kolesa, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 205/55 R17 (Michelin).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,097 m, širina 1,789, višina 1,561 m. Medosna razdalja 2,595 m. Prtljažnik (normno) 350 – 1.170 l. Posoda za gorivo: 47 l. Mase: prazno vozilo 1.395 kg, dovoljena skupna masa vozila 1.830 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 200

Pospešek 0-100 km/h (s): 9,2

Poraba goriva (l/100 km); Testno povprečje:  6,3

Osnovni model (MINI Cooper Countryman): 23.750 EUR

Testno vozilo (MINI Cooper Countryman ): 38.968 EUR