Flexibilen potovalnik. – Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi Cosmo

Število ljudi na svetu raste s hitrim tempom. Čez dobrih 34 let naj bi nas po zemeljski obli tacalo skoraj 10 milijard. Kljub vsem napovedim je zanimiva sledeča statistika. Na Kitajskem so leta 1980 omejili število otrok v družini, na enega otroka.

Čeprav se je z leti ta zakon malenkost opustil, je trenutno povprečje družinskih članov na Kitajskem okoli 3. Zanimivo je podobna slika s povprečnim številom družinskih članov tudi v Sloveniji.

Bolj kot številke je zanimivo dejstvo, da vse več avtomobilskih proizvajalcev teži k izdelavi večjih ter večsedežnih vozil. Še ne toliko let nazaj, so bile tri vrste sedežev rezervirane le za kombije in enoprostorce, zdaj pa jih že najdemo v mestnih terencih, karavanih in celo v limuzinah. Kljub nasičeni izbiri vozil s teoretičnimi sedmimi sedeži, pa sam ostajam mnenja, da ti najbolje funkcionirajo v enoprostornem vozilu. V Opel Zafiri pravljično število sedežev prebiva od samega začetka. Vse tri generacije avtomobila se lahko pohvalijo s tremi vrstami primernimi za potniške zadnjice.

flexfix 2


V zadnji izvedbi je Zafira posodobljena.

V drugi vrsti ni več sedalne klopi, ampak so nameščeni trije posamezni sedeži, sedeža v tretji vrsti pa se elegantno zložita v dno prtljažnega prostora. Fantje iz Russelheima so sistem poimenovali Flex7. Ta omogoča poleg enostavnega zlaganja, še vzdolžen pomik sedežev druge vrste za enostavno povečanje volumna prtljažnika, šestsedežno postavitev s komfortno drugo vrsto ter lahkotno vstopanje in izstopanje iz zadnje sedežne vrste. Ni pa sedežna razporeditev edina fleksibilnost Zafire.

Testna Zafira je imela doplačljiv sistem FlexFix za prevoz koles. O samem sistemu sem večkrat bral v katalogih in na spletnih straneh, vendar v živo ga še nikoli nisem imel možnosti preizkusiti. Nosila za transport koles pripravljena v minuti? No, mogoče v prvem poskusu ne, ampak, ko osvojite zaporedje dejanj boste FlexFix res razprli v minuti. V primeru, da radi kolesarite je FlexFix definitivno nujen kos dodatne opreme na novem Oplu. Enostaven za uporabo, premišljeno izdelan in perfektno skrit v zadnjem odbijaču.

zafira best 1


Bistvo – Prtljažnik.

Oplov enoprostorec na področju uporabnosti blesti, čeprav še nismo prišli do bistva. Prtljažnik. Slednji sprejme od 152 do 1.792 litrov prtljage, odvisno od sedežne postavitve. Bolj kot sam volumen, bodo uporabnika impresionirale dodatne možnosti organizacije prtljažnega prostora. Rolo prtljažnika se enostavno sname z enim potegom zatiča, ki ga potem pospravimo v predal pod prtljažnim dnom. V prtljažniku lahko napnemo visečo mrežo, uporabimo obešalnike za prevoz vreč ali pa položimo gumijasto talno podlogo, privijačimo kovinsko pregrado in Zafira je pripravljena za transport kosmatincev.

Ob vsej fleksibilni noti zadnjega dela avtomobila, niso inženirji pozabili na preostali del potniške kabine. Sprednja sedeža se hvalita z odlično ergonomijo. Voznik si z izdatno nastavljivim sedežem in volanskim drogom z lahkoto poišče idealen položaj za udobno vožnjo. Ročica menjalnika je postavljena dovolj visoko in lepo sede v voznikovo roko, medtem ko ta počiva na sredinskem grebenu. Stilsko oblikovana armaturna plošča je kvalitetno izdelana. Na vrhu nje se nahaja 7-palčni zaslon s sistemom Intellilink, ki je po novem na voljo v slovenskem jeziku. Nižje se nahaja kopica gumbov za upravljanje s sistemom, ki pa so roko na srce, še vedno boljši za dajanje ukazov, kot pa zasloni na dotik.

zafira best 5

Popredalčkana kabina.

Notranjost vozila je nasičena s predali in odlagalnimi prostori za drobnarije in malce večje drobnarije. Vsaka stvar bo našla svoj kotiček, tudi velika plastenka. Prijeten ambient v potniški kabini ustvari oprema Cosmo s kupom dodatkov, tako varnostnih kot zabavnih. Dvopodročna klimatska naprava, gretje sprednjih sedežev, gretje volana, sistem za pomoč pri parkiranju, kamera za vzvratno vožnjo, prilagodljivi ksenon žarometi, tempomat z omejevalnikom hitrosti, senzor padavin, več možnosti povezljivosti s sistemom Intellilink, HiFi ozvočenje, navigacijski sistem, zatemnjena stekla…

Ula Rozman Dog handling

Za nameček še Zafira zgleda vrhunsko na cesti za velikega enoprostorca in enako se tudi pelje. S pomočjo dvolitskega dizelskega motorja z močjo 125 kW (170 KM) se 1.700 kilogramov težko vozilo suvereno premakne. Prestavno razmerje je dobro zastavljeno, hodi prestav so kratki in vožnja po mestu ne predstavlja posebnega napora. Na avtocesti se Zafira izkaže z zelo dobro zatesnjenostjo potniške kabine in veliko mero udobja. Na podeželskih vijugah pa prepriča z vozno dinamiko.

In če se vrnem na številke. Povprečna poraba goriva na 100 prevoženih kilometrov znaša 6 litrov. Cena testne izvedenke s popustom 31.000 evrov. Na leto, ko bo povprečna družina zasedla vse sedeže v Zafiri, pa bomo čakali še x let.

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.956 ccm, 125 kW (170 KM) pri 3.750/min, 400 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 4,2/5,4/5,1 l/100 km. CO2: 129 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 225/45 R18 (Michelin).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 7 sedežev. Dolžina 4,656 m, širina 1,928 m, višina 1,685 m. Medosna razdalja 2,760 m. Prtljažnik (normno) 152 – 1.792 l. Posoda za gorivo: 58 l. Mase: prazno vozilo 1.775 kg, dovoljena skupna masa 2.445 kg.

Največja hitrost (km/h): 208

Pospešek 0-100 km/h (s): 9,8

Motorni vrtljaji pri 130 km/h (VI. prestava): 2.200

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje: 6,2

Osnovni model (Opel Zafira Tourer 1.4 Turbo): 20.940 EUR

Testno vozilo (Opel Zafira 2.0 CDTi Cosmo): 33.750 EUR

Po merah moderne družine: Nova Opel Insignia Sports Tourer

Premierno: Novi Opel Crossland X