Ne sodi po preteklosti. – BMW 116d

Puran živi precej monotono, saj dan za dnem biva v zaprti kletki in čaka na svoj obrok. Če sklenemo puranovo življenjsko obdobje, je to zelo predvidljivo, ampak napoči dan, ko puran dobi večji obrok. Zadovoljen puran veselo je, vendar ne predvidi, da je napočil čas za zakol.

Zgodbica nas nauči, da nikoli ne smemo prehitro sklepati, brez, da bi predvideli preostale možnosti za razplet. Zgodba me naveže na bavarsko serijo 1. Zamisel premium kombilimuzine, ki se je rodila v glavi oblikovalca Chrisa Bangla, ni bila ravno pojem lepote. Dolg pokrov motorja in kabina s kratkim zadkom so postavile kupca pred dejstvo vzemi ali pusti (love it or hate it). Lastniki so hvalili njegovo vozno dinamiko, ostali pa so širili mnenje, da je to avto za babe.

Tudi druga generacija vozila ni bila kaj prida lepša, v bistvu je delovala še bolj žalostno kot prva. Če bi sklepal bo zaporedju dogodkov iz zgodovine, bi torej zapisal, da je pač to stil serije 1. Nepredviden dogodek pa se je zgodil s predstavitvijo preobražene serije 1. Prenova je avtomobil naredila všečen. Ne le ‘make up’, opravili so kompletno lepotno operacijo. Sprednji žarometi so ozki, z značilnimi angelskimi očmi in svetijo z LED tehniko. Za dopačilo, kakopak. Nova svetila so tudi na zadku, ki so zdaj podolgovata in ne več kockasta.

Sprememba zunanjosti je očitna.

bmw 116ed 15


Dimenzije avtomobila so po prenovi ostale nespremenjene, enako tudi notranjost, ki razen poslovenjenga iDrive sistema in osvetlitve, ki je po dnevi bela ter ponoči oranžna, ni zaslediti. Največjo novost najdemo pod pokrovom motorja.

Trivaljni dizelski motor s prostornino 1,5-litra z močjo 85 kW (115 KM). Motor prenaša moč preko 6-stopenjskega ročnega menjalnika (edina možnost) na zadnji kolesni par (zaenkrat). Na papirju solidna moč, v praksi ne kljubuje najbolje. Težava je prostornina motorja in okrnjeno število valjev. Res, da tehnologija TwinPower Turbo skrbi za konstanto sopihanje turbin, ampak v situacijah, kot so pospeševanje na avtocestah, vožnja v hrib ali prehitevanje, malemu Bavarcu zmanjka zagona.

Škoda, saj bi drugače bil avtomobil prava izbira za tiste, ki dajo malce več na imidž in jim cena avtomobila ni ovira. Upam le, da nisem prehitro sklepal.


Motor

Turbodizelski, trivaljni, vrstni, 12 ventilov, 1.496 ccm, 85 kW (116 KM) pri 4.000/min, 270 Nm pri 1.750-2.500/min. Poraba goriva (EU) 4,8/3,7/4,1 l/100 km. CO2: 107 g/km.

Prenos moči

Pogon na zadnji kolesni par, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 205/55 R17.

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,324 m, širina 1,725 m, višina 1,421 m. Medosna razdalja 2,690 m. Prtljažnik (normno) 360 l. Rezervoar: 52 l. Mase: prazno vozilo 1395 kg, dovoljena obtežba 530 kg.

Največja hitrost (km/h): 200

Pospešek 0-100 km/h (s): 10,3

Motorni vrtljaji pri 130 km/h (VI. prestava): 2.300

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  5,8

Osnovni model (BMW 114i): 22.950 EUR

Testno vozilo (BMW 116d): 38.084 EUR

FOTO: Na štajerskem voznik BMWja sredi mesta zapeljal v reko! Ena oseba je bila poškodovana

PREMIERNO: Petica, ki zdaj sprejme še psa! – BMW serije 5 Touring (G31)

Pomemben je faktor X – BMW X1 xDrive18d