Vsestranski lev. – Peugeot 508 RXH

Pred prvim snegom se mi je porodila misel o nujnosti štirikolesnega pogona ter višje nasajenih vozil. Trend, ki ga je začela znamka s štirimi krogi, se je razširil čez vse avtomobilske segmente.

Vsak karavan na trgu ima danes v ponudbi pustolovsko različico z nekaj dodane zaščitne plastike, velikimi kolesi, višjo oddaljenostjo od tal in z možnostjo štirikolesnega pogona. Avtomobili zgledajo lepo in zmorejo marsikaj, vendar, ali imajo kakšno resno poslanstvo?

Osebno mi elegantneje deluje karavan brez plastičnih dodatkov, z višjo oddaljenostjo od tal, pa se bo bolje odrezal terenec. Kompromisov, kot sem že nekoč zapisal, ni. Sleherne lastnosti oziroma zahteve v enem vozilu ne moremo imeti. Privzdignjeni karavani so pač ena izmed tržnih niš, ki stavijo na družine ter njihove aktivnosti. Karkoli naj bi te že bile.peugeot 508 rxh 16

Peugeot je svojega 508 pred leti nasadil višje, dodal nekaj plastičnih obrob ter mogočno masko. Za nameček še zmogljiv dizelski agregat za pogon sprednjih koles in elektromotor za pogon zadnjih. Rezultat karavan s štirikolesnim pogonom s približno 200 ‘konjskih’ moči in prvi hibrid v kombinaciji z dizelskim motorjem. Super, ampak pogonski sklop se v praksi ni izkazal najbolje. Šibka točka je bil prenos moči, menjalnik, ki pa ga Peugeot še ni uspel posodobiti niti pri prenovljenem modelu.

 

Lepotičenje.

Prenova je 508 RXH prinesla celotne sprednje žaromete v LED tehniki, novo masko z odbijačem, prenovljene luči na zadku in novo oblikovana lita platišča. V notranjosti je avanturist bogatejši za SMEG sistem s 7-palčnim zaslonom, ki se upravlja z gumbi na armaturni plošči. Spremenjen je sredinski greben, kjer je zdaj celo prostor za nekaj malenkosti, še vedno pa zmanjka prostor za mobilni telefon ali večji šop ključev. S prenovo bi enostavno v notranjost namestili še kakšen dodaten predal ali izvrtali kakšno luknjo več.

Se pa RXH lahko pohvali z izredno udobnimi in ergonomskimi sedeži za sprednja potnika. Zadaj sedeči pa bodo navdušeni nad dobro odmerjenim prostorom za kolena. Prtljažnik se odpira s pomočjo elektrike, kar zna občasno trajati dlje kot poteg z roko, vendar na parkirišču pred ‘šoping’ centrom samodejno odpiranje zgleda bolje. Nizek nakladalni rob s kombinacijo ravnega dna prtljažnika je prijazen uporabniku, volumen prtljažnika pa čisto dovolj velik.

Kombinacija elektrike in dizla.

Testni model dodatka z elektromotorjem ni imel, za kar sem porabil kar par dni, da sem dognal, da ne vozim hibrida. Kljub temu, da je hibridni sklop bil poanta tega modela, so se Francozi odločili najboljšega leva ponuditi le z najmočnejšim dizelskim agregatom. Na papirju se 133 kW moči sliši povsem zgovornih, nakar se je dosti izgubi med prenosom v samodejnem menjalniku. Škoda, saj bi drugače pustolovski lev bil zelo poskočen. So pa levu domače avtoceste in tam se tudi najbolje počuti. Za regionalke je za odtenek pretrdo nastavljen oziroma ima velika kolesa, v mestu pa motorju ne dišijo jutranja speljevanja s semaforja, saj tako je kazal potovalni računalnik, ki se je na testu v povprečju sukal okoli števila 7 litrov na 100 prevoženih kilometrov.

Vsestranski lev s prenovo ni več popolna celota. Manjka mu hibridni sklop in posledično štirikolesni pogon. Izgled in oddaljenost od tal sta ostala, vendar ti dve lastnosti ne prineseta dodane vrednost. Menim, da tokrat tehtnica prevaga v prednost ‘originalni’ karavanski izvedenki modela 508, ki je nekoliko manj vpadljiva, lepša, nudi udobnejšo vožnjo, je najverjetneje še varčnejša in kar precej cenejša, od avanturističnega RXH.

 

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.997 ccm, 133 kW (180 KM) pri 3.750/min, 400 Nm pri 2.000/min. Poraba goriva (EU) 5,2/4,2/4,6 l/100 km. CO2: 119 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesni par, Šeststopenjski samodejni menjalnik. Gume 245/45 R18 (Bridgestone).

Podvozje in karoserija

Karavan, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,825 m, širina 1,864 m, višina 1,525 m. Medosna razdalja 2,817 m. Prtljažnik (normno) 550 l. Rezervoar: 70 l. Mase: prazno vozilo 1.717 kg, dovoljena obtežba 2.300 kg.

 

Največja hitrost (km/h):220

Pospešek 0-100 km/h (s): 9,7

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  7,1

 

Osnovni model (508 RXH 2.0 HDi): 37.953 EUR

Testno vozilo z opcijami: 33.056 EUR