Varen užitek. – Mazda6 SPC CD175 AWD AT Revolution Top SD

Štirikolesni pogon je vse pogostejša izbira kupcev novih vozil. Ponuja ga vedno več avtomobilskih znamk na večini modelov svoje palete. Zasledimo tradicionalne in bizarne kombinacije vozil s štirikolesnim pogonom.

Nekdaj področje rezervirano zgolj za terence, se je razpaslo na karavane, enoprostroce, limuzine in kupeje. Najdemo ga tudi na kabrioletih, čeprav tukaj ne vidim smisla.

Mazda je štirikolesni pogon najprej uporabila za poltovorna vozila, nato na terencih, ki so pretežno časa preživeli v sončni Kaliforniji. Po lansiranju športnih terencev CX-7, kasneje CX-5, CX-3 in CX-9, je napočil čas, da s pogonom na štiri kolesa vprežejo še model Mazda6.

Dodan ‘le’ štirikolesni pogon.

Karavansko Mazda6 so malenkost dvignili ter mu dodali diferencial za prenos moči še na zadnji par koles. Brez dodatnih zaščitnih plastik, bahanja, nobel poimenovanja in predavanja o vozilu, ki bo bodočega lastnika vzpodbudil k norim avanturam, tako kot to počno nekateri konkurenti.mazda6 sw 175 4x4 8


Mazda6 AWD ne deluje nič kaj drugače od preostalih karavanskih izvedenk šestic. Potniška kabina tudi ne izdaja, da se vozimo v štirikolesno gnanem vozilu. Sredinski greben med zadaj sedečima potnikoma je ostal enako visok, tako da je še vedno primeren za vožnjo treh potnikov zadaj. Edina razlika so tri inicialke na zadku šestice – AWD.

Precenjene zmožnosti pogona in voznika.

Domala se dejstvo, da vozimo avtomobil s štirikolesnim pogonom tretira, kot da bi z nakupom dobili ves možen oprijem na svetu. Žal temu ni tako, saj je štirikolesni pogon potrebno pametno koristiti, naj si gre za terenca ali kabrioleta. Vsak avtomobil ima svoje zmožnosti. V osnovi se te razlikujejo glede na oddaljenost karoserije od tal, vstopnega in izstopnega kota oziroma previsa vozila, izbrane pnevmatike, itn.

Z Mazdo6 torej ne bomo iskali najbolj strme klančine in jo preizkušali po prostranih planotah. Ne, pogon pri Mazdi omogoča varnejšo, recimo temu lahkotnejšo vožnjo ob slabih vremenskih razmerah in pogojih cestišča. Mokre, drseče in zasnežene podlage vas ne bodo ustavile. Edina Mazdina ovira so visoke prepreke, saj je šestica precej nizka in z njo mimogrede podrgnete po kakšnem robniku.mazda6 sw 175 4x4 12


Mazda6 pa v sebi skriva še zabavno plat, poznano iz bavarskih modelov. Ob izklopljeni elektroniki na novozapadlem snegu karavanu veselo odnaša zadek, kar se bo zelo dopadlo bolj drznim in izkušenim voznikom.

Bi priporočil štirikolesni pogon Mazdi6?

Čeprav sam nisem velik ljubitelj štirikolesnega pogona, se mi je Mazda prikupila z dejstvom, da je v kombinaciji z njim zmožna drseti, torej biti še bolj zabavna. Po drugi strani pa je lahko precej varna, kadar se znajdemo na zasneženem hribu in nismo ravno Matti Latvala. Poleg tega dodatek pogona nima nobenih stranskih učinkov na lastnosti avtomobila, saj je cenovno dovolj ugoden, ne poslabša vozne dinamike vozila in ne poveča postankov na bencinskih servisih.

Pravzaprav komaj čakam, da štirikolesni pogon namestijo še na limuzinsko Mazdo6. Za izbiro možnosti drsenja v stilu.

 

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 2.191 ccm, 129 kW (175 KM) pri 4.500/min, 420 Nm pri 2.000/min. Poraba goriva (EU) 6,4/4,9/5,4 l/100 km. CO2: 143 g/km.

Prenos moči

Štirikolesni pogon, Šeststopenjski samodejni menjalnik. Gume 225/45 R19 (Bridgestone M+S).

Podvozje in karoserija

Karavan, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,805 m, širina 1,840 m, višina 1,457 m. Medosna razdalja 2,750 m. Prtljažnik (normno) 522 l. Rezervoar: 52 l. Mase: prazno vozilo 1.485 kg, dovoljena obtežba 2.150 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 209

Pospešek 0-100 km/h (s): 9,1

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  7,2

 

Osnovni model (Mazda6 SPC G145 Challege): 23.890 EUR

Testno vozilo (Mazda6 SPC CD175 AWD AT Revolution Top SD): 38.560 EUR