Ne bulji vame! – MINI Cooper S Clubman

Dobro se spomnim objave špijunske fotografije leta iz 2006, na kateri je bil takrat konceptni MINI Clubman, na avtomobilu pa se je bohotil napis ‘Stop staring at me!’ (ang. Ne bulji vame!) Z novo, drugo generacijo je provokativnost postavitve vrat izginila, nadomestila pa jo je praktičnost in butična uporabnost.

Praktičnost v MINIju?

Prav ste prebrali. Tudi MINI je lahko prostoren. Klasična postavitev dvojih vrat na vsaki strani vozila omogoča enostavno in varno vstopanje potnikov v vozilo. Zadnja vrata imajo velik odpiralni kot, kar olajša nalaganje stvari na zadnjo klop ali posedanje otroka v otroški sedež. Brez unikatnega dodatka pa ni šlo pri prtljažnih vratih, ki so razdeljena v dvoje. Naprej se odpre desno krilo, nato levo krilo. Hkratno odpiranje vrat, kot na kakšnemu vstopu v dvorec, odpade, saj je očitno nekdo pri MINIju le pomislil na varnost in učinkovitost.

Prtljažnik ima dovolj prostora za kakšnih 12 večjih škatel, potrebo po več pa potešimo z zlaganjem sedežev v razmerju 40:20:40, ki dodobra povečajo prtljažni prostor. Če vodite kakšen butični posel, recimo vinarstvo, bo prostora več kot dovolj. In v primeru da ga, je izvedba S v kombinaciji z bordo rdečo barvo, edina prava izvedba.

mini clubman 14

Ropot steklenic zaduši glas izpuha!

Različica S postreže s tršim vzmetenjem, večjimi platišči, dvojno izpušno cevjo in nabritim dvolitrskim turbo motorjem, ki razvije 192 ‘poskočnih konjičev’. Ravno dovolj za pravočasno dostavo buteljk na poročno svatbo. Takole vprežen Clubman z mesta do 100 km/h pospeši v dobrih sedmih sekundah in zmore drveti 228 km/h.

Kljub družinskemu videzu, ni Clubman opustil športnosti. Še vedno se pelje kot po tirnicah in v zavojih vozniku daje suveren občutek kontrole vozila na volanu. Ko zaslišite ropotanje steklenic v prtljažniku, prestavite v Sport program, saj bas izpuha in pokanje med prestavljanjem preglasita nadležno žvenketanje stekla.

Funky karizma.

Maksi MINI ima precej zrelo prezenco. Še sprednji del je oblikovno zadržan in ni tako šik kot pri trivratni različici. Vendar potniška kabina razkrije reči, ki jih ponuja (pionirsko) le MINI. Napor energičnih barvnih odtenkov za osvetlitev notranjosti, svetlobno odziven osrednji števec, ki se odzove na spremembo jakosti zvoka, vrtenje motorja, parkirne senzorje…na sedeže je prišit logotip znamke, kot na kakšni kratki majici. Nižje v naslonjalu najdemo net na katerem je britanska zastava. Brskanje po meniju nas pripelje do ribice, ki je zelo žalostna v primeru da divjamo ter skače od veselja kadar vozimo ekonomično.

mini clubman 16

Samosvoj Clubman ob večerih na tla pred voznikovimi vrati ‘nariše’ MINI logotip in pred zagonom motorja gumb uprizarja bitje človeškega srca. Pri vsej zabavi pa se ni pozabilo na varnost. Clubman je tako postregel s projekcijskih zaslonom, kjer voznik dobi vse potrebne osnovne informacije za vožnjo. Manjkal ni aktivni tempomat z zavorno funkcijo, kot tudi ne vzvratna kamera s sistemom za samodejno parkiranje vozila. Dober zvok je ustvarilo ozvočenje Harman&Kardon, za pravo smer je skrbel navigacijski sistem poznan iz koncerna BMW, za udobje v vožnji pa so skrbeli ogrevani športni sedeži, aktivni blažilniki z voznimi profili ter ponekod že standardna, tukaj pa še doplačljiva, dvopodročna klimatska naprava.

Ostaja posebnež.

Čeprav ima Clubman zdaj popravljena vrata in začuda dosti več uporabnega prostora, Clubman ostaja posebnež. Posebna je cena, posebni so kupci, ki se na posebno ceno ne bodo ozirali. Posebna so zadnja krilna vrata, prostor na zadnji klopi (večji kot v seriji 1), skakajoča riba, vijolična ambientalna osvetlitev in pokajoč izpušni sistem. Ne buljite vanj.

 

Motor

Turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.997 ccm, 141 kW (192 KM) pri 5.000/min, 280 Nm pri 1.250/min. Poraba goriva (EU) 8,0/5,4/6,3 l/100 km. CO2: 147 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 205/40 R18 (Pirelli).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 6 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,253 m, širina 1,800 m, višina 1,441 m. Medosna razdalja 2,667 m. Prtljažnik (normno) 360 l. Posoda za gorivo: 48 l. Mase: prazno vozilo 1.435 kg, dovoljena skupna masa 1.930 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 228

Pospešek 0-100 km/h (s): 7,2

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje: 7,2

Osnovni model (MINI 5D One): 24.250 EUR

Testno vozilo (MINI Clubman S): 43.438 EUR