Težko je narediti avtomobili, ki bi bil všeč prav vsem na svetu. – Ford Mondeo 1,5 EcoBoost Titanium

Ampak če ga prodaš v 4,5 milijona primerkih je to očitno znak, da je filozofija pravilna. Četrta generacija Mondea je v Evropo sicer nekoliko zamujala, saj se je drugje vozil že kar nekaj časa. So pa to opravičili z dokaj sprejemljivim izgovorom: hoteli smo ga narediti še boljšega in bolj izpopolnjenega… Očitno smo evropski kupci res zahtevnejši od drugih!

Prostornost.

Ena boljših lastnosti Mondea je bila vsekakor njegova prostornost. Tudi tokrat skoraj petmetrski avtomobil ne bo pustil na cedilu vseh tistih, ki so vedno znali ceniti to prednost. Odlično je, da so se odločili tudi za model s petimi vrati (kot testni), ki še vedno oblikovno sledi limuzinski, oziroma kar že nekoliko kupejevski eleganci, hkrati pa velika dvižna vrata prtljažnika omogočajo lahek dostop do prtljage in možnost prevoza večjih predmetov. Je pa dobro, da vse to vedo tudi tisti, ki iščejo nekaj manjšega in okretnejšega. Mondeo je vsekakor bližje udobni potovalni limuzini za dolge proge, kot pa mestnemu okretnežu za vsakodnevna opravila.

IMG_8062


Oblika.

Oblikovno je Mondeo lahko podoben marsikateremu avtomobilu na trgu ampak to je pač usoda vseh. Oblika je vpeta v kalup limuzinske klasike, ki se med posameznimi proizvajalci  razlikuje le v bolj ali manj izstopajočih detajlih. Pri Fordu so se odločili za manj izstopajočo obliko, kar ponavadi predvsem na daljši rok prinaša boljše rezultate, saj taka oblika težko »zastari«. Pa to sploh ne pomeni, da je zato avtomobil dolgočasen na pogled. Veliko manj kot klasična eleganca udeležencev vsakoletnega dunajskega plesa pomembnežev! Vsekakor je elegantna zunanjost del šarma tega avtomobila.

Precej več svobode so si pustili pri obliki notranjosti. Tako so na primer merilniki skupaj s potovalnim računalnikom povsem digitalni, velik prikazovalnik z nešteto funkcijami pa seveda reagira na dotik. Na srečo so nekatera glavna stikala in gumbi (klima, radio…) še vedno ostala tako, da  voznik ni prepuščen na milost in nemilost filozofije »vse v enem«, kjer zamrznjen ali povsem mrtev ekran zaradi kakega »hrošča« lahko pomeni veliko težavo…

Motor.

Svetovljan, kot bi lahko tudi rekli Mondeu je tokrat na voljo tudi z manjšimi motorji, kot bi morda pričakovali. Le 1,5-litra! In to bencinski! Pa je to sploh dovolj za tako velik avtomobil, se bodo vprašali mnogi. In naj tako pomirimo skeptike. Je dovolj! Dovolj je za vsakdanjo umirjeno vožnjo, za tiste, ki ljubijo udobje in tišino v avtomobilu.


Dovolj je tudi za malce hitrejšo vožnjo po avtocestah, seveda pa popolnoma obremenjen avtomobil to čuti in tudi poraba goriva zna biti pri priganjanju malce večja kot bi pričakovali. Ja, tudi to so posledice »downsizinga«, oziroma po domače zmanjševanja prostornine motorja. Kljub vsemu motor postreže s solidnimi zmogljivostmi, odlično prožnostjo v širokem razponu vrtljajev, uglajenostjo in pri umirjeni vožnji tudi s sprejemljivo porabo goriva. Natančno preračunana razmerja menjalnika k učinkovitosti le še pripomorejo.

IMG_8202

Oprema.

Kot marsikje, se seveda tudi pri Fordu ne bodo odpovedali sodobnim »gadgetom«. Mondeo je opremljen z vsemi mogočimi in nemogočimi pridobitvami sodobne elektronike. O abeesih in eespejih se pravzaprav sploh ne pogovarja nihče več! Tukaj je pomočnik za samodejno parkiranje in odparkiranje. Bočno, vzvratno in še kako najbrž…Tudi z opozorilom za približevanje vozila zadaj. In, ne boste verjeli, v večini poskusov celo deluje!

Samodejno zaviranje v mestih je tudi postalo modna muha, ki seveda lahko velikokrat pomaga. Ne pa vedno. In tudi težko je to pri vsakodnevni vožnji v prometu preskušati. Saj se strinjate, ali ne? Torej verjamemo, da deluje. Tako kot zračna blazina na varnostnih pasovih v zadnji sedežni vrsti. Ne nismo jih preskusili, verjamemo pa, da delujejo! Preskušeno deluje samodejna (električna) ročna zavora, prav tako preskušeno in dovolj dobro deluje samodejno zatemnjevanje žarometov med dolgim in kratkim snopom. Če lahko sploh še govorimo o dolgem in kratkem snopu, saj se LED osvetlitev prilagaja selektivno in samodejno seveda. Učinkovitost je pohvalna, nekoliko bolj pa moti svetilnost, ki ima na zgornjem robu zaradi loma svetlobe skozi leče izrazito modro obarvan rob. Moteč je predvsem odboj od znakov in osvetljenih predmetov. Uporabnejše zadeve so tudi ogrevan volanski obroč, ogrevanje vetrobranskega stekla in prednjih sedežev. Predvsem v hladnih zimskih jutrih…

In ko na koncu potegnemo črto…

….ugotovimo, da je Mondeo s svojo novo podobo, z dovolj bogato opremo, udobjem, prostornostjo in voznimi lastnostmi dostojen konkurent tako v družinskem kot poslovnem segmentu. Če na koncu upoštevamo še cenovno plat, se lahko zamislimo… Kaj je torej še tisto kar nekateri ponujajo več – in to za dvojno ceno?

 

Motor

Turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1498 ccm, 118 kW (160 KM) pri 6.000/min, 240 Nm pri 1.500/min. Poraba goriva (EU) 7,6/4,6/5,8 l/100 km. CO2: 134 g/km.

Prenos moči

Pogon na prednji kolesi. Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume: 235/50 R17 V (Michelin Primacy3).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,871 m, širina 1,852 m, višina 1,482 m. Medosna razdalja 2,850 m. Prtljažnik (normno) 540/1435 l. Rezervoar: 62 l. Mase: prazno vozilo 1485 kg, največja dovoljena masa 2160 kg, dovoljena obtežba 675 kg, priklopnik z zavoro: 1250 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 222

Pospešek 0-100 km/h (s): 9,2

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  8,3

 

Osnovni model (Mondeo Trend): 26.560 EUR

Testno vozilo (Mondeo 1,5 EcoBoost Titanium): 33.900 EUR (s popustom 29.100)