Zabava na kvadrat. – MINI Cooper

Kakšen je ‘pravi’ športni avtomobil? Tisti s 500 in več konji? Mogoče takšen s fantastično trdim vzmetenjem? Ali avto živih barv z Recaro tem, Brembo onim ter Akrapovič tistim? Meni se zdi opisovanje vozila kot športno, preveč posplošeno.

Vsak avtomobil je že lahko športen, pa čeprav ‘vaga’ toliko kot tri ljubljanske Kristalne palače. Seveda, objektivnega merila za športnost ni. Je le kopica subjektivnih dejstev, zato športen oblak vozil prebadam s preprostim Cooperjem.

Slednji je ultimativno športno vozilo.

Če je kart brezzvezen, nesmiseln in namenjen otrokom, se moraš za podoben občutek za volanom zapeljati z MINIjem. Malček je lep primer avtomobila z dobro osnovo, saj se že navadi Cooperček pelje kot po tirnicah. In 16-ke ima gor. Zgodnje stokanje zvijajočih gum dvigne vozniku pulz in utrne pomislek, zakaj za vraga bi kupil močnejšo različico.

MINI Cooper 7

Cooper je povsem dovolj.

S svojim 1,5-litrskim turbo trivaljnikom razvije 136 konjev, ki zadovoljijo še tako adrenalina željno osebo. Pospeški ustvarijo dovolj teatra na ravnini, malenkostno nagibanje karoserije ter cviljenje gum pa v zavojih. Pri nizkih hitrostih. Mogoče uspete zadovoljstvo doseči celo pod omejitvijo na cestnem odseku. No, da ne zaidem. MINI definitivno ne bo razočaral, vsaj ne na vozniškem in oblikovnem področju, kjer ostaja zvest predhodniku.

Velike luči, velika pokončna okna, troje vrat, kromirana izpušna cev na levi strani ter kopica majčkenih elementov, ki se navezujejo na daljno leto 1964. Podobno stil se nadaljuje v notranjost, kjer je velik števec hitrosti sicer zgubil svoje mesto, a ga je nadomestila domiselno svetlobno telo, ki reagira na pospeševanje, jakost glasbe… Cooperja odlikuje perfektna možnost nastavitve položaja za volanom, dimenzije volanskega obroča, vrhunski informacijsko zabavni vmesnik ter super kvaliteta izdelave.

In zakaj točno je Cooper športen avtomobil? Sem omenil, da trivaljnik izvira iz BMW i8?

Motor

Turbobencinski, trivaljni, vrstni, 12 ventilov, 1.499 ccm, 100 kW (136 KM) pri 4.000/min, 360 Nm pri 1.500/min. Poraba goriva (EU) 5,9/3,8/4,5 l/100 km. CO2: 105 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi, Šeststopenjski ročni menjalnik. Gume 185/55 R16 (M+S).

Podvozje in karoserija

Kombilimuzina, 4 vrata, 4 sedeži. Dolžina 3,821 m, širina 1,727 m, višina 1,414 m. Medosna razdalja 2,567 m. Prtljažnik (normno) 220 l. Posoda za gorivo: 44 l. Mase: prazno vozilo 1.130 kg, dovoljena skupna masa 1.555 kg.

Največja hitrost (km/h): 210

Pospešek 0-100 km/h (s): 7,9

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje: 6,6

Osnovni model (MINI One): 16.850 EUR

Testno vozilo (MINI COOPER): 29.757 EUR

Najbolj vroča ‘frizerja’ v mestu! – Mazda MX-5 vs. MINI Coopes S Cabrio

MINI Countryman. Drugič.

Mini sončni dnevi – MINI Cooper S Cabrio