Brez misli na Oktoberfest. – BMW X1 xDrive20i

Bavarci so zanimivi ljudje, polni radosti in presenečenj. Ne marajo, če jih enačimo z Nemci, niso najbolj točni po uri, imajo zelo dobre pivske navade, veliko šrangajo, postavljajo mlaje…

če niste vedeli, so Münchensko opero glasili s pivom, v lokalni katedrali pa imajo tudi sveti ‘krigel’, ki je padel z vrha zvonika na kamnita tla in ostal v enem kosu.

Ob vseh podvigih in norostih Bavarcem ne gre zameriti, če tu pa tam kakšen avto le malenkost spremenijo, kot so recimo nedavno serijo 3. Nova linija luči spredaj in zadaj, druge barve notranje osvetlitve in posodobitev programov motorjev. »Tako, to je dovolj! Se vidimo za mizo 46!«, in tako so vsi inženirji odhrumeli na Oktoberfest.

bmw x1 2.0i 1


Novo spodaj, zgoraj in znotraj.

Začetek snovanja druge generacije X1 definitivno ni potekal v času Oktoberfesta. Niti ne blizu tega datuma. Razvojniki so se dela konkretno lotili ter športnega terenca postavili na novo platformo, ki ima zdaj primarni pogonski par koles spreda. Dokaj zanimiva je tudi oblika karoserije z mešanico modelov X in novodobnih Bavarskih enoprostorcev. Svežina pa je doletela notranjost, ki več čisto klasična. Še vedno se zavedaš, da sediš v BMWju, vendar je zasnova bolj enoprostorska. S tem se je izboljšala preglednost okoli vozila, ergonomija pa tako ali tako pri BMWju ni nikoli pešala.

Družinsko zasnovani terenec ima več prostora za potnike, bistveno več odlagalnih površin in predalov za drobnarije. Definitivno je bolj razumljiv za upravljanje z novim iDrive sistemom. Nenazadnje pa je tudi dobro narejen.

7 sekund.

Kljub velikosti, škatlasti zasnovi, štirikolesnemu pogonu in masi zmore X1 z mesta do 100 km/h prišprintati v 7,4 sekunde. Za to je zaslužen prisilno polnjen dvolitrski bencinski motor, ki razvije 192 ‘konjskih’ moči. Po takšnem pospešku se že kolca marsikateri limuzini, kaj šele terenncom.


bmw x1 2.0i 11

Motor se znajde v vseh tipih vožnje; ekološko varčevanje, športno priganjanje, lagodno avtocestno križarjenje, mestno cijazenje…Poleg tega postreže z lepim zvokom ob pospeševanju, ničnim hrupom in ničnimi vibracijami ob vžigih. Ker vem, da že molite roko v zrak glede porabe goriva, te ne bom izdal. Je pa definitivno manjša kot ugibate.

Zakaj izbrati X1?

Serija 3 karavan, X1 in serija 2 Active Tourer so različni tipi vozil, ki imajo veliko skupnih lastnosti. Približno enako velike prtljažnike, podobne motorizacije, možnost štirikolesnega pogona, prostor za 5 oseb…BMW X1 izstopa z višjo oddaljenostjo od tal, urbanim trendom in ne misli ves čas na Oktoberfest.

Motor

Turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.997 ccm, 141 kW (192 KM) pri 5.000/min, 280 Nm pri 1.250/min. Poraba goriva (EU) 7,7/5,7/6,4 l/100 km. CO2: 149 g/km.

Prenos moči

Štirikolesni pogon xDrive. Osemstopenjski samodejni menjalnik. Gume: 225/50 R18 (Pirelli).

Podvozje in karoserija

Terenec, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,439 m, širina 1,821 m, višina 1,612 m. Medosna razdalja 2,670 m. Prtljažnik (normno) 505/1.550 l. Rezervoar: 61 l. Mase: prazno vozilo 1.540 kg, največja dovoljena masa 2.105 kg.

Največja hitrost (km/h): 223

Pospešek 0-100 km/h (s): 7,4

Motorni vrtljaji pri 130 km/h (VIII. prestava): 2.400

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  7,8

Osnovni model (BMW X1 sDrive16d): 31.950 EUR

Testno vozilo (BMW X1 xDrive20i): 46.429 EUR

PREMIERNO: Petica, ki zdaj sprejme še psa! – BMW serije 5 Touring (G31)

FOTO: Na štajerskem voznik BMWja sredi mesta zapeljal v reko! Ena oseba je bila poškodovana

Pomemben je faktor X – BMW X1 xDrive18d