Cheeseburger brez sira, prosim? – Volvo V60 CrossCountry D3 Momentum

Mnogo stvari ne razumem, še najbolj pa ne izstopa Velike Britanije iz Evropske Unije, uporabe tablice (ker je manj praktična kot računalnik in manj prenosna kot pametni telefon) ter ‘terenskih’ vozil brez štirikolesnega pogona. Zakaj bi kdorkoli to želel imeti?

Mogoče zato, ker je brez štirikolesnega pogona cena avtomobila nižja, ali pa zato, ker daje lastnik navzven videz pustolovca, ki se pripelje le do vznožja Šmarne Gore. V salonarjih. Ne vem. Enostavno ne vidim poante. Ni le Volvo takšen, ki se je lotil navidezne terenskosti. Teh prevoznih sredstev kar mrgoli. Očitno so oči strank dovolj naivne, da kupijo kar jim je všeč.

volvo v60 cc d3 3

V60 Cross Country ni ravno krik zadnje mode.

Res, da še vedno v sebi nosi nekaj šarma iz volčje sage ter nudi švedski minimalizem, ampak privzdignjenemu karavanu se poznajo leta, zato ga tudi dodatki terenske plastike ne naredijo mlajšega. Še manj pa skladnega.


V notranjosti je zgodba malebkost drugačna. Na prvo mesto je postavljena varnost potikov, takoj za njo pa je ergonomija na najvišjem nivoju. Tukaj ostale znamke težko konkurirajo Volvu. Tudi vožnja ‘kameleona’ je zelo udobna, sproščujoča in voznika ne sili v prekrške ali v verbalne konflikte z ostalimi udeleženci v prometu.

Dobra stvar Šveda je pogonski sklop. Dvolitrski dizel spojen z osemstopenjsko avtomatiko. Rezultat je nizka poraba goriva in solidna zmogljivost. O dirkaškem karakterju nima smisla pisati, saj ga ni. Volvo je umirjen in družinsko naravnan avtomobil. Ja, volan je povezan s kolesi in tudi ovinke se čuti preko njega. To pa je tudi vse kar se od takšnega tipa vozila zahteva, kar se tiče performansov.

volvo v60 cc d3 11


Nič več ogromna škatla!

Se pa zahteva malce več prostornosti glede na to, da je neke vrste karavan. Lastniki večjih psov v prtljažnik ne bodo spravili njihovega najljubšega boksa. Dobra stvar pa je, da lahko prtljažnik uporabite kot boks, saj je slednji z gumijasto podlogo ter zaščitno mrežo, pripravljen za transport. Če se odpravljate s kosmatincem na morje, pa se bo Volvo V60 Cross Country tretiral kot dvosed. Prtljažnik s podrtimi sedeži druge vrste bo ravno pravšnji za pasji boks, hladilno torbo, dva kovčka in par vrečk, kar pa ni ravno po družinskih merilih.

Sicer, kam pa pridemo z merili in razumom? Če bi bilo tako, potem nikoli ne bi prodajali cheeseburgerja brez sira. No, tega pa res ne razumem.

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.969 ccm, 110 kW (150 KM) pri 3.750/min, 320 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 4,6/4,0/4,2 l/100 km. CO2: 110 g/km.

Prenos moči

Pogon na sprednji kolesi, Osemstopenjski samodejni menjalnik. Gume 225/45 R19 (Bridgestone).

Podvozje in karoserija

Karavan, 5 vrat, 5 sedežev. Dolžina 4,628 m, širina 1,865 m, višina 1,484 m. Medosna razdalja 2,776 m. Prtljažnik (normno) 430 l. Rezervoar: 68 l. Mase: prazno vozilo 1.538 kg, dovoljena obtežba 2.150 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 205

Pospešek 0-100 km/h (s): 9,1

Poraba goriva (l/100 km): Testno povprečje:  5,9

Osnovni model (V60 D2 Kinetic): 31.056 EUR

Testno vozilo (V60 Cross Country D3 Momentum): 45.951 EUR

Kvaliteta pred kvantiteto! – Volvo XC90 D5 AWD R-Design

Volvo V90 Cross Country

Volvo XC90