Ali so mu šteti dnevi? – Hyundai ix20 1.6 CRDi Premium

V novinarstvu se še kako rado dramatizira. Posebno obvlada dramatizirati pri poročilih tista blond voditeljica na ”dnevnem kokošnjaku”. Ali so naši vladi šteti dnevi?, Kakšna je možnost, da letalo zruši Trboveljski dimnik in Zagorski medved oplodil kočevsko medvedko!.

Mogoče, sem si zadnji naslov izmislil, vendar bralci se dnevno srečujemo s takšnimi ali podobnimi naslovi. Še bolj zaskrbljujoče pa je, da se dramatični naslovi berejo, klikajo, komentirajo, pa čeprav ima vsebina bore malo stika z resnico.

V avtomobilskem svetu je zdajle malenkost kaotično, saj nihče nima pojma kaj nas bo poganjalo čez nekaj let,  koliko goriva porabijo današnji avtomobili raje niti ne omenjajmo. To nikogar ne skrbi. No, vsaj večino novinarjev ne, saj jih vedno znova navduši ena moderna aplikacija dodana v avtomobil, zaradi katere je potem celoten avto fantastičen. Pa ni res.Hyundai ix20 15

Večina avtov na trgu je nesmiselnih, saj kupcu ne nudijo nekaterih osnovnih stvari. Nihče več ne kupi avtomobila, ker še paše garažo. Ne, bolje je povečati garažo za petičen kos pločevine. Že dolgo nisem slišal besede o volumnu prtljažnika, prostora na zadnjih sedežih za kolena in glave, pomičnih oziroma deljivih klopeh… zato me resnično skrbi, ali so prostornežem, kot je ix20, šteti dnevi?

Veliko konkurentov Hyundaija ix20 je že šlo v pozabo, saj so jih povozili športni terenci, križanci, ki naj bi bili boljši v vseh pogledih.

Kot je nekdaj dejal Hudo v telekvizu: »No, pa začnimo!«

Ali ima križanec večji prtljažnik kot enoprostorec? Ne. Ali ima več prostora na zadnji klopi? Ne. Ali se v križancu sedi višje kot v enoprostorcu? Ne, ker se v enoprostorcu sedi podobno visoko ali še višje, če si tako nastavite sedež. Križanec porabi manj goriva? Niti ne. Križanec se bolje pelje kot enoprostorec? Ne, saj se trda in neudobna vožnja še nikoli ni tako neumno imenovala – športna. Razen besede športni terenec na križnacih žal ni nič športnega. Če mi ne verjamete na besedo, pogooglajte za najhitrejšimi časi avtomobilov po svetovnih dirkališčih. Najdete na njem plastičnega francoza ali Oplovo stvar, za katero sem pozabil ime? Dvomim.

Hyundai ix20 17

Tudi enoprostorcev ni na teh seznamih, ampak, saj to ni njihov namen. Enoprostorec ima druge atribute. Pripeljati družino s točke A do B, varno, udobno in ekonomično. In točno to delo Hyundai ix20 dobro opravlja. V enem popoldnevu iz severovzhoda Slovenije do Benetk in nazaj. S športnim križancem bi to pot najverjetneje tudi dobro prevozil pot, vendar bi naslednji dan moral obiskali kiropraktika.

Vsi avtomobili na Norveškem bodo električni leta 2025, v Indiji do leta 2030, pa čeprav še tam nimajo niti elektrike. Dramatični naslovi, malo realnosti. Tako kot oglasni spoti za križance. In ravno zaradi njih me skrbi, da so enoprostorecem šteti dnevi.

Tehnični podatki – Hyundai ix20 1.6 CRDi Premium
Vrsta motorja: Turbodizelski
Prostornina motorja: 1.582 ccm
Moč motorja: 94 kW (128 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 260 Nm pri 1.900 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 185 km/h
Pospešek: 11,2 s
Poraba na testu (eko krog): 7,4 (6,5) l/100 km
Posoda za gorivo: 60 l
Mere vozila: 4.519 mm x 1.858 mm x 1.642 mm
Medosna razdalja: 2.778 mm
Masa vozila: 1.356 kg
Prostornina prtljažnika: 440 l
Cena osnovnega modela: 14.520 €
Cena testnega modela: 23.400 €

Ali potrebuješ več kot to? – Hyundai Elantra 1.6 Style

6 dejstev, o novem Hyundai Grand Santa Fe

Novi Hyundai i30