Športni copat z utripalkami – Abarth 595 Competizione

Pred dnevi sem poslušal radijsko oddajo, v kateri so novinarji naključne turiste spraševali o Slovencih. Nek Američan je izjavil, da smo Slovenci izjemo nevarni vozniki, na cesti z mimoidočim redko vzpostavimo očesni kontakt, saj neprestano gledamo v tla ter bojda se premalokrat nasmehnemo.

Opis delno drži. To, da smo nevarni vozniki, je le dokaz, da kolega iz Amerike še ni obiskal kakšne afriške ali azijske države. Tudi Arabci so zanič. Nevarni vozniki bi sam bolj lepo opisal kot dinamični. Mogoče neučakani. Definitivno pa ne nevarni. Se pa strinjam, da posledično zaradi mrkih obrazov, za volanom delujemo nevarno.

Ste se že kdaj videli, kako izgledate med vožnjo? 🙂

Groza. Po fotografiranju nekega testnega avtomobila, sem enkrat podrobneje pogledal sebe za volanom. Kot bitje iz filma Planet terorja. In bojim se, da tako zgledamo prav vsi, ko smo za volanom svojega jeklenega konjička. Razen, seveda, če ni to mali rdeči ”fičo”, ki sliši na ime Abarth.


V njem ni razloga, da se ti kotički ust ne postavijo nekoliko višje. Neuspešen sestanek. Vžig nabritega motorja, ropot štirih zaključkov izpuha. V hipu pozabiš na izid. Šteje le rohnenje, pokanje in dvigovanje pogledov v tla zijajočih Slovencev. Glede na dejstvo, da je znamka Abarth prisotna v avtomobilizmu vse od leta 1949, pa tale športni copat z utripalkami, nasmeh na obraz nariše še starejšim občanom.

Namestiti v avtomobil, ki tehta malo več kot 13 kg, motor iz družinskega ”hečbeka” ter ga naviti na 180 ”konjskih moči”, se sliši noro. Cestna izkušnja norost še podvoji, saj drvenje mimo modernih ogromnih športnih terencev, dostavnikov, avtobusov in tovornjakov zgleda kot bi se v 50 mililitrskem parfumu sprehajal med 2 litrskimi plastenkami.


Kot mali Ferrari!

Čeprav se primerjava s Ferrarijem zdi smešna, je v bistvu Abarth 595 zelo tehničen in detajlno dodelan. Za razliko od Ferrarija, ki mimogrede z družbo Fiat nima finančno nič več skupnega, se moč pri ”fičotu” prenaša na sprednji kolesi, ki ima zato sistem TTC (Torque Transfer Control), ki simulira obnašanje mehanske zapore in v zavoju zavira notranje kolo. Pametno in v večini primerov odlično deluje, kakor tudi stikalo Sport, s katerim spreminjamo motorne nastavitve in trdoto volana, izpuh pa postane občutno glasnejši.

Paket  Competizione, s kakršnim je opremljen rdeči Abarth na fotografijah, prinese številne bombončke v obliki štiribatnih zavornih čeljusti Brembo s 305-milimetrskimi plavajočimi zavornimi koluti, izpušni sistema Record monza ter po trdoti nastavljivo vzmetenje Koni z ventili FSD (Frequency Selective Damping).

V notranjosti so za izdaten športni pridih nameščeni Sabletovi školjkasti sedeži, aluminijaste stopalke ter karbonski vstavki. Največji presežek avtomobila je volanski obroč, ki je eden lepših, udobnejših in kvalitetnih. Karbon, alkantara in aluminijaste lopatice za prestavljanje.

Pomanjkanje drznosti?

Med testom Abartha ga ni bilo mimoidočega, ki se ne bi razveselil pojave rdečega športnega copata. Prikimavanja, mahanja, številni nasmehi in štrleči kazalci. Vozniku Fiata 500 se je ob pokanju izpuha Record Monza čisto odpeljalo, medtem, ko je voznik v šprtnem terencu bil naslonjen na vrata ter si najverjetneje predstavljal drvenje s takšnim Abarthom.

V bistvu si vsi globoko v nas želimo malega, glasnega, rdečega ”fičota”. Mogoče smo samo premalo drzni, ali pa želimo zgolj ustrezati nekemu navideznemu profilu. Močno upam, da se odpremo tako pri izbiri avtomobila kot drugod. Dvignemo glavo in narišemo nasmešek na obraz.

Tehnični podatki – Abarth 595 Competizione
Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 1.369 ccm
Moč motorja: 129 kW (180 KM) pri 5.400 vrt./min
Navor: 240 Nm pri 2.000 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 5-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 209 km/h
Pospešek: 7,6 s
Poraba na testu (eko krog): 8,2 (7,1) l/100 km
Posoda za gorivo: 35 l
Mere vozila: 3.571 mm x 1.627 mm x 1.488 mm
Medosna razdalja: 2.300 mm
Masa vozila: 1.110 kg
Prostornina prtljažnika: 185 l
Cena osnovnega modela: 25.990 €
Cena testnega modela: 29.560 €

The Italian Job – Abarth 500 1.4 T-Jet 16v 160 595 Turismo MTA

»Zmogljivost je stanje duha!«

Strupeni škorpijoni iz Italije