Avtomobil, ki piše novo zgodovino! – Alfa Romeo Giulia 2.9 V6 Bi-Turbo Quadrifoglio

O najhitrejši Giulii zdaj že definitivno veš skoraj vse. Nič novega ne bom povedal, če omenim njen rekord na Nurburgringu ali če povem, da ima avtomobil dušo in srce. Tudi to, da je Henry Ford vedno privzdignil klobuk, ko je mimo zapeljala Alfa Romeo, je gesta stara že skoraj 100 let.

Lahko bi začel opevati obliko – njene linije, detajle, a kaj, ko je splošno dejstvo, da Italijani pač znajo vrteti svinčnik, znano. Razpravljal o božanskem V6 motorju, ki razvije vulgarno moč in se sliši dlje kot koncert Iron Maiden. Prav tako bi moral zapisati, da Ferrari ta motor taji kot nekakšnega »desetega brata«. Vendar je tudi to že zapisano in posneto.

V bistvu bi se lahko obregnil le ob dejstvo, da inženirji ne bodo razvili karavanske različice in s tem prikrajšali entuziastične Evropejce za še en ”familly express”, ter da so vrata nekoliko majhna. Za ugotovitev slednjega ne potrebuješ imena Jeremy in priimka Clarkson. Enostavno je dovolj, da si visok nekaj nad 180 centimetrov in te je v ramah več kot tistega suhljatega sošolca iz srednje šole.


Brez modnih dodatkov!

3 – je število vseh štiriperesnih deteljic na avtomobilu. Ena na levem, druga na desnem blatniku in tretja ob merilniku hitrosti. To je vse. Brez kiča in dodatkov iz kataloga za izpopolnjevanje življenjskega stila. To počno Nemci, ki oznake M, AMG ter RS pribijajo na sleherni kos avtomobila. Nazadnje sem jih na enem ”Nemcu”, opremljenim zgolj s športnim paketom, naštel preko 20, kar pa je bilo skoraj toliko, kot je imel tisti avtomobil konjev.

Na srečo je Alfa Romeo ubrala drugačno pot in se namesto kitenja avtomobilov z deteljicami lotila snovanja športnega avtomobila s prave strani. Motor, menjalnik, pogon, vzmetenje in z dobljenim rezultatom sunila nemško konkurenco naravnost v mednožje.


Lepotica in zver!

Bolj kot imenitni tehnični detajli ter pestrost specifikacijskih številk, me je med testiranjem fasciniralo to, da se štiriperesna deteljica lahko pelje zelo uglajeno. Kot avtomobil z nekaj 100 konji. Udobno. Zahvaljujoč sistemu DNA se ta Alfa v zamiku obrata vrtljivega gumba spremeni iz ukročene lepotice v razgrajaško zver. Iz A-All Weather v N-Neutral, preko D-Dynamic v RACE.

Hitrost je Alfina vrlina. Dobra lega ji omogoča bliskovito hitro odpeljati ovinke. Zaradi odličnega elektronskega nadzora stabilnosti, med hitro vožnjo ni strahu pred izletom s cestišča. Ko se približaš meji razumnega, te lučka opozori, da malce popaziš. Če pa se počutiš ekstra pogumnega, pa gumb DNA zavrtiš v RACE. V tem programu je dovoljeno skoraj vse. Samo neko asfaltno podlago z veliko izletne cone priporočam vnaprej. Dirkališče, recimo.

Dileme in vprašanja!

Tale bela Giulia je moč na zadnji kolesni par prenašala preko 6-stopenjskega ročnega menjalnika. Opcija je tudi 8-stopenjska avtomatika z lopaticami za volanom. Čeprav sem vozil oba, bi svoj glas dal ročnemu menjalniku, saj me je kupila obteženost menjalnega hoda ter dejstvo, da s sklopko še zmeraj lahko rešim neposrečeno drsenje.

Če pa je slučajno še kdo v dilemi glede pompoznosti Giulie Quadrifoglio pa naj povem, da z mesta do 100 km/h res pospeši prej kot v 4 sekunde, da se po 12 sekundah s kazalcem hitrosti dotikaš številke 200 in da je končna hitrost višja od večine športnih motociklov.

Pod črto dobimo za nekaj več kot 90 tisočakov izjemen avtomobil, ki piše sedanjost ter bo definitivno še dolgo ostal zapisan v zgodovini.

P.S.: Saj res, poraba goriva! Med 11 in 18 litri. Na sto kilometrov seveda. Če koga to sploh zanima. 🙂

Tehnični podatki – Alfa Romeo Giulia 2.9 V6 Bi-Turbo Quadrifoglio
Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 2.891 ccm
Moč motorja: 375 kW (510 KM) pri 6.500 vrt./min
Navor: 600 Nm pri 2.500 vrt./min
Pogon / Menjalnik: Zadaj / Ročni, 6-stopenjski
Največja hitrost: 307 km/h
Pospešek: 3,9 s
Poraba na testu: 12,4 l/100 km
Rezervoar: 58 l
Masa vozila: 1.655 kg
Mere vozila: 4,643 m x 1,860 m x 1,450 m
Medosna razdalja: 2,820 m
Prostornina prtljažnika: 480 l
Cena osnovnega modela: 84.990 €
Cena testnega modela: 92.760 €

Razprodane sanje! – Alfa Romeo 8C Competizione

Čas za spremembo! – Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm 180 Super

5 stvari, ki jih prinaša nova Alfa Romeo Stelvio