La C3 – Citroën C3 PureTech82 Feel

Francozi se zadeve lotevajo drugače. Čeprav gre za enak koncept, kot pri konkurenci, je način izvedbe popolnoma drugačen. Nekoliko bolj artističen morda.

C3 že navzven dokazuje in nakazuje, da ne bo sledil trendu svojega segmenta. Linije so nepredstavljivo nevsakdanje za tiste s tipično nemško naravnano miselnostjo. Večino smernic povzema po še nekoliko bolj radikalnem Cactusu, sam pa v njem najdem nekakšno retro nostalgijo. Uporaba dizajnerskih kvadratkov se povezuje tako znotraj in zunaj avtomobila, vse skupaj pa v testnem primerku poudarja zanimiva svetlo modra barva.

Če ne drugega boste v notranjosti opazili zanimive vzorce, sploh tiste v okrasnih letvicah armaturne plošče, kjer bi pričakovali les ali aluminij. V novem Citroënu C3 boste tam našli blago. Kombinacijo retra z modernim pa bo zagotovo prevzel osrednji zaslon, na katerem opravljate vse, od radia do klimatske naprave. Gumbov praktično ni več. Ali je to dobro ali slabo, bo vsak najbolje preveril sam, ampak če zmoremo na mobilcih, bomo verjetno lahko takšen sistem uporabljali tudi na avtomobilcih.

Zaslon odlikuje tudi povezljivost z Apple CarPlay sistemom, ki bo enostavno nanj prenesel vse bistvene podatke in tako avtomobilu dodal poleg glasovnih ukazov še navigacijski sistem vašega pametnega telefona. Zagotovo bo takšna povezljivost olajšala vaše vsakodnevne opravke, saj je nadzor nad vašim pametnim mobilnim aparatom pregleden in tako boste brez nevarnosti med vožnjo izbrali željeno telefonsko številko, ali pa poslušali in z glasom pošiljali tekstovna sporočila. Bodo pa zaenkrat le-ta morala biti v angleščini, saj naši telefoni še niso odlšli na jezikovni tečaj dvojine.


Vožnja je tipično francoska, kar je svojevrstno olajšanje.

Vedno več se proizvajalci osredotočajo na športnost in pozabljajo na udobje v vožnji. Tukaj je Citroën C3 zagotovo v svojem elementov. Poleg mehkobe podvozja je odlična tudi ledvena opora sedežev. V svojem razredu se avtomobili vedno bolj nagibajo k športnosti in nekako pozabljajo, da obstajajo kupci, ki bi raje glisirali, kot polagali ovinke.

Trivaljni pogonski sklop ni zadnje čase nič posebnega in ravno tako deluje tudi v Citroenu. Poleg prijetnega zvoka, poskrbi za dovolj moči, boste pa občasno morali večkrat poseči po ročici menjalnika. Le-ta pa bi morda lahko imela nekoliko bolj direkten občutek in morda celo malce drugačno obliko same “bunke”, ki je v bistvu trikotnik. Poraba na testu se je ustavila pri okroglih sedmih litrih na prevoženih 100 kilometrov. Ob nekoliko varčnejši vožnji pa bi se lahko le ta spustila za kakšen liter.

Vstopni model C3 lahko iz salona odpeljete za slabih deset tisočakov, testnega pa za trinajst in pol. Sam bi mu dodatno nadel še air bumb dodatke na vratih, torej tisto zaščitno gumo, ki s svojo kvadratno obliko izgleda prav stilsko in se takšnemu C3 odlično poda. Zgolj iz firbca pa bi obkljukal ConnectedCAM, katerega sem se odkrito resnično veselil, a ga testni model ni imel nameščenega. ConnectedCAM je kamerca, katero ste verjetno že dodobra spoznali v televizijskih reklamah in poskrbi za enostavno deljenje pogleda z avtomobila. Pravi dodatek za vse aktualne instagramaše, twitteraše in snepcheteraše.


Citroën C3 je konec koncev ugleden konkurent v svojem razredu, je pa tam bolj za tiste, ki namesto športnosti stavite na udobje in namesto tipičnih oblik na nekaj drugačnega.

Tehnični podatki – Citroën C3 PureTech82 Feel
Vrsta motorja: Turbobencinski, trivaljnik
Moč motorja: 60 kW (82 KM) pri 5.750 vrt./min
Navor: 118 Nm pri 2.750 vrt./min
Menjalnik: ročni, 5-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 173 km/h
Pospešek: 14,6 s
Poraba na testu (eko krog): 6,8 (5,5) l/100 km
Posoda za gorivo: 45 l
Mere vozila: 3.996 mm x 1.749 mm x 1.474 mm
Medosna razdalja: 2.540 mm
Masa vozila: 980 kg
Prostornina prtljažnika: 300 l
Cena osnovnega modela: 12.000 €
Cena testnega modela: 13.500 €

5 stvari, ki jih v razred malih mestnih avtomobilov prinaša novi Citroën C3

Citroën C4 Picasso in Grand C4 Picasso

Prostorna dvojčka: Peugeot Traveller in Citroen Spacetourer