Prišel, videl, zmagal! – Jaguar F-Pace 2.0 TD4 Prestige AWD Automatic

Zgodovino je dobro poznati. Njene pomembne dogodke, ki so tako ali drugače vplivali na razvoj sveta ter posledično napredek ljudstva. Mnogi pravijo, da nas zgodovina uči.

Vsa dejstva o zgodovini dam vsakomur prav in v goreči želji upam, da vsakdo iz zgodovine izvleče le najboljše. Torej napake, katere se ne bodo ali se naj ne bi več, ponovile. Po tej logiki bi živeli v idealnem svetu, ki zaradi zagovornikov zgodovine ne obstaja. Ti namreč na dolgo in široko razglabljajo, zakaj nadobudneži spreminjamo stvari. Če so nekoč bile dobre, bodo še sedaj.

Če bi ta trditev držala, bi se dandanes še vedno vozili s kočijami. Pa se ne. In verjetno se z njimi tudi ne vozijo zagovorniki zgodovine. Na srečo se zgodovine ne držimo kot pijanec plota, saj bi v nasprotnem primeru Opel še dandanes izdeloval šivalne stroje, BMW letalske motorje ter Lamborghini traktorje. Z miselnostjo je potrebno iti naprej in slediti trendom družbe.


Trend športnih terencev je prevzel avtomobilske znamke, ki nikoli doslej niso izdelale nič drugega, kot super-športno zverino. Porsche je bil med prvimi, ki je predstavil Cayenna in mu nedavno priklopil še manjšega Macana. Maserati je predstavil model Levante, Alfa Romeo Stelvia. Bentley se je lotil izdelave najbolj luksuznega terenca pod imenom Bentayga, medtem, ko je Lamborghini na pragu premiere svojega Urusa. Če seveda ne štejemo njihovih traktorjev in enega terenca.

Tej prestižni floti pa se je v lanskem letu pridružil še Jaguar F-Pace. Zagovornikom zgodovine so se naježile kocine ter nagrbančila čela. ”Le kako lahko znamka kot je Jaguar, izdela robustnega, okornega in težkega terenca. Saj to ne sovpada z zgodovino!” Da razčistimo kar na samem začetku. Jaguar je na začetku produciral prikoličarje. Motorje s prikolico. Leta 1935 se je ime Jaguar prvič pojavilo na avtomobilu. Tekom let se je Jaguar združil z nekaterimi britanskimi znamkami, ki niso ravno slovele po kvaliteti izdelave. V začetku 20.stoletja ga je prevzel Ford. No, zdaj pa je lastnik Jaguarja indijska Tata.

Avto, ki je spremenil tok znamke!

Jaguar E-Type. Avtomobil, po katerem sleherno bitje, ki ga zanimajo avtomobili, prepozna znamko Jaguar. E-Type je zaradi pompa na Ženevskem avto salonu, dobre prodaje in puristične oblike ponovno spisal zgodovino. Dokaj podobna zgodba pa se odvija zdaj s terenskim modelom F-Pace, ki je precej več, kot če še eden izmed športnih terencev.


Na zunaj je gentlemansko eleganten. Svojo pompoznost dobro skriva. Prepoznaven dolg nos ohranja košček mozaika znamke Jaguar. Z voznikovega delovnega okolja, ki je mimogrede zasnovano tako, da imaš občutek kot bi sedel v kupeju, ozreš ta neskončen pokrov motorja. Mene je definitivno ta pogled kupil. In zgleda je tudi strokovno žirijo za izbor svetovnega avtomobila leta, saj je ta laskavi naziv dobil prav Jaguar F-Pace.

Glede na dejstvo, da je Jaguar F-Pace postal svetovni avto leta, mu nimam ravno kaj očitati. Zgleda hudo, pelje se fantastično in nudi poznano Jaguarjevo kvaliteto. Mogoče lahko pristavim le moj nasvet za izbiro agregata. Testnega je namreč poganjal dvolitrski dizelski stroj s 180 konjskimi močmi. Kljub suvereni zmogljivosti ter dobri gospodarnosti pa mogoče ne bi bilo odveč razmisliti o kakšnem šestvaljnem stroju pod pokrovom.

Jaguar torej še ni pozabil svoje zgodovine. Iz pestrih desetletij je izluščil najboljše in to zapakiral v trend, ki ga želi družba 21. stoletja.

Outsider. – Jaguar XE 2.0 R Sport

Gentlemen, start your engines! – Jaguar XKR 4,2 V8

A-Cosmos postal zastopnik za Jaguar in Land Rover