1.000 kilometrov, 16 ur in 1 vesel dedek! – Mazda3 Sedan G120 Revolution Top

Pravzaprav lahko pot, ki sem jo opravil resnično smatram za odličen preizkus avtomobila in vse dodatne opreme, ki morda na krajših relacijah ne pride do izraza.

Zgodba se je začela, ko je dedek izrazil željo, da po dolgem času obišče svojega brata, ki živi na jugu Nemčije v okolici mesta Pasau. Morda vam ob poti, dolgi približno 500 kilometrov v eno smer, ne pade na misel uporaba avtomobila srednjega razreda. Bi si prej predstavljali kakšne velike potovalne ladje, ampak ali so te res potrebne?

Mazda 3 ima v svojem nosu atmosferski bencinski agregat s 120 konjskimi močmi, ki se je ob vseh prevoženih kilometrih vnovič izkazal za vrhunski izdelek. S porabo malenkost nad šestimi litri (in vedite, da je nekaj kilometrov bilo prevoženih po nemški avtocesti ;)) odlično kljubuje dizelskim izvedenkam. Hkrati pa še vedno poskrbi za prednosti kot so hitrejše doseganje delovne temparature in manj hitro vrtečih se delov turbinskega polnilnika. Ne samo, da pospešek 8,8 sekunde do stotice dokazuje, da je moč motorja dovolj v državah, kjer imamo omejitve hitrosti postavljene na največ 130 kilometrov na uro, tudi na ne reguliranem nemškem “autobahnu” bo brez problema sledila tempom, ki krepko presegajo naše omejitve.

Poraba in moč sta se izkazali za popolnoma zadostni. Kaj pa udobje? Tukaj je sledilo še eno pozitivno presenečenje. Izvedenka z opremo Revolution Top v kabini daje vrhunski občutek kakovosti in, vsaj meni, spominja na tiste notranjosti s segmentov, ki jih radi imenujemo premium. Ravno tako se zgodba ne zaključi zgolj pri izgledu. Rad bi rekel, da je veliko avtomobilov, pri katerih me po poti daljši od 100 kilometrov za volanom ne začne boleti hrbet. Morda tudi zaradi moje nekoliko nadstandardne višine, a seznam je dokaj kratek. Se pa na tem seznamu brez problemov znajde Mazda 3, kar smatram za največje presenečenje. Ne samo 100 kilometrov, na celi poti opravljeni v 16ih urah je bila moja zadnja stran odlično podprta in brez bolečin.

Tokrat sem prvič zares začel ceniti vozniška pomagala.

Radarski tempomat je zagotovo vrstica opreme, katere zdaj ne bi več izpustil. Mogoče pri nas ni toliko uporaben, verjetno zaradi malenkostnega pomanjkanja vozniške kulture, a v severni tujini deluje več kot odlično. Kot neko priporočljivo varovalo pa lahko še enkrat pohvalim delovanje sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu in pomočnika za ohranjanje voznega pasu. Boste pa slednjega morali nastaviti na manjšo odzivnost, saj bo v obratnem primeru nekoliko preveč ukazovalen s popravki.

Po izkušnjah sodeč se je tudi tokrat dobro odrezal Mazdin navigacijski sistem, ki je tako kot pričakujemo prikazoval vse omejitve hitrosti in samodejno v pot preračunaval morebitne zastoje in bližnjice. Upravljanje z njim pa ostaja na vrtljivem gumbu v kombinaciji z zaslonom na dotik.

Vozne lastnosti so dovolj dinamične, menjalnik v prenovljeni različici ostaja natančen. Kljub 18 palčnim kolesom pa je vožnja dovolj udobna. Edina zamera, ki jo lahko pripišem celoti je zasnova naslona za roko. Odlično izgleda, notranjost resnično poživi in doda tisti premium občutek, o katerem sem prej govoril, a je na žalost v uporabnem delu nekoliko preozek.

Sicer pa, če je to edina zamera, katero sem sam imel do avtomobila s katerim sem v samem dnevu prevozil toliko kot običajno v 14ih, verjemite, da tega tudi vi ne boste doživljali kot kritičen problem. Če ne drugače si lahko na spodnji fotografiji kot dokaz ogledate zadovoljen nasmešek mojega dedka, ki je v avtomobilu prebil praktično cel dan in je bil pred potjo nekoliko v skrbeh, kako bo zdržal.

Razlogi, zakaj se je dobro zaleteti z Mazdo! – Mazda CX-3 G120 Revolution

Spremembe so ključne! – Mazda6 SPC CD175 Revolution Top SD

6 stvari, ki jih prinaša posodobljena Mazda3 – EVROPSKA PREMIERA