Ko čustva preplavijo razum – Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm Super

Slovenci se pogosto primerjamo s severnimi narodi, germansko naravnanimi. ”Če bi znali, bi živeli kot v Nemčiji…Lahko bi bili druga Švica…”, in še več podobnih primerjav slišim od ljudi, ki razen obiska oktoberfesta ( v septembru??) ter par muzejev avtomobilskih gigatov, severnih dežel niso doživeli.

Če bi le ti bolje poznali osebe, njihov načina življenja, skratka stvari, ki v vsakdajiku štejejo, bi mnenje vsekakor bilo drugačno. Saj veste, papir in številke prenesejo skoraj da vse. Naj vam za primer opišem en dan moža daljne sorodnice, ki je švicar. Zbudi se ob točno določeni uri, gre v službo, pride domov, gleda televizijo do 9:20 in gre spat. Vsak dan. Ob točno določeni uri. Si predstavljate, da bi vi ugasnili televizor ter šli spat, kljub temu, da Slovenija ob polčasu vodi na finalni tekmi Eurobasketa? Dvomim.

Poleg tega severni narodi niso ravno za ”fešte”. Prvi razlog je najverjetneje točna ura spanca, drugi pa škrtost. Plačila šank runde od severnjaka ne boste videli – naši ”gastarbajterji” ne štejejo! Le malo se ozrite, ko boste naslednje leto na hrvaški obali, kako dve družini nabirata kovance za plačilo obroka. Gorenjci so napram njim amaterji, resno. Zame so enostavno preveč ”zategnjen” narod, ki se tudi po 8ih pivih ne sprosti. Njihov način življenja pa se odraža tudi v industiji. Avtomobili, ki naj bi bili pojem kvalitete – čeprav zadnja leta slednja vse bolj šepa – so prav tako zadržani. Nič kaj lepi ali emocionalni. Mnogi boste zatrdili, da temu ni tako, vendar je. Res, da so pri nas nemške znamke statusni simboli, vendar to še ne pomeni, da je avtomobil všečen oziroma lepo oblikovan.


Skladnost ≠ lepota

Marsikaj je lepo zato, ker je skladno. Kar pa ne pomeni, da je tudi lepo. Za kaj takšnega se je treba odpraviti v sosednjo Italijo, državo, katera je enostavno pojem lepote. Sam obožujem Italijo, pa čeprav bi po svojem rojstnem listu moral biti pripaden severnim narodom. V Italiji kupujem oblačila, prakticiram njihov kuharski stil, si vzamem čas za obed in se trudim uživati sleherni trenutek življenja. Ja, tudi to je svoje vrste lepota.

Željen odkrivanja lepote Italje sem se letošnje poletje z Alfa Romeo Giulio odpeljal na krajši oddih do Gardskega jezera ter se mimogrede ustavil še v mestu ljubezni. Prijetno zastavljen izlet pa je Giulo postavil pred izziv – ali je tako dobra kot nemški tekmeci?


Limuzinski prtljažnik je s pridom sprejel dva letalska kovčka ter nekaj malnekosti. Tudi vmesnemu nakupovanju oblačil v Palmanovi je prtljažnik Alfe bil kos. Vožnja po avtocesti ni prav nič naporna. Sedi se nizko, kot se spodobi za športno limuzino. Ergonomija je z doplačljivim nastavljivim ledvenim delom sedeža odlična. Mogoče, a sem že pikolovski, bi Giulia potrebovala še tisti izvlečljiv del za podporo ”daljših bederc”.

Čeprav je podvozje bolj dinamično naravnano, pa vzetenje prav prijetno blaži neravnine. Na poti ni bilo trenutka, da bi se pritoževal nad neprijetnimi tresljaji. Za pogon je skrbel 2,2-litrski dizelski motor s 180 konji moči v povezavi z natančnim 6-stopnejskim ročnim menjalnikom. Kljub temu, da bi si sam želel vonjati bencinske hlape, me je motor navdušil s prožnostjo, navorom ter nizko porabo goriva, ki je v povprečju znašala manj kot 5,5 litra na 100 prevoženih kilometrov. Sam bi motor definitivno povezal z 8-stopenjsko avtomatiko.

Vidno je, da so se Italijani z Giulio spravili nad bavarsko trojko. Zadnji pogon, športni geni ter dinamično ukrojena notranjost, v kateri najdemu tudi cel kup zabavne kot varnostne opreme. Je pa res, da nekatere stvari niso tako dovršene. Pa vendar, ob takšnem izgledu ji je skoraj vse oproščeno.

Nekdo me je nekaj tednov nazaj vprašal, če bi zavedno raje kupil Giulio kot pa kakšnega prekaljenega konkurenčnega nemca? Ker so čustva preplavila moj razum, je vprašanje zgolj retoričnega tipa.

Tehnični podatki – Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm 180 Super

Vrsta motorja: Turbodizelski
Prostornina motorja: 2.143 ccm
Moč motorja: 132 kW (180 KM) pri 3.3750 vrt./min
Navor: 380 Nm pri 1.750  vrt./min
Pogon / Menjalnik: Zadaj / Ročni, 6-stopenjski
Največja hitrost: 230 km/h
Pospešek: 7,2 s
Poraba na testu: 5,5 l/100 km
Rezervoar: 52 l
Masa vozila: 1.449 kg
Mere vozila: 4.643 mm x 1.860 mm x 1.450 mm
Medosna razdalja: 2.820 mm
Prostornina prtljažnika: 480 l
Cena osnovnega modela: 29.900 €
Cena testnega modela: 51.490 €

Avtomobil, ki piše novo zgodovino! – Alfa Romeo Giulia 2.9 V6 Bi-Turbo Quadrifoglio

Čas za spremembo! – Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm 180 Super

Alfa Romeo Stelvio – SUV za strastno vožnjo