Osnoven, a ne oskubljen! – Mazda3 G100 Challenge

Prevečkrat se mi zdijo avtomobili dragi, sploh ko jih opremiš s spodobno in primerno opremo. Ravno zaradi tega razloga sem bil tokrat še bolj navdušen nad celoto, ki sem jo dobil v roke. Ja, gre za šele drugo stopnjo opreme pri Mazdi. Najprej najdemo v ceniku Emotion, takoj za njo pa je ta, Challenge. In res je privlačna.

Redko se zgodi, da se lahko zapeljemo z avtomobilom, ki nima skoraj vse opreme, morda bi v velikem številu primerov res bili deležni razočaranja, a tokrat ni bilo niti približno tako. Pravzaprav sem se v avtomobilu, kot tudi v vseh drugih pripadnikih znamke počutil odlično od samega začetka.

Sedeži so še vedno odlični in nudijo presenetljivo dobro oporo, bi si upal trditi da so popolnoma enaki tistim, s katerimi sem v 24ih urah prevozil dobrih 1000 kilometrov brez najmanjših znakov utrujenosti. Materiali v notranjosti so na otip kakovostni in izdelani dovolj dobro, da ne vidim razloga za morebitne čričkaste motnje v prihodnosti, ko boste z avtomobilom nabirali kilometre.

Opreme za vsakodnevno rabo popolnoma dovolj!

Na osrednji konzoli se nahajajo elegantni gumbi za upravljanje dvopodročne, samodejne klimatske naprave, nad njimi je solidno velik zaslon, ki ga lahko upravljamo z dotikom na mestu, ali pa med vožnjo s priročnim vrtljivim gumbom nameščenim za ročico menjalnika. Zame to pomeni edino pravo in varno rešitev rokovanja z multimedijskim vmesnikom, kjer je vse pri roki in nikoli ne potrebuješ zaslona v prometu več kot le ošvrknit s pogledom.

Na volanskem obroču pa so vsi potrebni gumbi za upravljanje tempomata, radijskega vmesnika in potovalnega računalnika. Odsotna je bila zgolj navigacija, katero se da namestiti zgolj programsko in kadarkoli po nakupu avtomobila. Če boste imeli potrebo.


Seveda v tej bolj osnovni različici manjkajo določeni sistemi, kot je tisti za ohranjanje voznega pasu in senzor za vozila v mrtvem kotu, a jih zaradi res odlične preglednosti vozila praktično ne boste potrebovali. Ne manjka pa sistem za preprečevanje naleta in parkirni senzorji na zadnjem delu avtomobila.

Motor se je tokrat ponašal z okroglimi 100 konji. Edina občutna razlika med izvedenko G120 je 500 kubičnih centimetrov manjši motor. Ja, moči je res nekoliko manj, a bo vseeno uspel zadovoljiti potrebe večine uporabnikov. Morda se vam bo zgolj zdelo, da ni toliko moči, a imejte v mislih, da mazda še vedno prisega na atmosferske motorje, kjer je moč linearno razporejena in ne daje lažnega občutka zaradi sunkovitejših vklopov turbine. Za več moči morate zgolj bolj zavrteti motor, kar pa z uporabo odličnega šest stopenjskega menjalnika ne bo noben problem.

Še najbolj me je presenetil pogled na ceno, tisto redno s cenika. Zgolj 16.790 EUR boste odšteli za takšno, brez upoštevane Soul rdeče barve. Upam si trditi, da je glede na celoto, ki jo dobite, to več kot le ugodno. Ko pa upoštevam še dobre vozne lastnosti, pa sam ne bi veliko kaj razmišljal…

Specifikacije – Mazda3 G100 Challenge

Vrsta motorja: Bencinski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.496 ccm
Moč motorja: 74 kW (100 KM) pri 5.800 vrt./min
Navor: 150 Nm pri 4.000  vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 182 km/h
Pospešek: 10,6 s
Poraba na testu: 6,3 l/100 km
Mere vozila: 4.470 mm x 1,695 mm x 1.465 mm
Medosna razdalja: 2.700 mm
Prostornina prtljažnika: 364-1.263 l
Cena osnovnega modela: 14.490 EUR
Cena testnega modela: 17.390 EUR

1.000 kilometrov, 16 ur in 1 vesel dedek! – Mazda3 Sedan G120 Revolution Top

Ekonomska računica. – Mazda3 G100 Challenge

Deja vu. – Mazda3 G120 Attraction