Malček z velikim potencialom! – Suzuki Swift 1.2 VVT AllGrip SHVS Elegance

Novi Swift je impresiven avtomobil, ki ponuja tisto, kar večini tekmecev primanjkuje. Štirikolesni pogon. Za nameček pa je japonska celota precej varno in tehnološko zapakirana.

Suzuki Swift je od leta 1985 konstantno menjal formate. Enkrat visok in kratek, drugič nizek in dolg. Pogooglajte ,če ne verjamete. Obenem pa je pridno utrjeval pot v srca in misli tipičnih kupcev kombilimuzin kot tudi do tistih, ki so se z njim želeli poditi po dirkališčih. Kako, bi lahko vprašali?

No, druga generacija Swifta (izdana leta 2005) in njegova sprememba je uspela doseči idealen supermini efekt: bil je cenovno ugoden, z dovolj karizme, da je izstopal iz množice, prišel je s tremi ali petimi vrati in je bil, kar je najpomembneje, zabaven v vožnji. Vendar, časi se spreminjajo in skrivnost uspeha določenega avta ne izgleda več tako preprosta, različnost pa je zdaj cilj igre.


Pri Suzukiju pravijo, da je Swift posebnež ravno zaradi ponudbe štirikolesnega pogona. S tem naj bi prepričal večino kupcev. Zaenkrat je ta na voljo le z višjo stopnjo opreme ter sparjen le z 1,2-litrskim motorjem, ki proizvaja 90 konjev. Še vedno šteje manj kot 1000 kg. Torej ima malček v teoriji še vedno to zvezdno uravnoteženost, ki smo jo spoznali.

Lahek malček ponuja blagi hibridni sistem, integriran generator zaganjalnikov, ki omogoča gladko in relativno tiho vnovično zaganjanje. V kombinaciji z lahkotnim krmiljenjem, gladkim petstopenjskim ročnim menjalnikom in čvrsto dosledno vožnjo, je Swift vetrič, ki šviga po mestu. Šele takrat, ko zapustite meje mestnega okolja, se dobijo odgovori o pomembnosti sistema štirikolesnega pogona. Besede direktorja znamke Suzuki Slovenija so se uresničile in kot nalašč je med testnim tednom skupno zapadlo vsaj pol drugi meter snega.


Dnevni red: Obilo snega

Tako zvezno ni padalo že kar nekaj zim. Vendar sem posledično lahko dodobra preizkusil meje štirikolesnega pogona, ki večkrat reši voznikov pogum kot mama, ki tekom odraščanja stoji za svojim otrokom. Speljevanje na spolzki klančini? Šala mala. Speljevanje po klančini vzvratno? Opravljeno prej kot zapisano. V tednu snežnih sem se počutil varno in opravkov zaradi padlega snega ni bilo potrebno prestavljati. Sneg torej za 4×4 Swifta ni nobena ovira, prej nasprotno. Obožuje ga in se rad zapodi vanj. Le oddaljenost od tal, katera mimogrede sploh ni majhna, lahko ogrozi Swiftovo vsemogočnost. Vendar takrat omagajo tudi razni športni terenci s športnimi pragovi in odbijači, če že prej ne omahne voznikov pogoum.

Poleg varnosti pa štirikolesni pogon v zimskem času predstavlja veliko zabave in riše nasmeške na obraz. Če bi se poleg ”trakcije”, torej sistema, ki preprečuje zdrs pogonskih koles, lahko izklopil še nadzor stabilnosti, bi zabava bila nepopisna. Upam le, da to možnost omogočijo pri verziji s turbomotorjem.

Ni pa vse zgolj v štirikolesnem pogonu ter lahkotnosti in okretnosti avtomobila. Notranjost je zdaj modernejša in kadar je opremljena z najsodobnejšim kompletom Elegance, se pohvali z navigacijo, povezljivostjo Apple Car Play, avtonomnim zaviranjem, LED žarometi, adaptivnim tempomatom in 16-palčnimi litimi platišči. Prostora v kabini je dovolj za prevoz petih oseb, prtljažnik pa bo pogoltnil večino prtljage.

Nova generacija Swifta je na poti do uspeha (če že ni tam :)), saj zaradi svoje dostopne cene, vsestranske uporabnosti ter všečnega izgleda, tesno diha za ovratnik množično znanim, predvsem pa dražjim predstavnikom. Posebnosti ga dopolnjujo in s tem postavljajo, po mojem mnenju, na trenutno najvišje mesto dnevnega reda, saj je malček z velikim potencialom!

Specifikacije – Suzuki Swift 1.2 VVT AllGrip SHVS Elegance

Vrsta motorja: Bencinski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.242 ccm
Moč motorja: 66 kW (90 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 120 Nm pri 4.400  vrt./min
Menjalnik: ročni, 5-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 169 km/h
Pospešek: 12,6 s
Poraba na testu: 5,6 l/100 km
Mere vozila: 3.840mm x 1,735 mm x 1.495 mm
Medosna razdalja: 2.450 mm
Prostornina prtljažnika: 265-947 l
Cena osnovnega modela: 10.550 EUR
Cena testnega modela: 15.850 EUR

Bes’n ko čes’n: Suzuki Swift Sport!

Suzuki Swift – razširjeni evropski samuarai

Misterij prostora – Suzuki Ignis 1.2 Elegance Allgrip