Bolj slovenski od slovenskega avta leta! – Hyundai i30 Wagon T-GDI 140 Impression

Velikokrat omenjam slovenske razpadajoče ceste h katerim so se pridružili tudi ”Trojanski” predori. Resno, desna pasova Jasovnika in Ločice sta že skoraj popolnoma uničena, vožnja po njima je slabša kot po makadamu. Če ne oviram nikogar, se raje peljem po levem pasu, ker mi je škoda avtomobila ter hrbtenice. No, z i30 Wagonom sem se peljal po desnem pasu predorov in začuda je avtomobil neravnine solidno požiral. Čez nekaj kilometrov sem v predalu konzole našel še mesto za brezžično polnjenje telefona in že sem brskal po predalu za cenikom.

Predno razkrijem ceno tako dobrega ter dobro opremljenega avtomobila, še moram zapisati kakšno dejstvo. Namreč pred vsaj desetimi leti Hyundaija ne bi ravno priporočil vsakomur. Enostavno še niso bili zreli ”evropskemu” okusu. Bili so dobri avtomobili za prevoz s točke A do B, a to je bilo tudi vse. Tisti starejši pa so meli rjasto hibo. Po nekaj organizacijsko-kakovostnih ukrepih so iz tovarne pripeljali izdelek, ki se kosa z marsikatero znamko.

Že ob samem naštevanju bombončkov opreme Impression sogovornik dobi občutek, da opisuješ neko hudo mrcino. V kolikor bi k temu paket dodal še par zadevic s seznama dodatne opreme, pa dvomim, da bi sogovornik zadel razred avtomobila, kaj šele njegovo poreklo.

Karavan kot se šika!

Venomer se pritožujem nad karavanskimi zadki, ki so hudičevo grdo prisekani in odžirajo še tako pomembne družinske litre. i30 s svojo lepo in skladno obliko ohranja bolj ravno odsekan zadek in s tem ne oskruni prostora, kadar prevažamo kvadraten tovor v stilu škatel ali pasjih zabojev. Za povrh je prtljažni prostor prijetno obdelan in z ravno površino nudi enostavno natovarjanje in premikanje tovora po avtomobilu. Ne manjkajo razni kaveljčki, predalčki, tudi rolo prtljažnika ima svoje mesto v dnu med neuporabo.


Premik po kabini naprej razkrije, da tudi na zadnji klopi ne manjka prostora in tako omogoča različne kombinacije prevozov. Dva otroška sedeža, trije otroci, dva odrasla in en otrok ter trije odrasli, če je vsaj eden bolj suhljat. Najverjetneje še obstaja kakšna varianta, recimo uporaba vreče za smuči ter dva otroka – popoln avtomobil za smuko v Italiji. In ko smo že ravno pri cestnih potepih…

Bencin ali dizel?

Kupci so v zadnjih mesecih postavljeni pred veliko dilemo glede izbire motorizacije, saj dizel ni na najboljšem glasu, bencinski motorji pa so iz dneva v dan učinkovitejši. Naša navada pa je pravo nasprotje trenutnega stanja.


V testnem primerku se je nahajal 1,4-litrski turbobencinski motor, ki razvija 140 konjev in je povezan s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Kombinacija ponuja ravno pravi miks zmogljivosti. Povedano drugače. Motor je poskočen pri mestni vožnji, kjer dobro sodeluje s kratko odmerjenimi prestavnimi hodi, prav tako pa mu zaloga moči pomaga pri hitrejših avtocestnih križarjenjih oziroma kadar je avtomobil obremenjen. Poraba, seveda. V povprečju je znašala 6 litrov goriva na 100 prevoženih kilometrov, kar pa je precej zavidljiv rezultat.

Poleg odličnega pogonskega sklopa in njegove učinkovitosti pa me je prepričala vožnja, ki je v času športne obsesije pravcato olajšanje. Podvozje i30ke odlično blaži neravnine, obenem pa nudi dovolj informacij na volanu v zavojih ter zagotavlja stabilnost na avtocesti. Povrhu vsega pa je prijazen do ušes potnikov. Če k temu prištejemo še dolg seznam serijske opreme, ki jo primora paket Impression, v garažo pripeljemo zelo dober avtomobil. Sam bi s seznama dodatne opreme izbral še paket Winter II – gretje sprednjih sedežev in volana, el. nastavitev dolžine sedal in ledvenega dela sprednjih sedežev. Zahtevnejši pa boste obkljukali še samodejni menjalnik s katerim se pridobi tudi funkcija že skoraj avtonomne vožnje.

Dovolj slovenski za Slovence?

S tem ciljam na ceno. Namreč testni avtomobil je z malenkost popusta stal toliko kot aktualni slovenski avto leta z nekaj opreme, ki smo ga testirali v začetku leta. Res da Hyundai ni tako ljudski, je pa definitivno narejen za ljudi. Menim, da je tole v tem trenutku najboljše družinsko vozilo segmenta. Lep, prostoren, praktičen, varen, učinkovit in pameten karavan, s katerim se brez skrbi in v izjemnem udobju peljete po desnem pasu ”Trojanskih” predorov.

Specifikacije – Hyundai i30 Wagon T-GDI 140 Impression

Vrsta motorja: Turbobencinski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.353 ccm
Moč motorja: 103 kW (140 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 242 Nm pri 1.500  vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 208 km/h
Pospešek: 8,8 s
Poraba na testu: 6,1 l/100 km
Rezervoar: 53 l
Mere vozila: 4.585 mm x 1,795 mm x 1.465 mm
Masa vozila: 1340 kg
Medosna razdalja: 2.650 mm
Prostornina prtljažnika: 602-1.650 l
Cena osnovnega modela: 14.690 EUR
Cena testnega modela: 22.550 EUR

Igralec prve peterke! – Hyundai i30 1.4 TGDI Impression

Domača premiera: Hyundai i30N

Američan. – Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi Impression