TEST: Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 Impression

Hyundai Kona je prav simpatični križanec, ki s svojo podobo naravnost navdušuje. Ravno prav je dvignjena od tal, da nam omogoča boljši pregled na okolico. Poleg tega se lahko z njo zapodimo po terenu in to brez kakršnih koli težav.

Glede na to, da so tako imenovani križanci vedno bolj popularni, bomo Kono na naših cestah zagotovo srečevali v vedno večjem številu. Kakovost se je pri znamki Hyundai opazno izboljšala in tako ni čudno, da nemških konkurentom že pošteno dihajo za vrat. Poleg dizajna, ponuja Kona še cel kup asistenčnih sistemov, ki pridejo še kako prav. Najbolje pri tem je, da opravljajo svojo nalogo, medtem ko se vi tega niti ne zavedate.

Radarski tempomat, sistem za ohranjanje voznega pasu in prednja kamera opravljajo svojo nalogo tako dobro, da bi jih z lahkoto primerjali s sistemi iz bistveno dražjih avtomobilov. Lahko bi celo rekli, da Hyundai pospešeno razvija tehnologijo, ki bo kmalu omogočala avtonomno vožnjo.


Občutek za volanom Kone je povsem primerljiv z nemškimi rivali. Vožnja je udobna in ne pretrda, volan dovolj odziven, celotna izkušnja pa prijetna in mestnemu križancu primerna. Slednji so v zadnjem času čedalje bolj priljubljeni, kar ni presenetljivo, saj ponujajo višje sedenje in s tem večjo preglednost nad okolico. Poleg tega so še kompaktnih dimenzij, kar je v mestni gneči velika prednost pred velikimi SUV-ji, vzdrževanje kompaktnega križanca pa je občutno cenejše.

Koninega sorodnika najdemo v Hyundaiju i30. Res da Kona ni tako velika, si pa z modelom i30 deli veliko sestavnih delov in varnostno tehnologijo. Pri prtljažnem prostoru je za zgolj 17 litrov razlike, v prid Hyundaiju i30, čeprav je ta za 17,5 centimetrov daljši. Prtljažni prostor je tako skorajda enak in povsem enako uporaben. Je pa Kona tudi bolj ‘odštekana’, v smislu individualizacije in različnih raznobarvnih vstavkov. Če je i30 bolj zadržan, je Kona zagotovo bolj razposajena.


Hyundai Kona ima pod pokrovom zanimiv, 3-valjni bencinski motor. S prostornino 1,0-litra pridela všečnih 88 kW (120 KM) moči, za prestavljanje pa nam je na voljo ročni, 6-stopenjski menjalnik. Kljub trivaljnemu motorju poraba ni velika in znaša 7,0 l/100km. Prijazno za družinski proračun in obenem dovolj zabavano, zaradi 120 konjskih moči. Seznam dodatne opreme je bogat in kot je pri korejskih avtomobilskih proizvajalcih v navadi, dobite veliko za svoj denar.

Kono boste z lahkoto uporabljali kot družinski avtomobil in če boste izbrali dobro opremljeno različico z že omenjenim 3-valjnim motorjem bo potrebno iz žepa potegniti 24 tisočakov. Seveda pa bo cena Kone nižja v kolikor ne želite tolikšne mere dodatkov.

Specifikacije – Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 Impression

Vrsta motorja: Turbobencinski, trivaljnik
Prostornina motorja: 998 ccm
Moč motorja: 88 kW (120 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 172 Nm pri 1.500  vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 181 km/h
Pospešek: 12,0 s
Poraba na testu: 7,0 l/100 km
Mere vozila: 4.165 mm x 1,800 mm x 1.565 mm
Medosna razdalja: 2.600 mm
Prostornina prtljažnika: 361 l
Cena osnovnega modela: 16.990 EUR
Cena testnega modela: 24.050 EUR

Slovenska premiera: Hyundai i20

Hyundai Kona 1.6 T-GDI 4WD DCT Impression vs Mazda CX-3 G150 AWD Revolution

Bolj slovenski od slovenskega avta leta! – Hyundai i30 Wagon T-GDI 140 Impression