V tretje gre Rado, v četrto pa od Radota brat. Ta ”pregovor” vsekakor drži za BMW X3, ki je potreboval kar tri generacije, da je našel svoj kurz.

O prvi generacije ne bom kaj posebej pisal, saj verjamem da tudi glavni inženirji želijo čim prej pozabiti nanj, kot na tisto zadnjo stvar na polici izložbe. Ni bil najbolj posrečen, na hitro narejen pomanjšani X5. V drugo je šlo precej bolje, čeprav je podvozje šepalo. Bilo je preveč čvrsto nastavljeno, zato je na neravninah terenec pričel neljubo poskakovati. Tehnologija kot izdelava pa sta vseeno štimali. No, v tretje pa so se izdelave X3 precej resneje lotili.

Športni terenec povzema mnogo hišnih linij, ki so malce pre- ali do- delane, tako da ni tisti klasičen kopiraj prilepi učinek. Prav tako je postavljen na novo prilagodljivo platformo. Pet dodatnih centimetrov, kolikor je zrasel X3, morda na papirju res ni slišati ali videti veliko, toda občutek dodatne prostornosti znotraj avtomobila je takoj zaznaven. Tudi to, da so za enako število centimetrov povečali medosno razdaljo in kolesa še bolj porinili v skrajne robove karoserije, je doprineslo k prostornosti kabine. Saj ne, da bi prostora kdaj v X3 primanjkovalo.

Delovno okolje je znano in voznik, vešč BMW-jeve ergonomije, se bo hitro znašel. Najbolj vpadljiv je povečan, desetpalčni osrednji zaslon multimedijskega sistema. Da se lahko sprehajamo po vmesniku, ni več treba puščati prstnih odtisov na zaslonu ali z roko vrteti kolešček iDrive upravljavca. Dovolj je, da nekatere ukaze nakažete z roko, in sistem bo prepoznal vaše kretnje in se ustrezno odzval. Hkrati še zmeraj ponuja klasične rešitve – vrtljiv gumb in zaslon na dotik.


Tudi sicer novi X3 povzema vso novo tehnologijo, digitalizacijo voznikovega okolja in varnostno-asistenčne sisteme, ki so na voljo v nekaterih ‘večjih’ modelih. Tu bi predvsem izpostavil odlično delovanje aktivnega tempomata, ki v kombinaciji s sistemom za ohranjanje vozila znotraj voznega pasu res poskrbi za minimalno naprezanje voznika pri premagovanju daljših poti. To, da zna X3 tudi prebrati prometne znake in tempomat prilagoditi določeni omejitvi, je v tem segmentu za to ceno že skorajda stalnica…

Prirastek prostorskih centimetrov je zagotovo najlažje zaznati za voznikovim hrbtom in v prtljažniku. Zadnja klop je deljiva v razmerju 40: 20: 40, prostornina prtljažnika znaša 550 litrov, a če se igrate s prej omenjenimi načini podiranja klopi, lahko dosežete kar 1.600 litrov.

Čakaj malo, ali ni to…

Ja, res je. Tole ni čisto navadna X-trojka. Recimo, da je stopnička pod prihajajočo najhitrejšo črko v bavarski abecedi. M40i v prvi vrsti pove, da za pogon skrbi trilitrski vrstni šestvaljni turbobencinski motor z močjo 265 kW, kar je zajetnih 360 ‘konjev’, in 500 Nm navora. Vsa ta moč se preko osemstopenjskega samodejnega menjalnika prenaša na vsa kolesa in ker je v imenu modela črka M, je na voljo še launch control, zaradi katerega se X3 M40i do stotice izstreli v samo 4,8 sekunde.

Definitivno takšnega X3 ne boste spregledali že na parkirišču, saj je zunanjost bolj napihnjena kot pri ”navadnem”. Odbijača imata športen pridih z zajetnimi režami, stranska pragova sta bolj zajetna, ne manjka strešni spojler na zadku ter ”ta prava” izpušna zaključka. Porajtali ga boste tudi po večjih platiščih, v kombinaciji z modrimi zavornimi čeljustmi. No, če pa to ni dovolj očitno, pa bodo za prepoznavnost poskrbeli napisi M, ki jih ni malo.

Na terenu…no, cesti!

Avto tehta skoraj 1,9 tone, zato ima X3 prilagojeno športno podvozje in zmogljivejše zavore ter progresivni krmilni mehanizem, ki z dodajanjem plina in med hitrim vrtenjem postaja vse trši. Za boljšo stabilnost ter oprijem skrbi štirikolesni pogon xDrive z zadnjim športnim diferencialom dynamic performance control.

Posledično so pospeški avtomobili odlični, tako z mesta kot med vožnjo. Dober oprijem in štirikolesni pogon pa sta kriva za zelo malo izgube hitrosti, saj se kolesi na zadnji premi ne vrtita v prazno. Dober občutek, da je avtomobil pod nadzorom, je prisoten celo med ovinki, kjer je malo nagibanja tudi pri večjih hitrostih in ves čas se zdi, kot da oprijema kar ne bo zmanjkalo. Svoje delo dobro opravlja ”klasičen” 8 stopenjski menjalnik, ki sledi narekovanemu tempu motorja. DTC bi dodal nekaj bliskovitosti, vendar potem bi X3 kmalu postal M in lovil rekord Zelenega pekla.

X3 M40i je torej nekakšen uporabno športen avtomobil trenutnih modnih smernic. Je terenec, je prostoren, pameten, varen, udoben – ja ima prilagodljivo podvozje ter ni dizel, kar v zadnjem času krivoverstvo. Vendar, ko se vam zahoče, preprosto spustite prestavo ali dve ter pritisnete šestvaljnika v vrtljaje.

Specifikacije – BMW X3 M40i

Vrsta motorja: Turbobencinski, šestvaljnik
Prostornina motorja: 2.998 ccm
Moč motorja: 265 kW (360 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 500 Nm pri 1.520 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 250 km/h
Pospešek: 4,8 s
Poraba na testu: 9,1 l/100 km
Mere vozila: 4.716 mm x 1,897 mm x 1.676 mm
Medosna razdalja: 2.864 mm
Prostornina prtljažnika: 550-1.600 l
Rezervoar: 68 l
Masa vozila: 1.785 kg
Cena osnovnega modela: 75.600 €
Cena testnega modela: 93.471 €