Lastna hvala, se pod mizo valja! – BMW X5 xDrive25d

Tako nekako gre pregovor in očitno se ga pri BMWju zavedajo. Ste kdaj slišali, kako napredne varnostne sisteme imajo BMWjeva vozila? Kako poskrbijo za varnost voznika in ostalih udeležencev v prometu?

Obstaja velika verjetnost, da ste to prej slišali pri kakšni drugi znamki. A dejstvo je, da je bil dotični primerek prestižnega športnega terenca X5 opremljen s toliko in takšnimi varnostnimi sistemi, ki jih drugje težko najdemo, pa jih vseeno ne obešajo na veliki zvon.

Če bi našteval vse varnostne elemente, bi verjetno zmanjkalo prostora na naši spletni strani, pa imamo kar spodobno velik paket gostovanja. V avtomobilu imamo vse. Od asistenta za vozila v mrtvem kotu, aktivni ohranjevalnik voznega pasu, kamero, ki pokriva vseh 360° okrog vozila, sistem za preprečevanje naleta,… in celo infrardečo kamero za nočno gledanje. Kamera sicer ni nič novega in je v floti že nekaj časa, ampak kdaj ste nazadnje slišali zanjo in za njeno delovanje? Sistem je celo tako napreden, da v povezavi z LED lučmi žarek svetlobe usmeri v žival ali osebo ob cesti in nas s tem reši morebitne nevarnosti. Oziroma bolje rečeno, reši živo bitje ob cesti.


Brez tega, da se ustavimo pri motorju, ne bo šlo. Sicer oznaka xDrive25d za marsikaterega retro BMW ljubitelja pomeni 2,5-litrski dizelski šestvaljnik, a temu že dolgo ni več tako. Pod pokrovom se skrivata okrogla dva litra delovne prostornine, razporejene med štiri valje in kar dve turbopuhali. Vse skupaj se sliši premalo za avtomobil takšnega kova. Med samo vožnjo ne boste čutili prav nobenega primanjkljaja moči, X5 pa se bo še vedno pošteno premaknila in preko 8-stopenjskega samodejnega menjalnika odlično prenašala moč. Malenkostni primanjkljaj navora boste tisti najbolj zahtevni opazili zgolj čisto na začetku delovnega območja motorja, pa še to ob kakšnih ekstremnih speljevanjih. V vseh ostalih primerih pa lahko z gotovostjo trdim, da je moči več kot dovolj in je motor popolnoma kos težkemu vozilu.

V programu EcoPro je X5 lahko še kako varčen.

Prav posebna točka tega sistema je, zaenkrat pri nas še nedelujoč, v sosednih državah pa več kot odličen pomagalnik, ki vam na podlagi preračunanih razdalj svetuje najbolj ekonomično vožnjo. Program vas bo ob primerni razdalji pred ostrejšnim zavojem ali znižano omejitvijo hitrosti opozoril, da spustite stopalko za plin, avtomobil pa bo nato elegantno jadral in pri tabli, ki označuje začetek naselja, se boste znašli s hitrostjo točnih 50km/h. Genialno!


Vožnja je uglajena in upam si trditi, da je to eden izmed cestni vožnji najbolj prilagojenih SUVjev. Odlično se obnaša tudi ob nekoliko bolj dinamični vožnji, neravnine pa kljub višjemu težišču avtomobila niso neprijetne. V notranjosti vas bodo poleg vse prej omenjene opreme razvajali tudi odlični in kakovostni materiali. Ampak to je tako ali tako samoumevno. Ni pa takšno razkošje poceni. Če iz salona želite odpeljali enako opremljen primerek, boste morali odšteti nekaj drobiža več kot 100 tisočakov.

Ni malo, ampak morda prilagodite svojo izbiro brez kakšnega dodatka, kot je individualna usnjena oblazinjenost, pa boste še vedno dobili odlično kombinacijo. Poceni pač avtomobil takšnega ranga ne bo.

Specifikacije – BMW X5 xDrive25d
Mere: 4,886m × 1,938m × 1,762m
Medosna razdalja: 2,933 m
Prtljažnik: 650-1.870 l
Masa: 1.940 kg
Motor: turbodizelski, štirivaljnik
Prostornina: 1.995 ccm3
Moč: 170 kW (231 KM) pri 4.400 vrt./min.
Navor: 500 Nm pri 1.500 vrt./min.
Pogon: štirikolesni pogon
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Največja hitrost: 220 km/h
Pospešek: 7,7 s
Poraba na testu: 7,5 l/100km
Rezervoar: 75 l
Cena osnovnega vozila: 65.000 EUR
Cena testnega vozila: 101.855 EUR

Kralj je mrtev, živel kralj. – BMW X5 xDrive30d

Koga lahko prevzame ta lepotica? – BMW 730d xDrive

Premium terenec s premium dodatkom – BMW X4 xDrive28i