Premium terenec s premium dodatkom – BMW X4 xDrive28i

Prejšnji mesec je na moje bentenje o smiselnosti dizelskih motorjev v vozilih vrednih preko 60 tisoč evrov, prikupen možakar v nobel obleki dejal, da vsakega tretjega (ali četrtega) prodanega Bavarca poganja bencinski stroj.

Tehtno dejstvo glede na to, da je na parkirišču pred stavbo, v kateri sva z možakarjev govorila, bilo parkiranih 10 dizelskih propelerjev. Klik na stran z največjo ponudbo rabljenih avtomobilov pokaže, da je pri izboru od leta 2010 do danes na voljo 1.828 rabljenih Bavarcev, od tega 84 modelov z bencinskim motorjem. Verjetno ste si ustvarili sliko.

Današnji nakup vozila zgleda nekako takole (ne glede na znamko). Ko stranka stopi čez prag pove, da bo vzela dizla. Detajle o dolžini, oddaljenosti od tal ter opremi pa s prodajalcem dorečeta za mizo. Seveda imajo dizli svoj namen in ga zelo dobro opravičijo v delovnih strojih, vendar v avtomobilih? No, ja. V mesta bodo avtomobilom z dizelskim motorjem kmalu prepovedali vstop, več kot 4-urno pot pa je bolj razumno opraviti z letalom, saj je že sedeti dolgo naporno v baru.

Ne najdem razloga, s katerim bi lahko zagovarjal dizelski motor. Enostavno so bencinerji postali tako…tako…dizelski!? Namreč s tehnologijo TwinTurbo so bencinski motorji pridobili prožnost skozi celotno območje delovanja motorja. Posledično so postali izjemno učinkoviti. Varčni, če želite. A bolj kot to je pomembna uglajenost pogonskega sklopa, ki jo ustvari zgolj bencinski agregat. Miren tek s tihim predenjem ustvari tisto pravo premium udobje. In točno to je pomembno pri takem avtomobilu, kot je BMW X4, ki je mimogrede čez noč postal briljanten. Pred dvema letoma mi nikakor ni sedel, zdaj pa me je kupil.

Kljub temu, da model ni doživel večjih sprememb, se mi zdi, da so inženirji malce privili vzmetenje. To zdaj ponuja večji razpon med komfortnostjo in tisto malce tršo nastavitvijo, ko s programom Sport+ napademo zavoje. Prav tako pa je lahkotnost bencinskega stroja doprinesla k manjšemu odnašanju sprednjega konca med zavoji. X4 je zajela tudi tehnološka invazija z LED adaptivnimi žarometi, varnostnim ščitom z vsemi podprogrami ter prenovljen multimedijski vmesnik iDrive. Tisto iz serije 7.

Dodatek k izredni celoti pa je oprema, ki model X4 naredi impozanten. Ta mora skoraj obvezno vsebovati zunanji M-izgled, katerega moramo potem še obvezno dopolniti z notranji mi dodatki z najhitrejšimi črkami. Kombinacija temne zunanjosti in svetle notranjosti je nekakšna ”evergreen” izbira, ki vedno vžge. V bistvu je to avto, o katerem po dolgem času nimam pripomb. Tudi cena, ki je ne vem na pamet pa je verjetno visoka, me ne zmoti, saj je glede na poskok cen avtomobilov nekaterih množičnih znamk, povsem opravičena.

Marsikoga pa bi zmotila številka porabljenega goriva na zaslonu potovalnega računalnika. Novinarski kolegi so komajda prevozili 400 kilometrov s polnim rezervoarjem. Predvidevam, da so imeli v mislih 15 krogov na dirkališču Nordschleife. Moji vsakdanji opravki z izletom v hribovje so povprečje ustavili na 8,2 litra bencina na 100 prevoženih kilometrov. Definitivno bi mnogi raje ozrli številke porabe 7,7 litra, kot jo je pred dvema letoma obljubljal dizelski X4 s podobno ”konjenažo”.

Magične številke porabe goriva dizelskega motorja pa na letni ravni prihranijo dobrih 100 evrov. Izguba vrednosti pa je, no ja…hočem reči, če kupujete premium avtomobil o njem ne razmišljajte racionalno, ampak premijsko. Privoščite si bencinerja in uživajte življenje.

Amerikan’c. – BMW X4 xDrive30d

Igra številk. – BMW X3 xDrive35d

Razkrivamo več kot milijon evrov vredne policijske avtomobile!