TEST: BMW i3S Advanced

Dobil sem občutek, da se lastniki vozil bojimo novosti. Posledično v avtomobilu izklapljamo vse možne asistence, ker nas te motijo ter ovirajo pri svojeglavem stilu vožnje. Prav tako pa imamo že vsi s sabo beležko polno izgovorov v primeru, da nekdo omeni lastništvo električnega avtomobila.

Tako kot smo razvajeni trenutno, dvomim da bomo še dolgo. Upam pa, da bomo še kdaj. A takrat bo zgodba drugačna. Recimo temu, da bo bolj ekološka, predvsem pa manj razsipna.

V tem momentu se nam j*** za ekologijo. Iz Šiške se vsak popoldan peljemo v BTC po nakupih. Ali pa vsaj na kavico, ker imajo baje pri tistem bivšem odbojkarskem igrišču res dobro. Je draga, ampak okus odtehta ceno. Čeprav je liter goriva vse dražji, se večina ljudi na to ne ozira. Na spletu zapiše en ali dva jamrava komentarja (kako je drago je gorivo), prejme dva všečka ter podporo virtualnega prijatelja….naslednji dan pa se zgodba ponovi. Da ne začnem teme o plačljivih potnih stroških, kateri ne glede na višino tarife ne bodo pokrili stroškov vašega avtomobila, predvsem pa vašega dragocenega časa…če bi bili delodajalci ekološki, bi spodbujali drugače.


Elektrika – še vedno ne čisto EKO

To, da s proizvodnjo elektro avtomobila še vedno porabimo več energije kot bi jo z lastništvom običajnega avtomobila, drži. Več raziskav je to že dokazalo. A po drugi strani se vse več elektrike pridobi iz obnovljivih virov in posledično bo elektro avtomobil postal ekološko manj sporen.

Prav tako mi zelo naraste pritisk, ko v barih slišim klobasanja o dometu vozila. Češ, da je le ta prekratek ali še bolje, da je ”on” med preizkusom naredil zgolj tretjino kilometrine, ki mu jo je prodajalec obljubljal. Seveda, če je vozil z najvišjo hitrostjo avtomobila…165 km/h. Tudi poraba bencina je takrat 12l+ na 100 prevoženih kilometrov.


Potrebno je narediti korak.

Najlažje je, da čakamo drug na drugega v svoji coni udobja. Vendar, nekdo bo moral začeti. Avtomobili so pripravljeni. Dometa je dovolj, le pametno je potrebno voziti. Predvsem ekološko ozaveščeno, do 120 km/h na avtocesti. Pa še varno je. Ali ni to nam vsem skupen cilj?

Za lažji prehod včasih poskrbijo tudi proizvajalci. BMW je denimo nafriziral svojega i3, in ga želel približati športnikom po duši. Res, da ga ne razganja od moči, vendar zgleda nastopaško. Od navadnega se S pohvali z dodatnimi 14imi konjskimi močmi in 20 Nm navora, za 40 mm širšim kolotekom, celoten avtomobil pa sedi na tršem vzmetenju, 10 mm bližje k tlom.

Vse to naj bi skupaj z 20 mm širšimi pnevmatikami pripomoglo k boljšim voznim lastnostim, boljšim pospeškom in manj nagibanja v zavojih. Nov je tudi način vožnje Sport, ki ga navadni BMW i3 nima. Ta naredi stopalko za ‘plin’ bolj odzivno, krmilni mehanizem postane težji, nekoliko pa popusti celo sistem proti zdrsavanju pogonskih koles.

BMW i3S se pelje povsem podobno kot običajni i3. Mogoče je zaradi nižjega ter stršanega vzmetenja malenkost bolj čvrst in na slovenskih cestah zato ne ravno prijazen do zadnjic potnikov. Dvomim pa tudi, da bo laik opazil razliko o pospešku ter dovajanju moči napram navadnemu i3. Doseg S-a je zaradi večje moči nekoliko manjši, kar se precej pozna ob težki nogi ali pa konstantni vožnji na avtocesti. V kombiniranih pogojih vožnje lahko iztržite nekaj čez 200 kilometrov, v nasprotnem primeru (sploh pozimi) pa računajte na okoli 170 km dometa.

Čeprav tudi ta številka zadostuje za večino dnevnih migracij Slovencev, še vedno ostaja nekaj dvomljivcev. Za tiste je tukaj navadni i3, s katerim se z lahkoto opravi 230 kilometrov. Kmalu, pa bo BMW v i3 ponudil še večjo kapaciteto baterije (42,2 kW) s katero po novem ciklu WLTP obljubljajo realni doseg čez 300 kilometrov. No, če pa takšni dosegi še vedno niso dovolj, potem ste definitivno eden(ena) tistih iz tretjega odstavka.

Foto: Gašper Miš

Specifikacije: BMW i3s advanced

vrsta motorja: električni
baterija: 33.2 kWh litij-ionska
moč v kW (KM) pri vrt./min: 135 (183)
največji navor v Nm pri vrt./min: 270
menjalnik: samodejni, enostopenjski s fiksnim prenosom
pogon: na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm: 4011 x 1775 x 1577
medosna razdalja v mm: 2570
prtljažnik v litrih: 260
masa praznega vozila (nosilnost) v kg: 1340 (360)
največja hitrost v km/h: 160
pospešek 0-100 km/h v s: 6,9
poraba (po NEDC) v kWh: 14,3
poraba na testu v kWh: 18,9
cena osnovnega vozila: 39.650 EUR
cena testnega vozila z dodatno opremo: 52.215 EUR

Ali je to idealen avto za idealno državo? – BMW i3 94 Ah

Kočije brez Otta – BMW i3

Ocvrt sir s tatarsko omako – BMW 330e iPerformance