Pisalo se je leto 2004, ko je Mercedes na salonu čez lužo razvnel množico s premiero modela CLS. Ob odprtju povsem novega segmenta, je CLS publiko prevzel z dizajnom. Od tistega dne naprej ločimo limuzine ter štirivratne kupeje.
Prva generacija je bila popolna. Sam je ne bi oblikovno spreminjal, le tehnološko bi jo izboljševal skozi leta. Tako kot počne Porsche z modelom 911, ki je enak že zadnjih 60 let. Kakorkoli, tisti CLS v srebrni barvi z AMG paketom, če ne kar izvedbo ali pa v vinsko rdeči z bež notranjosto…no, to sta bila moja idola z zvezdo na nosu. Kot zanimivost, je bil to avtomobil z največjo leseno panelo na armaturni plošči do tedaj. Si vedel?
Navdušenje je izpuhtelo ob lansiranju druge generacije. Ne le, da oblikovno ni bil ne tič ne miš, še peljal se bolj tako tako, če nisi doplačal za AirMatic podvozje. Dvolitrski dizel pa nikakor ni sovpadal s karakterjem vozila. Jože je že vedel, da je vzel trilitrskega šestvaljnika z AirMatic.
V žepu imam srebrn lešnik…
Pesem Anje Štefan bi Dieter Zetsche priredil, da ima v žepu Roberta Lešnika. Že res, da ima fant za sabo hordo oblikovalcev, pa vendar je Slovenska beseda med glavnimi v Nemčiji. Patriotsko, mar ne.
Lešnik je CLS-a prerodil in mu vrnil slavo prve generacije. Pravilo, odvzami linijo in se približaj perfekciji se je obresovalo. Našpičen širok nizek sprednji konec, se elegatno privzdigne nad kabino ter zaključi v zadek v stilu ‘’fastbacka’’. Obliki primerna je tudi velikost platišč 19 ali 20 palcev.
Razred zase je z žlahtnostjo, kakovostjo materialov, digitalizacijo in osvetlitvijo tudi potniška kabina. V vsaki podrobnosti se vidi, da gre za kupe visokega razreda. Celo zračniki v obliki letalskih turbin se ob nastavljanju temperature odzivajo s svetlobo. Zahteva pa CLS nekaj kupejevskih prostorskih kompromisov – predvsem za višjerasle potnike zadaj. Bo pa prtljažnik pogoltnil 520 litrov oziroma dva seta palic za golf.
Lep in pameten
Avto je prežet z visoko tehnologijo; budno spremlja cesto, do hitrosti 210 km/h lahko samodejno prilagaja varnostno razdaljo, bere prometne znake, odlično para temo z LED žarometoma in s svojimi reakcijami vliva zaupanje v pomoč tehnologije. Vožnja je že skoraj da samodejna, saj zna sistem Distronic Plus tudi samodejno zamenjati pas ter prehiteti avtomobil. Futuristično.
Za pogon štirivratnega kupeja skbi zmogljiv 3-litrski dizelski vrstni šestvaljnik, opremljen z 48-voltno električno napeljavo. Vseh 600 Nm navora ponudi že pri 1200 vrtljajih. Skupaj z 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom sta zmagoviti pogonski tandem – odločen ali pa uglajeno nežen, s funkcijo “jadranja” pri odmiku noge s plina. Motor z 210 kilovati poganja vsa štiri kolesa ter obljublja pospešek do stotice v 5,7 sekunde medtem, ko je na testu v povprečju zahteval le 7 litrov goriva na 100 km. Odličen rezultat glede na zmogljivosti, moč in maso avtomobila.
Cena je v tem segmentu posrednega pomena. Definitivno bo redko zgolj dvomestna. A tisti, ki si bodo CLS-a lastili, se nanjo ne ozirajo. Pomemben je status, prezenca, ki jo je Lešnik s svičnikom v roki ponovno ustvaril in Mercedesu vrnil tisto, s čemer je leta 2004 prevzel publiko ter mene. Čisto, preprosto lepoto.