Koncernska vozila že povečini temeljijo na skupnih platformah. Prednost te zasnove je namreč neskončna možnost prilagoditev in namestitev. Denimo Audi Q3 Sportback, ki bogati modelno paleto štirih prepletajočih se krogov.

Nedavno je Audi napovedal konec proizvodnje za butični model TT ter R8. Sklepam, da bo sledil še kakšen, a pohvalno je, da se na drugi strani pestrost ponudbe ohranja. Audi Q3 Sportback stavi na trenutne trende s kančkom oblikovne dinamike. Zakaj res ne bi imel praktičnega terenca, ki deluje kot športni kupe?

Na začetku omenjena platforma izhaja iz modela Q3. To pomeni, da so motorji, menjalniki, pogoni identični tudi pri modelu Sportback. Podobna je še osnovna zasnova kabine ter določene sheme oprem in dodatkov. V bistvu bi marsikdo vprašal, čemu plačati več za identično vozilo? In odgovor je največkrat oblika. Ja, to je tisto, kar danes stranke želijo. Izgled, ki je drugačen od običajnega. ‘Navadnega’ Q3 v tem primeru.

Nasajeni TT

Med testiranjem se mi je Audi Q3 Sportback prikazal kot nekakšna moderna reinkarnacija Audijevih športnih modelov. Čeprav z njim nima nikakršne povezave v smislu vozne dinamike, zmogljivosti ali mer, pa ima tisti poseben faktor. Audijev dizajn zažiga z ostrimi našpičenimi linijami, mogočnimi rameni ter robustno postavo. V nasprotju z dizajnom nemške konkurence.


Ta princip se nadaljuje v notranjosti, kjer se na armaturi ponovi aluminijast okvir maske motorja. Slednji obsega velik ekran na dotik, ki v sistemu MMI skriva večino funkcij za opravljanje vozila – radio, multimedija, navigacija, komunikacija, povezljivost, … Dobra stvar je, da zaradi nekakšnega premaza (sklepam) zaslon ne postane palača prstnih odtisov.

Pred voznikom se nahaja digitalni kokpit, ki preslika pomembne informacije z osrednjega zaslona. To opcijo je prvi imel ravno Audi TT. Seveda zaslon kaže tudi potovalno hitrost ter obrate, a grafika ponuja predstavitev mnogih dodatnih parametrov in funkcij vozila. Le občasno je priporočljivo vrniti pogled na cestišče.

Sportback sline

Izstopajoča barva na športnem paketu izgleda S-Line je pocedila kakšno slino ozirajočih. Pogled na oznako avtomobila pa je privzdignil obrv. 35 TDI pomeni dvolitrski dizelski motor s 150 ‘konjiči’. Spodobna konjenica se preko 7-stopnejskega samodejnega menjalnika prenaša na sprednji kolesi. Kombinacija je pisana na kožo večini trenutnih kupcev vozil takšnega kova, saj so le redko dirkači, še manj pa lovci na brezpotja.

Večina jih bo uživala v Audijevi ergonomiji, odličnih S-Line sedežih, dobro zvočno zatesnitvijo in prijetnem ambientu, ki na željo spreminja barve. Vozni programi poskrbijo za vozniško pestrost, a bo največkrat na zaslonu svoje mesto našel Comfort. Zdi se mi, da parkira sam, če ne, pa lahko to tudi doplačate. Kamere okoli vozila so izvrstne, gretje sedežev ne manjka, prostora je dovolj za 4 ali 5 odraslih prijateljev. Prtljažnik ponuja dvojno dno ter 530 litrov. Poraba goriva pa se giblje med 6 in 7 litri na 100 prevoženih kilometrov.

Audi Q3 Sporback je avtomobil z odlično osnovo ter vpadljivim oblikovnim faktorjem. Ustvarjen po današnjih smernicah, brez izvzetih stalnic.

Specifikacije – Audi Q3 Sportback 35 TDI S tronic S line

Vrsta motorja: Turbodizelski
Prostornina motorja: 1.968 ccm
Moč motorja: 110 kW (150 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 340 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 205 km/h
Pospešek: 9,3 s
Poraba na testu: 6,9 l/100 km
Posoda za gorivo: 60 l
Mere vozila: 4.500 mm x 1.843 mm x 1.567 mm
Medosna razdalja: 2.680 mm
Masa vozila: 1.655 kg
Prostornina prtljažnika: 530 l
Cena osnovnega modela: 36.190 €
Cena testnega modela: 53.955 €