Večerni snežni metež je poskrbel za imenitno zimsko pravljico na Pokljuki v družbi bavarskih novosti za leto 2020. Najmanjši štirisedežni kupe, okolju prijazni BMW X5 ter BMW X6 z osvetljenimi ”ledvičkami”. Očitno bo letošnje leto pri BMWju vse prej kot dolgočasno!

BMW serija 2 Gran Coupe

BMW je za slovenski trg predstavil Gran Coupe različico serije 2. Vstopno izvedbo 218i poganja 1,5-litrski bencinski trivaljnik s 103 kW (140 KM) v kombinaciji z ročnim menjalnikom. Cena ”dvojke” Gran Coupe se začne pri 32.500 evrih. Trenutno sta v ponudbi še štirivaljni 220d s 140 kW (190 KM), ki s samodejnim menjalnikom stane 39.300 evrov ter M235i z 225 kW (306 KM), samodejnim menjalnikom, štirikolesnim pogonom xDrive ter in ceno 57.500 evrov.

Slednji je s pospeškom z mesta do 100 km/h v 4,9 sekunde zelo konkreten športnik, k dobri legi na cesti ter s tem povezanim športnim užitkom pa med drugim pripomoreta tudi posebej dodelan volan in delna zapora sprednjega diferenciala.


Sicer pa se serija 2 Gran Coupe v precejšnji meri naslanja na novo serijo 1. Poleg tehnične osnove s sprednjim (ali štirikolesnim pogonom) in prečno vgrajenimi motorji tudi z arhitekturo notranjosti, ki se ponaša z dvema 10,25-palčnima zaslonoma. Tudi ergonomija in kakovost sta na višji ravni. Prostora na zadnjih sedežih in v prtljažniku je posledično več.

BMW X5 45e

BMW je športnega terenca X5 v hibridni podobi predstavil že v prejšnji generaciji, a s pogonskim sklopom, ki je bil bistveno manj zmogljiv.

Za oznako xDrive45e se namreč skriva trilitrski šestvaljni bencinski motor, ki skupaj z novim, 82 kW (112 KM) elektromotorjem proizvede 290 kW (390 KM) moči. A bolj kot močnejši motor je pomembnejši več kot dvakrat večji baterijski sklop, katerega uporabna kapaciteta znaša 20,9 kWh.

Številke so jasne. Večji baterijski sklop prinaša večjo električno avtonomijo, ki znaša med 67 in 87 kilometrov. Posledično pa je nižja tudi kombinirana poraba bencina. Ta namreč znaša med 1,2 in 1,9 litri na 100 kilometrov. Novinec bo lahko izključno na elektriko dosegel najvišjo hitrost 135 kilometrov na uro, voznik pa bo s porabo električne energije upravljal prek gumbov na sredinskem grebenu, ko bo lahko izbiral med štirimi voznimi programi.

Za novega priključnega hibrida na osnovi BMW X5 bo sicer potrebno odšteti vsaj dobrih 84.000 evrov. V ceno še ni všteta subvencija Eko sklada v višini 2.000 evrov. S ceno naj bi se na vsega nekaj tisočakov približal osnovni dizelski različici modela X5, 30d, katerega cene (z nekoliko bolj skromno opremo) se začnejo pri 77 evrskih tisočakih.

BMW X6

X6 s svojim prihodom v Slovenijo prinaša tudi eno izmed večjih novosti v ponudbi, osvetljeno masko motorja ali Iluminated grill. Gre namreč za enega od sistemov, ki so mu pri razvoju namenili največ časa, saj so za izdelavo in zadostitev vseh normativov za uporabo v cestne prometu potrebovali kar tri leta. Omeniti je treba, da so razvoj sistema zaupali slovensko-nemškemu podjetju Hella Saturnus, proces pa je potekal na naših tleh.

Prav tako bo motorna ponudba med dizli in bencinskimi motorji omejena izključno na šest- in osemvaljnike. Ob tem računajo da bodo letos prodali okrog 50 vozil, za katere naj bi bilo potrebno odšteti vsaj 84.000 evrov, kolikor stane izvedba X6 30d.

Največ kupcev naj bi se po pričakovanjih odločilo za različico 30d, za vozila pa naj bi v povprečju odšteli med 110.000 in 120.000 evri, pri čemer bo za najdražjo izvedbo M50i potrebno odšteti vsaj 140.000 evrov.