Zagotovo bi me dedek debelo gledal, če bi mu predstavil specifikacije takšnega hudega terenca. Nissan X-Trail je bil v svojem času deležen zavidanja marsikaterih plezalcev. Ni je bilo strmine, da po njej ne bi splezal. Težko je zapisati, kaj se spreminja. Avtomobili ali kupci, a poti nazaj več ni.

4,7 meterski terenc z 2,7 metra v medosju in maso okoli 1,5 tone. X-Trail poganja 1,3-litrski bencinski motor in še to zgolj sprednji kolesi. Menjalnik je samodejni z dvojno sklopko, glavni atribut pa šminka ter tehnološki bonbončki. Dedek ne bi verjel ušesom. Zakaj torej imeti ”terenca”, če le ta nima ene terenske zadeve?

Recimo temu, da so ”večji terenci” prevzeli nalogo že skoraj izumrlih enoprostorcev. Ponujajo od 5 – 7 sedežnih mest ter večji volumen prtljažnika. Seveda ta še zdaleč ni na nivoju enoprostorcev. Se pa jim športni terenc približa v pogonsko nezahtevni plati. Očitno se takšna konfiguracija prodaja.

X-Trail v oranžni kombinaciji me spomni na Infinitija FX-35. Nekakšen japonski pionir športnih terencev, ki pravzaprav s svojo obliko prepriča še danes. Gotovo je statistika tista, ki vodi prodajo in zasnovo bodočih avtomobilov, zato je na tem mestu novinarsko pametovanje odveč, saj je recimo X-Trail eden bolje prodajanih športnih terencev na svetu. Nissan je začrtal smer in to so koordinate segmentov športnih terencev. Razen Micre, Leafa in emm, kombija E-NV200, je paleta vozil usmerjena v privzdignjene modele. Vsaj na evropskem tržišču.


Pred dvema letoma osveženi X-Trail tako ponuja pester nabor izvedenk, kar pomeni, da je lahko gnan z bencinerjem ali dizlom, na oba ali zgolj en kolesni par ter povezan z ročnim ali samodejnim menjalnikom. Na ta izbor se doda še določena stopnja serijske kot tudi dodatne opreme.

Premium nakaz

Nivo Tekna v vozilo prinese obilo raznovrstne opreme, od udobnih do varnostnih sistemov. Električno pomični, ogrevani usnjeni sedeži popestrijo notranjost, prav tako tudi panoramska streha.

Celota z vrha seznama bi bila lepo zaokrožena z dodanim sistemom ProPilot, ki pa je na voljo zgolj za doplačilo. Njegova leta lahko izda manjko induktivne plošče za polnjenje telefona ter kakšen priklop tipa USB C. Ampak N-Connect vseeno omogoča ”paritev” telefona s sistemi Car Play ali Andorid Auto. Zadržano notranjost pa popestrijo nove kombinacije barv.

Še največ sprememb je nastalo pod pokrovom. Bencinski ”mlinček” je bil zasnovan z inženirji Mercedesa, za voljo tega je možno ta motor najti tudi pod pokrovom razredov A, CLA, GLA in B. Iz 1,3-litra prostornine se s pomočjo turbopolnilnika iztisne 118 kW ali 160 KM moči. Spodobna moč se preko 7-stopenjskega menjalnika z dvojno sklopko prenaša na sprednji kolesni par. Pospeški niso tako ključni, proizvede pa 270 Nm navora.

Med testiranjem motor ni kazal podhranjenosti, tudi avtocestne hitrosti je dosegal brez naprezanja. Testno povprečje porabe goriva je znašalo okoli 8 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Res pa je, da na ta motor ni možno spariti štirikolesnega pogona. Škoda.

Vožnja je udobna, nagibanja karoserije je sorazmerno malo. Konec koncev je to potovalni avtomobil, ki ne mara priganjanja, zato ne bom razglabljal o dinamiki. Zatrjujem pa, da bo varno pripeljal otroke v šolo, tudi če pot pelje tja čez makadam.

Nissan z X-Trailom orje čez vse večjo 5-7 sedežno križano konkurenco. Zdaj kupcem ni več pomemben ekstremno zmogljiv pogon, ampak prostornost, uporabnost, povezljivost ter prijaznost do okolja. Predvidevam, da bo Nissan z naslednjo generacijo modela slednji zadevi izpilil, čeprav moj dedek ne bi točno vedel zakaj in o čem je to govora.

Specifikacije – Nissan X-Trail 1.3 DiG DCT Tekna

Vrsta motorja: Turbobencinski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.332 ccm
Moč motorja: 117 kW (160 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 270 Nm pri 1.800 vrt./min
Menjalnik: 7-stopenjski samodejni
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 198 km/h
Pospešek: 11,5 s
Poraba na testu: 8,3 l/100 km
Mere vozila: 4.690 mm x 1,830 mm x 1.700 mm
Medosna razdalja: 2.705 mm
Prostornina prtljažnika: 565-1.996 l
Rezervoar: 60 l
Masa vozila: 1.485 kg
Cena osnovnega modela: 31.300 EUR
Cena testnega modela: 35.380 EUR