Pred nekaj leti je James May v dokumentarni oddaji ‘Cars of people’ povzel, da je Volkswagen Golf edini avtomobil, ki bi ga vsak potreboval. A potrebe se precej razlikujejo od želja, zato se boj na trgu vozil iz leta v leto zaostruje.

V letošnjem letu je Tiguan bil prvič bolj zaželen od Golfa. Očitno je, da se kupci nagibajo športnim terencem in na sploh večjim avtomobilom. Ali jih res potrebujemo je drugo, bolj filozofsko vprašanje. Sam sem mnenja, da Golf zadosti v večini potreb, za vse ostalo poskrbi Passat. Vendar, kdo sem jaz, da bi sodil. Lahko le povem nekaj vtisov, ki sem jih nabral v tednu dni druženja z novim Golfom osme generacije.

Najprej se lotimo zloglasnega ‘slona v sobi’. Digitalizacija vsepovsod. Vstop brez ključa, opravljanje na dotik ali z glasovnimi ukazi in čisto nič zasebnosti? Žal novinarji prepogosto pišejo mastne naslove brez tehtne podlage. Namreč v testnega Golfa sem vstopal tako, da sem pritisnil tipko na ključu, potegnil kljuko vrat ter pritisnil gumb za zagon motorja. Če se ne motim, je to omogočal Golf leta 2012.

Že res, da vas lahko vstop v novo kabino malenkost prestraši, a brez paničarjenja. Še vedno je vse tam, kjer ste ‘Golfisti’ tega vajeni. Stikala svetil so na levi strani od volana. Brisalci na desni obvolanski ročici ter smerokazi na levi. Multifunkcijske tipke so tudi že poznane iz šeste, če ne že pete generacije ljudskega vozila. Kar je pravzaprav novo je to, da zdaj ni več posamezne konzole klimatske naprave. Regulacija udobja se je prenesla na osrednji vmesnik občutljiv na dotik, ki so mu v pomoč štirje dostopni gumbi v pogostejše funkcije.


Strah pred tehniko?

Ampak vse je razumljivo. Z dotikom na modro barvo znižamo temperaturo za pol stopinje, z dotikom rdeče površine pa temperaturo za pol stopinje povišamo. Podobno je z uravnavanjem glasnosti, kjer drsimo po osrednji ploskvi in s tem uravnavamo jakost. To vrlino lahko kasneje uporabimo tudi pri temperaturi ter hitreje opravimo zamik za več stopinj. In če je vaš Golf opremljen z gretjem sedežev, z dvema prstoma le tega vklopite – sočasen dotik rdeče in modre površine.

To je vsa umetnost tega vmesnika, ostale funkcije so že poznane in zgolj še bolj poenostavljene. Želite vnesti novi cilj? Kliknite na zemljevid ter vnesite destinacijo. Bi radi spremenili nastavitve vozila? Pritisnite na ikono avtomobila. Upravljanje delovanja asistenčnih sistemov pa je tudi precej nazorno. Mnogi boste mogoče pogrešali ‘navadne’ števce, vendar za vas je tukaj klasičen prikaz, brez podrobnih informacij. Vsem ostalim tehnofilom je omogočeno številno permutiranje postavitev informacijskih grafik na vozniškem zaslonu.

Prostornost je ostala za enaka, saj vozilo bazira na prejšnji modularni platformi. Garaže potemtakem ne bo potrebno širiti. Vsekakor je pomembno, da se bo 5 oseb povsem spodobno peljalo v novi merodajni kombilimuzini. Še prtljažnik je s 380 litri več kot zadovoljiv. Za povrh je obdelan s takšnimi materiali kot potniška kabina ter s polico skrije njegovo globino in s tem poveča dnevno uporabnost prtljažnega prostora. Kakovost izdelave je na visokem nivoju, kakor tudi kvaliteta voznega udobja. S tem kažem na odlično zvočno zatesnjenost ter dušenje vibracij, kljub večjemu premeru platišč na testnem modelu.

Za potnike je poskrbljeno, kaj pa voznik ali lastnik?

Poleg že omenjenih novitet, se bo novi lastnik najbolj razveselil dejstva, da si avtomobil kakšno stvar še zapomni in/ali jih opravi namesto njega. Profili v sklopu multimedije nudijo shranilo osnovnih nastavitev, ki se aktivirajo ob zaznavi ključa oziroma telefona. Napredni varnostni sistemi pa voznika razbremenijo med vožnjo, saj avtomobil že večino opravi sam. No, ne smem mimo gospodarnosti, ki jo nudijo novi pogonski sklopi.

Testni avto je poganjal 1,5-litrski bencinski turbo motor, ki zna delovati tudi po dveh valjih in je obenem tako imenovani blagi hibrid. Deluje na principu 48V baterije, v katero shranjuje energijo med zaviranjem. To nato porabi za delovanje električnih porabnikov oziroma pomaga pri pospeševanju. Rezultat se v praksi izkaže z izredno nizko porabo goriva, saj testno povprečje ni preseglo 5 litrov na 100 prevoženih kilometrov. S kančkom zelenega razmišljanja se naokoli brez težav vozite s liter nižjo porabo goriva. Pogonski sklop v povezavi z DSG menjalnikom deluje fantastično in se ne bom čudil, če bo točno takšna pogonska kombinacija najbolje prodajana.

Golf se je zmeraj pelje kot Golf. Ima najboljšo razmerje med udobjem in dinamiko. Dobro se počuti na ovinkasti cesti, kot na avtocesti. S kompaktnimi dimenzijami se bo odkupil v mestnih jedrih, kjer ne bo težav s parkiranjem. Čeprav so tukaj tudi napredni asistenti, ki rešijo kakšno parkirno zagato. Pravzaprav je to avtomobil, pri katerem ne najdem objektivnih pripomb.

Posledično Golf zaenkrat še vedno ostaja edini avtomobil, ki ga boste kdaj koli v življenju potrebovali. Razen, če potrebujete več prostora. Potem je tukaj še Golf Variant.

Specifikacije – Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 1.498 ccm
Moč motorja: 110 kW (150 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 250 Nm pri 1.500 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 224 km/h
Pospešek: 8,5 s
Poraba na testu: 4,9 l/100 km
Posoda za gorivo: 45 l
Mere vozila: 4.284 mm x 1.789 mm x 1.456 mm
Medosna razdalja: 2.636 mm
Masa vozila: 1.340 kg
Prostornina prtljažnika: 380 – 1.237 l
Cena osnovnega modela: 19.986 €
Cena testnega modela: 28.977 €