Najmanjši član Münchenske znamke je v tretji generaciji doživel korenito prenovo. BMW M135i xDrive je spremenil obliko, transformiral pogon, zastareli ključ pa je moral priznati premoč pametnemu telefonu. Zdaj lahko avtomobilski ključ posodiš prijatelju. Na daljavo.

Vse to je nov pristop snovanja avtomobila, ki se vrti okoli povezljivosti. Avtomobil takšnega kova, se mora pred športno vožnjo, naučiti biti in ostati povezan. Tematika nove serije 1 temelji na boljši izkušnji. Ta je opazna na zunaj, saj je platforma v osnovi zasnovana na sprednji pogon. Lastnik s tem pridobi prostornejšo notranjost, večji volumen prtljažnika in vsakodnevno priročnejše vozilo.

V najhitrejši različici je preskok generacij pomenil izločitev šestvaljnega motorja, zadnjega pogona, klasične ročne zavore in ročnega menjalnika. Pod pokrovom novinca zdaj rohni prisilno polnjen štirivaljnik s 306 KM. Res, da je to skoraj 40 vrancev manj kot prej, a so ti bolj poskočni. Za voljo 8-stopnejske avtomatike, ki moč preko dodanega diferenciala pošilja na vsa štiri kolesa, se Bavarska žepna raketa do stotice izstreli v 4,8 sekunde. Končna hitrost je nastavljena na 250 km/h.

Vozne lastnosti so na nivoju oddelka M.

Večina lastnikov se bo bolje znašla z novincem, saj xDrive reši marsikatero zagato ali neizkušenost. Bolj zagnanim pa je omogočen še popoln izklop elektronike. A kot že omenjeno je M135i postal ljudski, v dotičnem primeru ljudski športnik. Brez težav menja karakter z izbiro voznega profila. V Comfort je uporaben in uglajen vsakdanji sopotnik, pretik v Sport pa zbudi konjenico in našpiči ukaze. Ob vsem naštetem poraba goriva ostaja zmerna. 8 do 9 litrov na 100 kilometrov bo popilo 306 konjičev.


In kaj vse še poleg hitrosti ponuja avtomobil za 60 tisočakov? Osebnega asistenta, ki sliši na ime ”Hey BMW”. Ta vam ustreže z domala vsem. Preveri vreme, vnese željeno destinacijo, poišče najboljšo mehiško restavracijo v bližini, pogreje kabino, pokliče prijatelja, … Če še vedno radi sami upravljate in brskate po menijih, je v enki to možno z gestami, na dotik ali preko vrtljivega gumba na sredinskem grebenu.

Najhitrejšo serijo 1 lahko nemudoma predate boljši polovici. Le klik v aplikaciji in že ima digitalni ključ na svojem telefonu. Zadnja vrata se široko odprejo, zato nameščanje otroka v sedež ne bo povzročalo preglavic. Razvajali jo bodo greti športni sedeži, odebeljen ogrevan volan in parkirni asistent z odlično resolucijo kamer. BMW Connected Drive dodaja še varnostne podsisteme, ki skrbijo za razbremenitev vožnje. Obenem občutek kabine sovpada s ceno. Kvalitetni materiali, robustna izdelava in številni prijetni detajli.

BMW M135i xDrive je zelo dober avtomobil. Ali je boljši kot njegov predhodnik? Zagotovo, a malenkost bom pogrešal unikaten zadnji pogon v segmentu vročih hečbekov. Očitno je to cena, ki jo moramo vsi skupaj plačati za napredek. To je cena, katero je potrebno plačati za boljši avto.

Medtem ko novi M135i ni tako radikalen ali zabaven kot predhodnik, je po drugi strani zmogljivejši in uporabnejši. Definitivno to ni BMW katerega bi si vsi želeli, vendar je BMW kakršnega vsi potrebujemo.

Specifikacije – BMW M135i xDrive

Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 1.998 ccm
Moč motorja: 225 kW (306 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 450 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 250 km/h
Pospešek: 4,8 s
Poraba na testu: 9,1 l/100 km
Posoda za gorivo: 52 l
Mere vozila: 4.519 mm x 1.799 mm x 1.434 mm
Medosna razdalja: 2.670 mm
Masa vozila: 1.600 kg
Prostornina prtljažnika: 380 l
Cena osnovnega modela: 28.100 €
Cena testnega modela: 65.671 €