Začetnik križanske sage je ravno Nissan Juke. Privzdignjena kombilimuzina z nastopaško izzivalno podobo. Koncept, ki se je tekom let razpasel po celotni branži. A Juke ob vsej nastali konkurenci v novi generaciji ostaja na trdnih tleh. Sprašujete zakaj?

Segment križancev, crossoverjev ali malih cestnih/mestnih terencev ima precej šaljive korenine. Močno dvomim, da so snovalci koncepta Qazana imeli z vozilom kakšen resnejši namen. S pojavo na ženevskem avto salonu leta 2009, pa je oblikovni predhodnik Juka tako prevzel javnost, da so Japonci na proizvodno linijo postavili le malenkost spremenjeno konceptno zasnovo. Brez globokega razmišljanja ali neskončnega računanja je znamka na neznano pot poslala tako imenovanega križanca.

Uspeh Juka je bil nepredstavljiv. Še bolj nerazumljivo pa dejstvo, da so ga pri nas kupovali povečini starejši pari, oziroma posameznice ter posamezniki. Popolno navskrižje ustaljenih smernic. Drugačnost je dobila nov pomen.

Generacijsko odraščanje

Prva generacija Nissanove uspešnice je na trgu živela spodobnih 9 let. V tem času se je v Evropi prodalo skoraj 700.000 primerkov. Spodbudne številke so inženirje dodatno vzpodbudile in ti so Nissana Juke okitili s športnimi Nismo dodatki ter vanj vgradili štirikolesni pogon ter motor z 200 konjiči. Za piko na i so leta 2013 izdelali 23 modelov GTR s 406 kW (545 KM) moči.


Konkurenca je tačas krojila načrte in kot po tekočem traku predstavljala nove modele. Premišljena, praktična, ravno pravšnja vozila za vaš vsakdan. Mnoge znamke so v tem obdobju razvile že drugo generacijo vozila, ki je bila še boljša, ponujala več rešitev in konec koncev tudi višjo ceno.

Posledično sem testnega Juka ob prebiranju spiska serijske ter dodatne opreme cenovno pozicioniral precej višje, kot je pisalo na drugi strani cenika. V letošnjem letu sem se namreč navadil, da so malce bolje opremljeni mestni terenci srednjega ranga cenjeni okoli 30 tisočakov.

In ravno to je stvar, ki me je pri Juku pozitivno presenetila, saj izmed vseh novo nastalih cestnih terencev ostaja na realnih tleh. Z drugo generacijo je ohranil svoje atribute, katere je obdala nota zrelosti. Vizualno več ne deli mnenj, notranjost pa je tehnološko kot tudi uporabno zastavljena. Za razliko od leta 2010, zdaj ni prostora za spodrsljaje.

Ena motor, dva menjalnika in številni paketi opreme

Pri konfiguraciji vozila si ne boste belili glave okoli motorizacije. Juke ponuja en turbobencinski motor, ki razvije 86 kW moči. Spodobna moč se lahko prenaša preko ročnega ali samodejnega menjalnika na sprednji par koles. Testirana različica z ročnim menjalnikom se pohvali z lahkotnimi gibi prestavne ročice kot tudi samim razporedom dolžine prestav (razmerja). Povprečna poraba takšne motorizacije znaša okoli 7 litrov na 100 prevoženih kilometrov.

Naslednji pozitiven aspekt Juka so vozne lastnosti. Krmilni mehanizem je lahkoten in povem solidno natančen, saj glede na prej omenjeno klientelo, je bolj pomembno, da se vozilo pelje udobno. In Juke je eden bolj udobnih majhnih križancev. Mogoče so temu botrovala tudi platišča z manjšim premerom 17-palcev (v najvišji stopnji opreme so platišča 19-palčna).

Ljubitelji tehnologije ne boste razočarani. Svojo mobilno napravo boste brez težav preslikali na osredji zaslon. Polnilna mesta so nameščena po kabini vozila. Večina informacij je zbrana na delno digitalni instrumentni plošči, zato ne bo potrebno pogledovati na osrednji ekran. Kljub majhnosti Juke premore parkirne senzorje in vzvratno kamero. Tempomat, omejevalnik hitrosti in na željo celo sistem Propilot, ki omogoča delno avtonomno vožnjo.

Nissan Juke je z drugo generacijo izredno napredoval, vendar ohranil svoje bistvo. S svojo radostno podobo ostaja avto na trdnih tleh, ki ponuja veliko stvari iz oglaševalskega materiala po konkurenčni ceni.   

Specifikacije – Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 N-Connecta

Vrsta motorja: Turbobencinski, trivaljnik
Prostornina motorja: 999 ccm
Moč motorja: 86 kW (117 KM) pri 5.250 vrt./min
Navor: 180 Nm pri 4.000  vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 180 km/h
Pospešek: 10.4 s
Izpust Co2: 136 g/km
Poraba na testu: 6,8 l/100 km
Rezervoar: 46 l
Mere vozila: 4.210 mm x 1,827 mm x 1.595 mm
Medosna razdalja: 2.636 mm
Prostornina prtljažnika: 422 – 1.305 l
Cena osnovnega modela: 21.000 EUR
Cena testnega modela: 21.660 EUR