Na elektro mobilnost bodo kupci še nekaj časa gledali zgolj iz ekonomskega vidika. Če mesečna bilanca ni v prid električnemu vozilu, je ekologija drugorazredna tema. S časoma bi se to lahko spremenilo, le kurz je potrebno spremeniti.

Sprašujete kako in če imam odgovor. Imam in ne trdim da je najboljši, definitivno pa je med privlačnejšimi. Postopoma bi elektrificiral vozila, ki se največ uporabljajo, torej tiste, ki najmanj časa stojijo. Na parkirišču ali v garaži, da se razumemo. To so kombiji, avtobusi, tovornjaki ter flotna vozila taksi in dostavnih služb.

Domet in čas polnjenja vozil nista tako problematična. Težava je o ”zakrnelem” delovanju posameznih podjetij, katerih strategija bazira na naftni osnovi. S tem mislim, da se nihče ne poglablja v to, koliko bi lahko prihranili tako s stroškovnega kot časovnega vidika. Dober praktični primer iz sveta je mesto Shenzhen, ki je zasnovalo brezogljično transportno filozofijo ter čez noč na ceste mesta postavilo 16.000 električnih avtobusov. Pridružili so se jim tudi električni taksiji.

Za realizacijo ideje elektrificiranega gospodarskega tržišča ima Nissan že od leta 2014 v ponudbi model e-NV200. Kompakten električni kombi lahko nudi dostavniško prostornost oziroma prevoz sedmih potnikov. Z modelnim letom 2018 je najbolje prodajan električni kombi v Evropi prejel še posodobljeno baterijo s kapaciteto 40 kWh. Kljub zimskim razmeram v času testiranja sem z enim polnjenjem prevozil do 200 kilometrov. Najbolj kombiju diši mestna ter podeželska medkrajevna vožnja. V teh primerih povprečna poraba na 100 prevoženih kilometrov pade pod 20 kWh, kar je manj kot pri kakšnem trendovskem električnem športnem terencu.

Bolj kot domet je pomembna hitrost polnjenja.

Na hitrih polnilnicah z enosmernim tokom si e-NV200 nekaj odstotkov polno baterijo do 80 odstotkov napolni v dobri uri. Polnjenje na domači polnilnici z izmeničnim tokom z največ 6,6 kW pa bo trajalo okoli sedem ur in pol ali z drugimi besedami – čez noč. Takšno polnjenje je tudi precej ugodnejše z vidika ekonomije.

Nissan e-NV200 je v prvi vrsti gospodarsko vozilo, ki je že malce v letih, vendar ima vseeno vse elemente, ki jih uporabnik potrebuje. Klimatska naprava, tempomat, prostoročno telefoniranje, povezava radia z zunanjimi mediji, potovalni računalnik, vzvratno kamero,… Konec koncev se bistvo takšnega vozila skriva drugje. V uporabnosti, prostornosti ter gospodarnosti.

Pri vozilih za privatne namene (fizične osebe) se elektro matematika največkrat ne izide. Preprosto vozniki (lastniki) prevozijo premalo kilometrov, da bi amortizirali višjo nabavno ceno vozila z nižjo ceno energenta. Podjetnikom pa je zgodba z električnim vozilom lahko precej zanimiva gledano z ekonomskega vidika. Dolgoročno predstavlja nižje stroške obratovanja, saj vozilo nima tistih klasičnih servisov motorja in menjalnika. Počasneje se obrabljajo zavore, kilovatna ura je ugodnejša od litra goriva. Hkrati električni kombi nudi mirnejše delovno okolje za voznika (brez ropota dizla).

S takšnim pristopom podjetij k elektro mobilnost tako zapolnimo oba kvadratka – ekološkega in ekonomskega.

Specifikacije: Nissan e-NV200 Combi 7 Comfort

vrsta motorja: električni
baterija: 40 kWh litij-ionska
moč v kW (KM): 80 (109)
največji navor v Nm: 254
menjalnik: samodejni, neskončnostopenjski
pogon: spredaj
mere (dolžina x širina x višina) v mm: 4560 x 1755 x 1858
medosna razdalja v mm: 2725
prtljažnik v litrih: 600
masa praznega vozila (nosilnost) v kg: 1619 (631)
največja hitrost v km/h: 123
pospešek 0-100 km/h v s: 14,0
poraba (po WLTP) v kWh: 25,9
poraba na testu v kWh: 20,9
domet (po WLTP) v km: 301 (200)
domet na testu v km: 
190
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR: 
44.164

Nissan Ariya: Elektrifikacija ljudstva

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 N-Connecta